Ireth81 skrev 2013-09-23 13:52:38 följande:
Jag har köpt mycket kläder som misskaos säger är blandat men jag fick höra efter att ha köpt ett par sesame street strumpor i rött och blått att "det verkar som du ska få en pojke" då blev jag " för jag har mörkblå strumpor??" Jag älskar färg och anser att det är mer lekfullt och barnvänligt med färg.. Och att färgen i sig är neutrala att det är vi vuxna som bestämmer vad som är flickigt ( ja natuligtvis sätter jag inte på min pojk en rosa klänning som misskaos var inne på) men blev så ställd.
Inne på Ullared finns det knappt något i färg som man inte genast tänker flicka eller pojke, tyvärr...
Jag har ärvt en ljusblå overall som min bebis ska ha första tiden oavsett kön.. För mitt stackars barn har en mamma som älskar blått
Angående kläderna misskaos de är så fina och de är neutrala ;får man fråga var du hittat dem? För jag tycker jag letar men hittar mest kläder med bilar, hjärtan hello Kitty m m ... Åhléns vet jag har mycket snygga neutrala kläder lika så Kappahl men de har mkt i vita färger.. Alltså vit, beige, grått.
Jag sa till arbeskamrat som tyckte när jag sa att jag kommer ha färger jag gillar oavsett kön så sa hon men tänk på alla som kilar i vagnen och undrar va det är för kön så sa jag rakt ut " om de tror att de ska se vad mitt barn har för kön och frågar mig utan att de känner mig så svarar jag en Hen.. För jag känner lite varför ska jag sätt på flick eller pojk kläder bara för andra ska se vad det är för kön
Min man hade förresten en rosa mjukis filt när han var bebis haha
hihi
Lite blandad kompott: Heldressarna är från DUNS (det är andra sortering det finns en fläck på varje jag hittar dom bara inte..) Sen är den randiga bodyn och vita byxorna från POP. Resten Ullared..
MIn lillebror hade en del rött. På den tiden fick barn ärva så det blev ju det som fanns...
Hemma från BM. Vila. Typ inte göra ngt, och det är lite frustrerande. Men hon trodde nog detta lägger sig så jag kan åka till IKEA Ullared etc framigenom.. Läkartid på onsdag, vet att det är samma som sist *brr* Iaf så trodde hon han skulle sjuksriva mig till gp den 8/10. KÄnns som ett trist sätt att sluta jobba på bara. Hade kanske velat plocka ut på mitt kontor damma av etc.
Får dessutom motså boalusten nu. Ska ju inte röjja i garderober och skåp eller städa kylen om jag har fattat rätt. Hoppas nu detta lägger sig så jag får göra allt jag vill göra. Åka och välja tapeter, IKEA, Ullared, baka lite mm mm. Och tvätta babykläder/filtar etc.