• Plopps80

December bebis 2013

Repan skrev 2013-11-19 18:12:27 följande:
    Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna? Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

Säger det samma. Vissa stunder känner jag panik och det känns som jag inte står ut en sekund till. Allt gör ont nu. Tom att vända sig i sängen för ont och ligger man för länge på en sida krampar det i höften. Allt är så otroligt jobbigt.
  • Plopps80
    IdaJ skrev 2013-11-19 22:38:59 följande:
    Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

Jag har fött på östra och det gör jag inte om! Stressade barnmorskor på gränsen till irritation för att inte prata om bb. Omg fick fruktansvärt dåligt bemötande av de som arbetade där. De fick mig att känna mig helt dum i huvudet. Rekommenderar inte östra till min värsta fiende! Jag ska föda i Varberg eller om jag inte hinner så långt blir det Mölndal.
  • Plopps80

Tjejer se hit. Som andragångsföderska trodde man att man skulle känna igen allt men icke. I natt fick jag sååån kraftig "mensvärk" i mage och rygg. Smärtan var stark och höll i sig kom inte i intervaller. Magen var mjuk så det är ju inga värkar. Har svag molvärk nu också och har haft några kraftiga smärtsamma sammandragningar. Varje gång jag vänder mig i sängen eller reser mig upp gör det så fruktansvärt ont i tjejmagen att jag tappar andan. Kan inte gå rakt. Måste vända mig supersakta i sängen. Igår lutade jag mig framåt och då sa det "popp popp" långt ner i blygdbenet. Samma idag. Gjorde inte ont men det lät högt. Någon som upplever samma grejer som mig? Känner inte alls igen det.

• Plopps80
    siolina skrev 2013-11-20 09:12:51 följande:
    Plopp jag har också haft ihållande mensvärk och min barnmorska har sagt att det är förvärk. Det är nog inga konstigheter, livmodern håller ju ändå på att förbereda sig för något stort, så det verkar normalt med lite värk hit och dit. Men ring förlossningen om du är orolig, det är ju alltid säkrare än att lyssna på amatörråd här :)

Nä men vad bra jag tror stenhårt på förvärkar då. Upplevde inte detta med dottern. Är inte orolig så för bebisen rör sig varje dag trodde bara att om det var förvärkar skulle magen dra ihop sig och bli stenhård. Ligger här på soffan och det mol på både i mage och rygg. Kanske är tappen som utplånas. Hoppet är det sista som lämnar
  • Plopps80

Miss kaos. Har bara hört gott om specialförlossningen! Jag födde på den vanliga och själva förlossningen var okej. Det var personalen på bb som gjorde att jag kände mig totalt misslyckad. De dumförklarade mig.

• Plopps80

Har gått upp 24 kilo så snacka om att vara ledsen.... Orkar inte tänka på det just nu men kan säga som så att jag föraktar det jag ser i spegeln varje dag.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-20 14:00:16 följande:
    Hemma efter spinning. Undrar varje gång om det är sista ggn. Vikt ja. Öhh hmm. Har inte vägt mig men i måndags vägde jag 82. 64när jag blev gravid. 67 åå inskrivningen. Massa kilon. Efter nyår blir det att ta tag i det tur det är långt dit
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vägde 69 kg och väger nu 93 kg. Känns fruktansvärt. Är väldigt deppad över det!
    Nov13 skrev 2013-11-20 13:38:32 följande:
    Jag ligger på något liknande i vikt. Svällt fruktansvärt i slutet, så tjock om fingrar och tår nu. Jag har dock bestämt mig för att skita i vilket (jättesvårt med äs i bagaget dock) och tar tag i det sen. Har svårt att se att jag inte skulle ta tag i det sen, tränar och promenerar väldigt mycket normalt. Har ju varit beordrad vila sen vecka 25 och jag gick upp mycket i början trots väldigt nyttig mat och väldigt mycket träning. Gissar att min kropp behövt denna viktuppgång. Låg väldigt lågt i fettprocent innan. Det löser sig, jag lovar, alla är vi ju olika och behöver gå upp olika i vikt. Hoppas dock bebis är ute innan helgen är slut. Ska in på bedömning för igångsättning imorgon (pga förlossningsrädsla och dom föredrar igångsättning framför snitt). Är jag mogen sker det tidigast fredag. Jag hoppas verkligen!! Var i fredags öppen 2cm med mjuk tapp och en bebis som ligger extremt långt ner med huvudet (min bm kunde knappt känns huvudet i måndags). Så det kanske kan gå vägen. Vad tror ni? Hur mogen måste man vara? 8 dagar till bf nu!

Jag är så svullen av vätska att tom ansiktet är som en boll. Fötterna är så stora på kvällarna att det bara sticker i de och jag har svårt att gå. Gick upp 26 kg med dottern och gick genast ner 13 kg efter förlossningen men resten fick jag jobba för enormt. Gick ner allt och 3 kg till. Var supernöjd med kroppen innan jag blev gravid, nu tänker jag med sorg på hur jag kommer se ut.
  • Plopps80

Titta i mitt bildgalleri så ser ni en färsk bild på mig och en bild på min fot. Kan inte längre ladda upp bilder via fotobucket tyvärr.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-11-20 14:31:08 följande:
    Aj det ser ut o göra ont :( Lider med dig! Drick mycket vatten, har du stödstrumpor som kanske kan hjälpa lite? Får du massage? Stackars :( Det måste vara skitjobbigt verkligen att bli så svullen. Än så länge har jag inte svullnat så, jag ser dock på blodådrorna på fötterna att trycket är enormt i slutet av en dag, har mkt stödstrumpor. Svettas som en idiot, vet inte om det hjälper mot svullnad. Rädd att det ska komma. Gör det ont?
    Bebis BF 20 december 2013

Jag har stödstrumpor men det är så svårt att få på de nu så jag slarvar lite. Det gör inte jätteont men det sticker och spänner det kan även bli en sprängande känsla. Har druckit väldigt mkt Ramlösa undrar om det kan bidra? Mkt salter i det som binder vätska. Jag tror inte du blir så svullen om du klarar dig hittills! När har du BF? Jag samlar vätska väldigt lätt. Innan mens kan jag gå upp 2 kg i vatten. Det är nog efter min älskade lilla mormor. Hon är ofta svullen av vätska.
    greywolf skrev 2013-11-20 14:44:30 följande:
    Är det någon som har fått en hang-up på att sniffa bensin, aceton och andra starka lösningsmedel, typ? Känner mig helt knäpp pga detta men kan knappt släppa tanken vissa dagar, och drömmer om att få sniffa i en näsduk indränkt i bensin!? Läste några liknanade trådar här på FL om kvinnor med samma 'symptom' och de flesta verkade ha fått pojkar, så nu kanske jag vet vad det är för sort i magen!

Jag har inte just dille på Acceton men däremot garage olja och lukten av källare. Vill äta källaren ha ha. Sjukt. Hade inte så när jag väntade dottern och nu ska det vara pojke enligt rul Spännande att se om det stämmer och du har en pojke i magen
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-11-20 16:15:48 följande:
    Usch, det ser jobbigt ut. Men du behöver ju inte undra var alla extra kilon sitter iallafall. Jobbigt att släpa på nu, men väldigt mycket lär ju vara vätska och försvinna efter förlossningen. Och det är ju inte lång tid kvar nu!

Nä det är inte långt kvar 16 dagar till BF. Hoppas på att mkt ska rinna av mig som det gjorde efter förra förlossningen. Var svullen då men det är ingenting mot nu!!
Svar på tråden December bebis 2013