• MissKaos

December bebis 2013

Kodein +paracetamol i.

Finns inte mkt annat man kan ta tyvärr.

Repan skrev 2013-09-18 21:50:13 följande:
    Ok tack för info :)

Sovit gott! Piggare idag
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du ammar ju inte..

För mig som jobbar med opiater kändes det konstigt först

Men sen när man börjsr tänka det är bsra kodein och problem för bebis blir det ju inte om man tar enl ord och slutar ett tag före bf. Smärta är heller inte bra för barnet. Sen tänk över sjukskrivn drt går ju jobba deltid! Tex vara borta en dag/vecka.

Förstår samtidigthur du tänker. Men jag tänker även på vilken tid det kan ta efter fl innan det går över..

Repan skrev 2013-09-19 08:34:53 följande:
    Ja jag läste om det men är inte på punkten att jag lider tillräckligt för att det ska kännas motiverat att be om citodon... (Har tex inte redan barn att ta hand om) biverkningarna kändes sådär, o påverkan på spädbarn vid amning. Men vet nu iaf vad jag ska be om när/om det blir outhärdligt.

Är på gränsen till kryckor och funderar ibland på sjukskrivning fast jag inte vill. Men som sagt inte än - massage i morgon o TENS idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fast så kan man inte läsa fass..

Har ni den typrn av bekymmer ska du vara försiktig. Men driv dig ibte över gtänsen.. du ska ju orka föda!

Repan skrev 2013-09-19 10:06:10 följande:
    Nej men koncentrationen av ämnen är ju högre i blod än i bröstmjölk :) 

Jag vet att det fungerar bra för de flesta, men jag är sådan som gärna undviker huvudvärkdstabletter pga missbruk i släkten osv. Det skulle inte kännas bra helt enkelt, tycker inte att jag har ont nog för att motivera det. Än. Så får vi se. Jag hoppas ju på mirakel varje dag!

Jag studerar, det går inte att sjukskriva sig på deltid då tyvärr :( Men jag har ju "lediga" dagar då jag inte har föreläsningar som innebär att jag kan studera hemifrån och därmed vila kroppen. Idag t.ex. Dessa dagar går jag öht inte ut från lägenheten för att klara av de dagar då jag har föreläsning.

Hoppas det ska gå över inom en månad efter FL, men sådant där får man ju bara vänta och se... 

• MissKaos

Ja.. ok pris!

Ireth81 skrev 2013-09-19 09:15:20 följande:
    119:- helt överkomligt

• MissKaos

Jag gillar boobs amningstoppar bäst. Men inte priset.. har köpt lite på rea men vill ha ngt att byta med. Tror Ullareds kommer funka fint hemma! En kortärmad likadan som din hadr varit perfekt att sova i, nattlinnn hade dom väl inte? Fanns kortärmade? Minns att jag frös under nattamning och sen den där stockningen. Vägrar köpa ett nattlinne för 800kr vilket jag gjorde med sonen. Akutköp när mjölkstockningen var ett faktum.. Jag liggammade och sombade gott när han åt. Vaknade av att jag satt fast med. Då åt han fast jag sov. Jag hade inte märkt att han började amma.. somnade när hsn åt vsknade nästa mattillfälle *hmm*

Ireth81 skrev 2013-09-19 15:25:08 följande:
    Ja som sagt de duger att ha till vardags fick även tipset om "farfars"modellen.. Med knappar när man ska amma

• MissKaos

Låter ändå bra med tanke på läget! Förstpr att kortisonet känns som en lättnad. Hoppas du får gå lite längre denna gången varje dag imagen är ju pluss!

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 17:17:49 följande:
    Jag åkte in på den där kollen i tisdags och tappen hade inte påverkats mer men jag hade ju haft lodiga flytningar som de såg resterna av och läkaren tyckte vävnaden i tappen var lite skör. Jag blev således inlagd och ordinerad STRIKT sängläge. Fick bara gå och kissa, knappt sitta upp i sängen och äta ens en gång. Sedan påbörjades kortisonbehandling. Hade sd på kvällen som registrerades på ctg och lillans hjärtrytm skenade en aning men det blev sedan stabilt igen. Gissar att hon liksom jag kände av kortisonet. Sov 3 timmar under natten (som en duracellkanin så pigg blev jag av kortisonet) och dagen efter så gjordes ny koll av tappen som snarare hade blivit längre. Den är dock väldigt dynamisk och har varierat nära en cm under några minuters tid vid samma mätningstillfälle så jag tolkar det som att det var rätt oförändrat egentligen. Men jag fick i alla fall åka hem med ordination vila, dock ej strikt sängläge *tacksam*. Ska mäta tappen igen på tisdag.

Har fortfarande sd men tror inte de påverkar så mycket just nu. Precis så var det ju i min förra graviditet, helt opåverkad tapp men massa sd och vips startade förlossningen i v.34 när sd inte upphörde en dag. Men nu har jag hunnit få kortisonet och det känns som en stor sten som lättar i och med det. V.29+2 idag!

De gjorde även ett nytt TUL 3 veckor sedan sist. bebis följer sin kurva exakt, fortfarande -12,1 % men det är ju normalt. Det viktiga är att hon växer som hon ska. Nytt TUL om ytterligare 3 veckor.

• MissKaos

Finns kortärmade på gekås köper jsg där! Boob är bra stt köpa på tradera.. gjorde jaf sist..

Stockning fy för drn leda! Det gjorde ont..mer orolig för det än förlossningen. Det och tröttheten av vaknätter.

Ireth81 skrev 2013-09-19 18:09:12 följande:
    Okej får spana in dem. Ja precis de är sköna på har min vita på mig idag, nej jag såg inga amningsnattlinne där. Men frågan är om inte bonprix hade kortärmad pyjamas med "hål" under bysten för amning. Tror den låg på runt 200:- Åh mjölkstockning är något alla vill undvika.

• MissKaos

Verkligen!

Blir det som sist kan du få veckor av mig.. tre-fyra typ..

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 18:23:34 följande:
    Ja det hoppas jag med! Hoppas att lättnaden gör att jag kan slappna av och kanske få nån extra vecka=)

Läkaren sa att v.35 är okej om hon kommer, men helst ej innan det. Men från 34+0 stoppar de inget. Vore ju underbart att få ännu fler veckor förstås!

• MissKaos

Isak kundeinte göra klart sista rotationen inne i mig han gjorde den närhan kom ut. Tur hsn inte fastnade. Så lite tidigare än bf+16 och något mindre gör ju inget..

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 18:52:53 följande:
    hihi, ja du gärna det isåfall;=)

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 18:52:53 följande:
    hihi, ja du gärna det isåfall;=)

• MissKaos

Härligt foto!

Dubär jättefin

Repan skrev 2013-09-19 19:33:12 följande:
    Vecka 27!

Svar på tråden December bebis 2013