• Plopps80

December bebis 2013

Sjukt jag får inte göra efterkontrollen fören 4 feb. Födde 23 nov. Ifrågasatte det men hon sa bara att så är det! Ludwig är då 10 veckor. Tycker det är sent men men. Har varit på Sahlgrenska idag och tagit prover. Fick förhöjda levervärden i slutet av graviditeten och 5 veckor efter fl var de fortsatt höga. Är väldigt orolig att det är något farligt. Var inte mkt förhöjt men det känns ändå obehagligt. Får reda på om de gått ner på fre då läkaren ska ringa.

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-01-14 19:21:33 följande:
    Plopps80: men är inte din Ludwig ett par veckor för tidigt född? Sen tror jag absolut inte att det är någon fara ifall han inte ler så mycket än, allt är ju väldigt individuellt :) Precis som att de lär sig gå vid olika åldrar. Vår son gick gick exempelvis inte förrän han var nästan 17 månader :)

Jo han är född i vecka 37+6. Idag log han stort mot mig när jag kikade ner i vagnen. Så nu är jag säker på att han ger svarsleende men det är ganska sällan. Vissa barn är väl mer allvarliga än andra. Han har börjar jollra lite smått och det är bara för roligt att lyssna på de små lätena. Dock har han börjat vilja äta hela kvällarna! Han är ingen bebis som ammat hela kvällarna men han har väl ätit lite mer. Men nu vill han ligga vid bröstet hela tiden annars skriker han. Han är ju två månader snart då borde det väl snarare försvinna än komma att man vill amma hela kvällarna? Han har aldrig haft någon orolig period på kvällen men nu har han blivit det. Skumt.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-15 18:56:18 följande:
    Tillväxtperiod? Det ändrar sig hela tiden med dom här små. Ingen ordning alls
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vet inte om det är en tillväxtperiod! Igår hade jag kunnat sälja honom. Han började kl 16 och ville amma hela tiden skrek och gnällde om han inte fick bröstet. Mötte honom och ammade och ammade men tillslut var inte det bra heller! Han släppte bröstet men dök på det igen på ett hetsigt sätt och höll på så till jag fick nog och mannen tog honom! Klockan tolv somnade han och sov i egen säng till kl 04 och därefter hos mig till 07;30. Kvällskink som börjar vid 8 veckors ålder är icke välkommet. Blir sugen på att sluta amma när han gör så här! Blir helt slut på det! En rolig sak dock är att han skrattat flera gånger nu imorse eller lett stort mot mig och sin syster. Han är för söt och det känns så bra att han äntligen ler svarsleende.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-16 09:06:32 följande:
    Magsjuka på fsk. Sonen hemma. Han fick gå hem ngt barn kräktes imorse där. Ångest!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mardröm hoppas hoppas han inte blir smittad. Fy fan.
  • Plopps80
    islandpeak skrev 2014-01-16 15:33:54 följande:
    Ingrid och jag ligger inlagda på barnavd i Halmstad sen igår kväll:( hennes förkylning har satt sig i halsen med följd att det blir en massa slem som hon inte får upp. Kanske rs kanske inte och det spelar ingen till för behandlingens den samma oavsett. Ska träffa läkaren om en stund, tror vi får stanna tills imorn då hon fått lite feber i em igen, bara 38. Skönt att vara här för de tar det på allvar o har stenkoll på henne! Tack gode Gud för svensk sjukvård!

Ja man tackar gudarna att man bor i detta land. Många klagar på vården men det är för att politikerna drar in pengar och sparar. Vårdpersonalen (de flesta) brinner för sina jobb. Krya på bebisen.
  • Plopps80

När jag länkar blå länkar är det bilder på Ludwig. Eftersom jag inte lägger upp något via dator utan via mobilen måste jag länka till photobucket. Vet inte om någon kollar på länkarna men där är bilder på honom iaf

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-16 17:48:44 följande:
    Plopps80 - jätte stort å fint leende!! :) vill oxå få små leenden från min sessa! :)

Tack! Det är helt sjukt har glömt lyckan när ens barn kollar en rakt in i ögonen och ler stort. Ludwig har lett hela dagen och jag är bara så glad. Har ju en dotter men har glömt allt från spädbarnstiden. Hur gammal är din lilla? Svårt att hålla reda på alla bebisar i tråden Snart får du uppleva det underbara!
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-16 19:47:07 följande:
    Åh låter helt underbart!! Ja, ett leende kan göra att man glömmer allt :) hon är 16 dagar min lilla tös :) längtar så efter leenden å krypandet! Njuter av denna tid oxå men nu är det mest mat å sömn som gäller.

Jag gillar inte alls bebistiden. Älskar att se utvecklingen och att det lilla opersonliga knytet blir en individ. Ingen bebismamma här inte Har svårt att njuta! Nu börjar jag kunna njuta som när man får massa gensvar. Nu ser jag ljuset i tunneln. Älskar åldern 4-8 mån det är ljuvligt! Då ska jag njuta
  • Plopps80

Ludwig charmade BVC läkaren idag på 8 veckors kontrollen både genom joller och smil. Allt var perfekt med vår lille kille. Känns bra!

Svar på tråden December bebis 2013