• MissKaos

December bebis 2013

Em me skrev 2013-09-23 10:23:35 följande:
    Nu har vi fått se vår prins igen:) han är 4%större än medel men de är inget konstigt;) alla kan inte va medel^^ upskattad vikt blev iaf 1600 något har jag för mig han sa.. Men allt var bra med honom !:) alla värden var toppen och i morgon är det bara 70 dagar kvar:o :D

En viktuppskattning på TUL kan skilja 10% +/- med så 4% är ju nada... Mysigt att kika på bebis..
    VAd fort det går, snart är vi i mål med våra små bajsmaskiner i famnen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-09-23 10:41:32 följande:
    Lycka till hos bm, eller vad man säger:)

Men fy va dyrt för dig att ta dig till jobbet!! Menar du att du måste betala parkering trotts att du är anställd? Förstår att du har lite krångel med att ta dig till jobbet.. Att cykla höggravid nu när det är så kallt och så långt är ju inge vidare heller..

Vi har ingen personalparkering. Sahlgrenska sjukhuset är inte så givmilda.. Dom kan ske har ngt avtal med månadskort eller ngt innen på sjukhusen men vi som är utlokaliserade på stan har inte det! Och så har vi den där trängselskatten.. Tror inte det är så många som har gratis P på jobbet, de flesta får nog snällt betala..

Cykla har fungerat jättebra fram till nu! Jag har känt att jag har mått bra av den motionen, sitter rätt mkt  på jobbet. i vanliga fall går det snabbare men nu är jag som snigel på cykel  
    Spårvagnen återstår... Blir väl ett månadskort isf. Fårse vad BM säger först!  Kunde ju vara en medelväg att bli sjuksriven denna veckan ut och sen ta ut mina 30h nästa v.. Jag jobbar 75% så det blir inte så mkt kvar. Fast det är en massa knäppa flexregeler så man får ta max 1/2 dag om man inte har komptid. Tror jag h ar 9komptimmar och ca 17 flex. Man kan ta 1/2 komp en 1/2 flex dag. Så jag kunde ju isf komma undan med att att plocka bort ngn dag och jobba kortare..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-23 11:06:29 följande:
    Jag köpte en vit body med omlottknäppning med grå dinusarier tror jag d var, och en vit,svart,grå randig body, och en tigrerad. Jag kunde inte köpa så mycket IOM vi inte vet könet. Annars så hade de mycket som var just flickigt eller pojkigt och jag vill gärna ha färg. Köpte iofs ett par röda byxor med, om bebis kommer innan jul. Nej jag vill inte heller ha svart på bebisen för jag vill gärna ha färg, på bebisen.

Mammabyxor hade de inga i onsdags mer än tights, och väääääldigt lite mamma kläder överlag.

Håller tummarna för att du kommer dit misskaos

Röda byxor tycker jag är unisex! Det har jag köpt till min bebis och det är ju en pojke! Jag har även en röd sparkdress/hängslebyxa i mjukis med katten janson på.. Min son hade en likadan dom är så söta Köpte ifs en grå/svart randig body till med gul halsrigning och rött nere vid handslutet.. Så då blir det kasnek mer pojkigt? 
    Det är trist att det är så uppdelat. Förrut hade dom en jätte söt serie med nån åsna. Mjuka fina kläder som fanns i lite olika färger. Och så låg allt baby på ett ställe så då blev det ju enklare att matcha ihop det. HAr man då lite "pojkiga" brallor och en "flickigare" body kan det ju bli väldigt neutralt. Jag köpte en grön body sist med vit text "Enjoy Milk" och vita byxor.. Kommer säkert få frågan om det är en pojke el flicka 100 ggr *lol*

Fick en kul fråga från två tanter när jag var ute med Isak i vagn. Vi hade en såndär skylt "registreringsnummer" ni vet? Mde text ISAK på vagnen. Dom läste högt Isak. Sen frågade domom det var en pojk el flicka.. Jag ehh.. ehh..ehh tappade fattningen totaltObestämd Vad tror ni?
  • MissKaos
    siolina skrev 2013-09-23 12:35:07 följande:
    Jag måste säga att jag inte fattar grejen med att man inte kan köpa så mycket för att man inte vet könet på babyn. Det har diskuterats förut, men jag fattar inte. Är det så viktigt att visa omgivningen vilket kön bebisen har genom att klä den könskodat? Räcker det inte bara att köpa kläder man tycker är fina? Vad skulle hända om en liten bebispojke hade på sig en body med rosa på eller en liten bebisflicka hade på sig en blå body? Jag fattar verkligen inte grejen. hur viktigt kan det vara att hela tiden visa vad barnet har för kön?

