• Plopps80
    sarak skrev 2014-01-12 20:52:58 följande:
    Shit, vad stadig! Och söt! Måste vara en jätteliten stol? Rasmus är stark och kan hålla upp huvudet högt och länge, men man måste liksom passa i sidled för det kan snabbt svänga till höger och vänster. Tror inte han skulle klara att sitta sådär utan att tippa åt sidan

Haha ja det är en pytteliten stol, dotterns. Ludwig är väldigt stadig men kan ju lätt tippa åt sidan så jag blev lite sur på mannen som satte honom där men det blev en kul bild iaf
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-13 14:15:29 följande:
    Ammade barn ska ammas när dom säger till. Då är dom hungriga. Det där med hur ofta dom ska äta (var tredje timme) förstörde ammningen för många när det dök upp. Det var "modernt" typ när vi var små men verkar leva kvar ännu. Det är väl isf ett barn som inte går upp i vikt som det ska som behöver äta oftare.. Var glad att han äter så ofta -ett jättemål sällan ger ju bara magont istället. Det låter friskt att han äter oh växer! Och på bilden du la upp ser han ju jättefin ut Strunta i vad folk säger -dina instinkter är rätt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag ammar ju fritt. Men många verkar tycka det är för ofta. Det funkar bra för mig. I dag har han sovit 5 timmar i sträck på dagen och nu spränger det rejält i brösten. På natten är det ju skönt om det går lite längre tid. Han brukar sova 5 timmar i sträck på natten. Jobbigt med alla spyor hoppas det lugnar sig snart. Tänk att hon är 3 v redan tiden går fort!
  • Plopps80

Ja rs är min skräck också. Har bara varit på vårt lokala Ica med Ludwig. Känner mig rätt låst som inte kan åka ut och shoppa och gå i affärer men BVC sköterskan avrådde kraftigt från stormarknader och shoppingcenter pga rs så jag åker ingenstans skulle aldrig förlåta mig själv. Tycker det är så segt. Längtar sjukt mkt efter våren! Slippa klä på barnen massa kläder såfort vi ska ut. Mörkt och kallt och rs virus i farten blä.

• Plopps80
    siolina skrev 2014-01-13 20:16:30 följande:
    Min får amma i princip när han vill, och det är nästan hela tiden dygnet runt. Tycker att man de tre första månaderna gott kan följa deras nycker utan oro. Med första barnet fattade jag inte att alla faser går över, men nu vet jag och det brukar stabilisera sig efter typ tre månader. Och det går snabbare än man tror! Han är redan sex veckor. Visst är jag lite extra trött och hemmet skulle behöva städas, men men. Koncentrerar mig på det viktigaste. Att njuta av knattarna. Bara inte stora blir sjuk så hon måste stanna hemma från förskolan, det skulle bli tungt. Idag var det några som trodde min bebis var en flicka för att han hade röd overall. Överdrivet? Och förra veckan en som trodde han var flicka för att hans vagn är röd. Ännu mer överdrivet.

Ammar du i sjal då? Om du har fler barn och ammar jämt hur hinner du? Jag känner mig som världens sämsta hinner inget varken i hemmet eller gällande dottern. Konstant dåligt samvete, har inte förmågan att bara vara i bebisbubblan. Trots att jag har ett större barn och vet att alla faser går över har jag extremt svårt att se det. Oroar mig nästan mer denna gången än vad jag gjorde första gången. Tycker ärligt talat det är riktigt jobbigt. Har världens finaste lilla kille men jag oroar mig konstant att något är fel. Alla säger att han är ett À barn såå snäll och lugn tom det oroar mig. Hoppas verkligen det går över. Arbetar med barn och vuxna med mentala handikapp och har förmodligen blivit yrkesskadad. Ser hur föräldrarna mår dåligt och även de jag arbetar med. Tror inte jag skulle klara ett mentalt handikappat barn. Inte för att något tyder på det, bara jag som nojar!
  • Plopps80

Miss Kaos. Min dotter går nu 15h/v. Måndagarna är inte roliga. Fjärde dagen hemma med oss och hon är så rastlös. Igår höll jag på att bli galen på henne! Hon är på mig hela tiden. Tjatar och kräver uppmärksamhet. Hon blir vansinnig när jag hämtar kl 14 för hon är mitt i leken och vill äta mellis där. Hon är så ledsen att hon inte får äta frukost längre. Jag fattar inte varför man inte kan få ha barnen 20-25 timmar på dagis när man är föräldraledig. Arbetssökande får ha sina barn heltid och att ha en bebis är tusen ggr mer jobb än att vara arbetslös det är helt sjukt! Jag hade betalat extra för att dottern skulle fått gå mån-tors 8-15. Då hon fått sin stimulans och jag hade sluppit sitta här och amma och sköta bebisen med konstant dåligt samvete att hon är uttråkad och saknar dagis.

