• Cassidy

lilla juni 2014 tråden.

Jag gick in i vecka 7 idag, 6+0. Och det enda mina dagar handlar om är illamåendet och att försöka hålla det i styr... Så fort jag äter nåt får jag jätteont i magen. Men om jag inte äter mår jag mer illa. Jag spyr inte, men det gör jag å andra sidan aldrig. Inte ens när jag har magsjuka. För övrigt så ömmar mina bröst, jag är jättetrött och måste kissa jämt. Hur har ni andra det?

• Cassidy
    kattisch skrev 2013-10-31 17:48:01 följande:
    Zandra: jag är i v. Sju 6+2. Jag körde ett till cb idag och fortfarande bara 2-3.... tror tyvärr att det är ma igen.....

Jag har ju aldrig varit gravid innan och kan inte så mycket om tester, men vad jag hört så är det inte alltför ovanligt att man aldrig får 3+!? Jag håller tummarna för att det stämmer på dig och att allt är som det ska!
  • Cassidy
    sunset skrev 2013-10-31 20:40:00 följande:
    annars är jag sjukt svullen om magen och uppblåst så får magknip för jämnan. det är sjukt jobbigt och blir så om man inte får ur sig lite luft så att säga.

Jag tycker detta är jätteläskigt! Jag får så himla ont att jag är säker på att jag ska få ett missfall, flera gånger om dagen... Det gör ont på så många olika sätt i min mage, att jag blir alldeles matt av oro...
  • Cassidy

För övrigt så är jag alldeles för tjock för att det ska synas så där fint, men ibland när jag går förbi spegeln tror jag att jag är i 7 månaden... Det känns som att jag svullnat 'uppåt' (och utåt)...

• Cassidy
    miao81 skrev 2013-11-01 21:11:08 följande:
    Några tips på hur ni hanterar magknip? Jag har så int i magen hela tiden, känns som att tarmarna knappt jobbar alls längre...
    Samma här... Jag äter mycket mindre åt gången och mycket frukt och juice. Tycker det hjälper något, men jag vet inte...
  • Cassidy

Jag kan av någon anledning bara 'lätta på trycket' på morgonen. Resten av dagen kommer inget... Kombinationen kräkfärdig, vrålhungrig + magknip gör mej till en underbar fru just nu! =)

• Cassidy
    eniway skrev 2013-11-02 10:36:47 följande:
    Vet inte hur detta ska gå dår både jag och min pojkvän pluggar med dålig ekonomi. Abort är inte ett alternativ för mig, men är orolig över hur vi ska klara detta. Jag är 27 år och min kille 24.

Välkommen! Det kanske inte är den ultimata tidpunkten på vissa sätt, men det viktigaste för en bebis är ju trots allt kärlek! Dyra leksaker och märkeskläder är helt onödigt, och kanske har ni familj som gärna hjälper till lite på ett eller annat sätt. Ni har ju dessutom nästan 8 månader på er att fixa det ni kan. Det kommer gå jättebra!
  • Cassidy
    miao81 skrev 2013-11-02 13:37:35 följande:

Jag fixar inte att vara i köket med alla lukter ens en gång. Maken får fixa det som för stunden känns som att det skulle kunna funka, men har vi otur så blir jag spyfärdig av bara doften när han väl kommer med maten... Äpple, av rätt sort, är det enda som fortfarande är ett förhållandevis säkert kort.
  • Cassidy

Suck. Nu blev det galet igen... Ja, det ska ju inte se ut som att Mia skrivit det där, utan det ska vara ett svar på vad hon skrev. Det blir krångligt när jag sitter med mobilen...

• Cassidy

Vi har försökt bli föräldrar i sex år, och är nu gravida för första gången. När vi började försöka var vi färdigutbildade, hade jobb och bodde helt okey. Nu är jag kroniskt sjuk, har en inkomst därefter (hann ju dock jobba upp min SGI) och egentligen inga bra förutsättningar... Men vi vill verkligen ha ett barn och min man är helt med på att dra det största lasset. Antagligen kommer han få ta alla föräldradagar utom mina personliga 60. Men jag kommer ju finnas med hela tiden och vi väljer att se det som en fördel istället. Vi fixar det här! =)

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.