Tja, man är väl olika? Alla gör som dom vill -bara dom är nöjda med sitt val...

Jag har lite svårt att se skillnad på pojk och flick kläder så min son har haft båda tror jag. Däremot köper jag inte en rosa klänning till en kille. Kanske inte hade gjort det till en tös heller åh andra sidan, uder overallen verkar klänning bylsigt..

Men som sagt. Alla skaffar väl det dom vill! Det stör mig mer att dom delar upp babyavd på tex Ullared det är så svårt att hitta om man ska rusa mellan.
  • MissKaos

Med risk att starta en diskussion.. Men blir lite nyfiken
    Men ser ni detta som pojk el flick?
  • MissKaos

...samma fråga..

• MissKaos

..sista..

• MissKaos

Kul att kolla.. för jag misstänker att preferenserna är rätt olika!!

• MissKaos

På väg in till bm för koll.. fårse vaf dom säger!

På jobbet sa dom pojjkläder om min första bild. Jag trodde det var neutralt

Ha köpt ngn pojkig body med som jag gillar. Med bilar... *s*

• MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-23 13:52:38 följande:
    Jag har köpt mycket kläder som misskaos säger är blandat men jag fick höra efter att ha köpt ett par sesame street strumpor i rött och blått att "det verkar som du ska få en pojke" då blev jag " för jag har mörkblå strumpor??" Jag älskar färg och anser att det är mer lekfullt och barnvänligt med färg.. Och att färgen i sig är neutrala att det är vi vuxna som bestämmer vad som är flickigt ( ja natuligtvis sätter jag inte på min pojk en rosa klänning som misskaos var inne på) men blev så ställd.

Inne på Ullared finns det knappt något i färg som man inte genast tänker flicka eller pojke, tyvärr...
    Jag har ärvt en ljusblå overall som min bebis ska ha första tiden oavsett kön.. För mitt stackars barn har en mamma som älskar blått

Angående kläderna misskaos de är så fina och de är neutrala ;får man fråga var du hittat dem? För jag tycker jag letar men hittar mest kläder med bilar, hjärtan hello Kitty m m ... Åhléns vet jag har mycket snygga neutrala kläder lika så Kappahl men de har mkt i vita färger.. Alltså vit, beige, grått.

Jag sa till arbeskamrat som tyckte när jag sa att jag kommer ha färger jag gillar oavsett kön så sa hon men tänk på alla som kilar i vagnen och undrar va det är för kön så sa jag rakt ut " om de tror att de ska se vad mitt barn har för kön och frågar mig utan att de känner mig så svarar jag en Hen.. För jag känner lite varför ska jag sätt på flick eller pojk kläder bara för andra ska se vad det är för kön

Min man hade förresten en rosa mjukis filt när han var bebis haha hihi
    Lite blandad kompott: Heldressarna är från DUNS (det är andra sortering det finns en fläck på varje jag hittar dom bara inte..) Sen är den randiga bodyn och vita byxorna från POP. Resten Ullared..

MIn lillebror hade en del rött. På den tiden fick barn ärva så det blev ju det som fanns...

Hemma från BM. Vila. Typ inte göra ngt, och det är lite frustrerande. Men hon trodde nog detta lägger sig så jag kan åka till IKEA Ullared etc framigenom..  Läkartid på onsdag, vet att det är samma som sist *brr* Iaf så trodde hon han skulle sjuksriva mig till gp den 8/10. KÄnns som ett trist sätt att sluta jobba på bara. Hade kanske velat plocka ut på mitt kontor damma av etc.
    Får dessutom motså boalusten nu. Ska ju inte röjja i garderober och skåp eller städa kylen om jag har fattat rätt.  Hoppas nu detta lägger sig så jag får göra allt jag vill göra. Åka och välja tapeter, IKEA, Ullared, baka lite mm mm. Och tvätta babykläder/filtar etc.
Svar på tråden December bebis 2013