• Plopps80

December bebis 2013

Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.

• Plopps80

Haha tänk så olika man är. Här längtas det febrilt till 4 mån när man kan börja med smakisar. Börjar nog lite innan 4 mån gjorde det med dottern. Någon vecka bara. Ni kanske tycker jag frågar mkt här. Saknar så förjordat att ha en vän med bebis i samma ålder som min egen. Hade ju det sist och vi bollade mycket med varandra.

• Plopps80

Ludwig sa aldrig något i bilen förut heller. När han blev 6 veckor började han knorra lite på kvällen om vi ska hem och det varit mkt intryck och när bilen stannar vaknar han lätt.

• Plopps80
    Irlais skrev 2014-01-18 21:53:30 följande:
    Så irriterad... Var inne i badrummet och när jag kommer tillbaka ser sambon lite lurig ut och säger "gissa vad jag gjort"? Då har han gett bebisen lite (alltså som smaksensation) KLADDKAKA! Alltså av alla grejer att ge bebisen att smaka på, vilket han inte ens ska göra än så klart, så ska han ge något sånt?! Har varit på honom hela kvällen att han absolut inte ska göra om det men tror inte han riktigt tar det på allvar. Hjälp?

Men du skojar nu väl. Är ju livsfarligt att ge så små bebisar mat/kakor. Deras mage tål inte något annat än ersättning eller bröstmjölk. Herregud jag hade seriöst slagit ihjäl den som gett mitt barn något att äta. Hade barnet varit 4 månader hade jag varit irriterad och sur men hur gammal är er bebis? Max ett par månader? Han kan ju ge barnet allvarliga problem.
  • Plopps80

Hälsa din sambo att han kan skada barnets tarmar och ge det allergier för livet. Hälsa från mig att jag tycker han är fullständigt respektlös mot sitt barn som gör så! Är det verkligen sant??

• Plopps80

Ja ring BVC de kommer skälla ut honom efter noter. Herregud är helt upprörd har aldrig hört någon som gett kladdkaka till ett spädbarn. Hur gammal är bebisen?

• Plopps80

En tvåmånaders baby är inte redo för fast föda på något sätt. Kladdkaka innehåller ägg och barnet kan bli allergiskt mot ägg. Bara man äter choklad får många barn gaser via mjölken. Så jo i min värld är det fruktansvärt att göra så!

• Plopps80

Vet inte om jag någonsin mer kan skylla kvällsoron på intryck från dagen. Igår härjade kusinerna, det var väldigt stimmigt. Som jag skrev både svärmor och svägerska höll Ludde. Alla pratade med honom lockade på uppmärksamhet. 21 satte vi oss i bilen. Han grät 2 minuter somna sem och sov de 10 milen hem. Vaknade inte när vi tog ut honom i iskylan, inte heller när vi tog av honom. Stoppa han i sängen där han sov till 01 och därefter till 04. Sedan var han lite orolig men han är flrkyld och såå täppt i näsan då det var därför. Han sov ändå till 7:30 med lite amning. Jag fattar inte. Vi kan vara hemma i lugnet en hel dag och han stökar och är orolig till tolv på natten men i detta Stim och med främlingar somnar han i lagom tid som ett ljus!?

• Plopps80

Ludwig jollrar massor nu. Han gurglar och pratar med mig när jag byter blöja. Jösses för en vecka log han knappt nu ler han och jollrar. Han är en helt ny bebis måste jag säga. Älskar den kontakten och samspelet.

• Plopps80

Vi har klarat oss från kräks här. Ludwig spyr aldrig tack och lov. Däremot har han de senaste dagarna bajsat sånna lass att det flutit ut överallt. Igår hade han bajs upp i nacken. Kläderna blir ju helt förstörda fläckarna går inte bort. Fick bada honom. Dagen innan hade han bajs långt upp på ryggen. Det är rostfärgat nästan och löst. Undra om det är diarre? Ludwig har ännu en sovdag. Har bara varit vaken ca 2 timmar sedan kl 7:30. Samma igår. Han var vaken 2,5 timme på hela dagen. Stack iväg med dottern till Backaplan. Vi shoppade på H&M och tog en fika. Strosade på toysrus och bara mös. Så oerhört underbart att få spendera lite egen tid med henne! När jag slutat amma ska mannen ta Ludwig och åka till sina föräldrar en natt så ska jag och dottern shoppa och hyra film och bara rå om varandra. Vi har alltid stått väldigt nära och gjort mkt saker tillsammans. Egentid med barnen är viktigt för mig. Ludwig kommer också få egentid när han blir större. Mysigt. Känns så bra att ha två barn. I början var det tufft med omställningen men nu känns allt naturligt.

Svar på tråden December bebis 2013