• Repan

December bebis 2013

sarak skrev 2014-02-13 17:45:35 följande:

Jag kniper hela dagarna. När jag ammar, när jag kör bil, när jag duschar och borstar tänderna. Hjälper föga, urinläckage så fort jag tex måste springa något steg. Fruktansvärt. Sladdrigt är det inte, livmodertappen?? Eller något annat hänger ner, får knappt in ett finger. Efterkontroll nästa vecka, faktiskt sjukt nervös. Rädd att dom kommer säga att det är normalt och att det kommer vara såhär smile4.gif

Då går du till ngn annan!
  • Repan

Hör blir det dop i maj pga viktigt för frun. Mest ångest för mig. Så hon o svärmor får fixa, jag har bara veto om nåt blir helgalet. Tycker inte om att döpa innan barnet får välja själv... Och drt där att välja faddrar.. Suck :)

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-15 10:54:03 följande:

Lycka! Ludde sover oftast mellan 21-03 och efter det brukar han sova väldigt oroligt och ryckigt.
    Ja! Annats har vi haft 8h men med amning o blöjbyte i mitten o det tar ändå en timme o bruten sömn som sagt.

Detta är fantastiskt. Aldrig mått så bra.
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-02-16 21:09:36 följande:

E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu.

Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet.

Skakig än!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Lyssna på lungorna om de rosslar, sekundär drunkning är ite att leka med.
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2014-02-16 22:37:33 följande:

Usch vad läskigt! Läkaren sa till mig att det är nästan omöjligt för så små bebisar att få ner vatten/vätska i lungorna då de har så stark dykreflex. Ring och be att få komma iväg med Elsa så du kan sova gott inatt. Bättre kolla en gång för mycket ?

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Precis! Borde inte ha andats in. Jag hade nog lugnat mig med om lungorna låter bra o hon i övrigt mår bra, men åk in miss k om du är rädd. Annars var vaken längre inatt o vaka?
  • Repan

T har dubbelvikt fleecefilt på sig och pyjsmas, vågar inte linda in pga PSD-råden, men han viftar o slår sug själv o "ramlar" bara om han är rapig/fisig. Ofta sover han lugnt bredvid oss. Inatt 5,5 h i sträck o sen amning o blöja o somnade snabbt igen o sov 4 h till. Gött! Vi ska byta från vagga till spjälsäng nu, men stressar inte med egen säng nu när han äntligen faktiskt sover långa sjok i sträck. Om vi lägger honom före 20 är det i egen säng men sen blir det vår inför natten vid 23-tiden.

T vänder sig till sidan nu men inte hela vägen runt, funderar på om han är för tung liksom, fastnar halvvägs o sen är rumpan för tung :D ha!

Varit på gymmet första ggn idag. Ojojoj vad musklerna är förtvinade, men nu ska jag bli stark igen! Tyvärr fungerar det inte att göra plankan för jag får ont i framfogen. Så magen har jag svårt o träna.

• Repan
    Tuttiluttan skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
    Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..
    Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/
    Blir knäpp på sånt..

En incident från idag
    Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.
    En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...
    Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..
    Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!
    Jag blir så irriterad...
    Äh man får programmera in ett standardsvar bara - "har du inget eget liv att föra, eftersom du intresserar dig så för smådetaljer i andras?" 

Mammor alltså ;) Asjobbig grupp människor! :D
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    FiaFunderar skrev 2014-02-19 10:21:06 följande:

Hur många gånger per dag bajsar era bebisar? Hur många veckor är han/hon!

Ofta flera ggr, ibland går det en dag o så kommer det en monumentalblöja då :)
  • Repan
    Repan skrev 2014-02-19 13:44:46 följande:
    Ofta flera ggr, ibland går det en dag o så kommer det en monumentalblöja då :)
    9 veckor snart
Svar på tråden December bebis 2013