December bebis 2013
En släkting till oss använde pysventil jättemkt till sin son som sedan fick problem med att bajsa, nån reflex (?) som blev störd. Kunde bara bajsa i varmvatten sedan ända upp i treårsåldern!
En släkting till oss använde pysventil jättemkt till sin son som sedan fick problem med att bajsa, nån reflex (?) som blev störd. Kunde bara bajsa i varmvatten sedan ända upp i treårsåldern!
Åh... Tror jag fått tillbaka mensen. Mensvärk o blod igen. Det hade varit borta nån vecka. Får vänta o se om det bara varar ca 4-5 dagar så är det ju första mensen o inte att jag ansträngt mig.
Känns lite surt, jag helammar ju ändå. 6 veckor liksom... Vissa är ju utan ett år.
6v, 6,6 kg, 60,5 cm lång här nu. Bjässe :) vi har 62 redan... Hann inte använda 56 speciellt länge.
Vi är sjuka nu :( snorsug och vakennätter. Inte jättekul.
Jag vet faktiskt inte hur mkt vår bebis är vaken, kollar inte klockan så noga :) men längre perioder kanske 3 timmar sammanlagt. Tittar, ler o lyssnar på saker, får nackträning. Sen är han ju vaken vid blöjbyten o amningar. 6v.
Uuuuhhh... Inatt har jag inte sovit ens två timmar i sträck vid något tillfälle. Fy fan, skjut mig.
Elsa somnade kl 1 inatt. Hon kör tonårsstyle. Sova länge på fm uppe sent. Åt en gång på natten och sen mayade jag henne kl7 mitt bröst var explosionsnära.
. Idag premiär på gymmet. Mammacore. E sov nästsn hela passet. Imorgon kommer jag vara mörbultad. Men dax att göra ngt åt formen så ryggen interasar. Vill gärnaci jeansen igen. Får på mig 31 i midjan nu. BruBrukar dra 26 el 27. Hmm.. kommer det ens gå bli normal igen eller får man acceptera att ålder och barnafödande tar ut sin rätt nu?
Elsa somnade kl 1 inatt. Hon kör tonårsstyle. Sova länge på fm uppe sent. Åt en gång på natten och sen mayade jag henne kl7 mitt bröst var explosionsnära.
. Idag premiär på gymmet. Mammacore. E sov nästsn hela passet. Imorgon kommer jag vara mörbultad. Men dax att göra ngt åt formen så ryggen interasar. Vill gärnaci jeansen igen. Får på mig 31 i midjan nu. BruBrukar dra 26 el 27. Hmm.. kommer det ens gå bli normal igen eller får man acceptera att ålder och barnafödande tar ut sin rätt nu?
Sarak: gullig du är! Så skönt att ha den här trådan man kan ventilera sig i! Känner mig dock inte som supermamma idag som inte hann fånga ficklampan Ferdinand kastade på Douglas :( min lilla fina fina sötnos fick ett litet blåmärke under ögat! Stackars stackars liten :,( han blev så ledsen! Och så frustrerande när ferdinand inte förstår att det är en människa och att det gör ont. Han går till "attack" så fort han får chansen. Tror han tror det är en docka som gör ljud när man klämmer eller bankar på den :( även om man har uppsikt hela tiden hinner man inte alltid med tyvärr..