• Plopps80

Ja vi brukar ha kompisar här ganska ofta och det är ju en ren avlastning. Vi har en väldigt bra öppen förskola här men jag vågar mig inte dit själv. När Filippa var bebis gick jag och en av mina bästa vänner dit våra barn var lika gamla. Men nu har jag bebis och hon är gravid i v 12. Känner mig själv lite ensam också. Är otroligt social men alla jobbar och man vet ju själv hur det är. Har en kompis som är mammaledig men hon har tre barn och väldigt fullt upp som man kan förstå. Det jag saknar som jag hade förra gången är någon nära som förstår. Har man inte bebis förstår man inte hur det är oavsett man har barn eller ej för man glömmer. Sist kunde jag bolla allt med min vän men nu går det inte. Den vännen dom är föräldraledig har en liten på 6 mån så vi kan ju prata en del. Saknar mitt jobb att komma ut och prata med folk hela dagarna.

• Plopps80
    siolina skrev 2014-01-14 10:54:26 följande:
    Plopps, Öppna förskolan kan ju vara en plats där du lär känna andra i samma situation ändå. Du kanske ska försöka våga dig dit? Försök få med kompisen första gången. Har ni föräldragrupp med BVC? Kan du passa på att äta lunch med nån kompis ibland på dagarna?

Får bara föräldragrupp första barnet. Så lärde jag känna hon som jag umgicks med förra föräldraledigheten. Vi är nära vänner och hon är gravid. Ska faktiskt till öppna förskolan nästa ons med den andra tjejen som är föräldraledig. Får nog börja gå dit kontinuerligt! Jag har två väldigt nära vänner i mitt liv och många goa personer runt mig här i området där jag bor så jag är ingen ensam människa som det kanske det låter som. Bara det att jag känner mig ensam när jag går hemma och inte har någon att umgås med som är i samma situation. Hoppas på att lära känna någon med bebis i samma ålder som man kan prata med om allt. Folk glömmer hur det är. Mannen har inget behov av att bolla grejer som jag. Skönt att ha alla i tråden att prata med alla är så goa
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-14 11:28:18 följande:
    Men plopps! Min fd mammagrp kommet ses ivår då många får tvåor nu och ngn är sjukskriven etc. Och alla har femåringar. Häng på. Inboxar när det händrr ngt? Om du vill?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Om jag vill!!! Jättegärna! Ses väldigt gärna. Skönt att du får ha sonen 25 h de behöver faktiskt det! Stora barn behöver ju stimulansen! Hoppas lilla elsas mage snart blir bättre. Ludwig har senaste dagarna inte haft alls ont peppar peppar. Runt 6 v ställer matsmältningen om sig så det kanske blir bättre efter det?
  • Plopps80

Skit är det med dessa 15h/v. Till hösten börjar dottern nollan då blir det ju fasta tider varje dag. Fast det är ju nu när man har en liten bebis som kräver mkt. Skönt att ni är fler som tycker detta är dumt och galet! Har grinat så jag har ont i huvudet idag. Är en grej inom familjen som jag tycker är jättpåfrestande med människor som inte kan ta hänsyn och som bara tänker på sig själva. Mkt hormoner i omlopp. Sen är jag orolig för Ludwig inte ler så mkt. Några skeva leenden har jag sett men inte många alls. Han skrattar och ler i sömnen och han ler mot mobilen över skötbordet men några direkta svarsleenden får vi inte. Oroar ihjäl mig att det är något allvarligt fel. Alla andras ungar verkar inte göra annat än le och skratta. Är så orolig att det är något fel kan inte släppa det!

Svar på tråden December bebis 2013