• LängtansMirakel

Tips på gynekolog i Skåne

Hej!
    Jag har, efter flera års funderande, nu bestämt mig för att bli ensamstående mamma via insemination i Danmark.
    Har varit i kontakt med några olika ställen i Danmark och jag har bestämt mig för en. Kommer att boka in samtal till senhösten och förhoppningsvis köra igång processen i början på 2014.

Jag misstänker att jag har PCO, men har inte tagit tag i att begära någon utredning för det ännu, men jag ska göra det efter sommaren.

Den gynekolog jag har varit hos tidigare verkar negativt inställd till att hjälpa ensamstående kvinnor som ska insemineras i Danmark att göra de tester etc som ska/bör göras först. Har förvisso inte frågat rätt ut men det känns inte bra/rätt.

Det jag undrar är om det finns någon som kan tipsa om en gynekolog, helst i Skåne, som inte är negativt inställd till ensamma kvinnor som planerar graviditet?
    Kanske någon som vet en gynekolog som till och med kan hjälpa till att skriva ut recept på exempelvis pergo, vilket jag misstänker att jag kan behöva då exempelvis min mens är fruktansvärt oregelbunden.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på gynekolog i Skåne
  • Anniemation

Hej! Här är ännu en från Helsingborg som bestämt sig för att skaffa barn i Danmark, i mitt fall syskon till dottern :) Henne fick jag via svensk sjukvård, men nu är jag singel sedan länge och längtar efter en liten. Tyvärr har jag inget svar på bra gynekolog utan letar efter en, jag också.

• johanniiis

Hoppas vi hittar någon! Jag har haft mens 3månader nu, och vill göra mina undersökningar nu så jag kan boka mitt journalsamtal och komma i gång :)

• Anniemation

Ja, jag har fått klartecken från vitanova att börja med p-piller så snart min mens kommer, så nästa cykel ska vi köra igång med hormoner, blir ivf direkt :) Pratade med hbg kvinnoklinik igår och fick en telefontid till om tio dagar, hoppas det innebär att de kan hjälpa till med allt... Hur går det för er?

• johanniiis

Håller på och letar på nätet efter gynekologer som kan göra undersökningarna. Har hittat en i Lund så ska ringa dem och höra om de ställer upp

• Anniemation

Fick besked från kvinnokliniken i Helsingborg att de kan hjälpa till med blodprov och skanning för ägghalvor under ivf-stimulering. Blodproverna skulle jag få remiss på och så kunde jag göra de på närmsta vårdcentral om jag vill :) Hur går det för er?

• johanniiis

Har inte ringt ännu. Krockade med bilen förra veckan, så har fått ringa massa andra samtal. Men hoppas kunna ringa i veckan :)

• Anniemation

Men usch, mår du bra? Hoppas du får bra hjälp där iaf :) Jag fick hem sprutor och hormoner innan helgen,en månad kvar nu :)

Svar på tråden Tips på gynekolog i Skåne