• eniway

lilla juni 2014 tråden.

Jag har också blivit finnig, särskilt på hakan, inte alls kul. Det värsta är dock fortfarande illamåendet. Vad brukar ni äta på kvällen? Hoppas att bebisen får i sig tillräckligt iaf :)

• eniway
    bara lilla mig skrev 2013-11-26 08:30:51 följande:
    Haken här med, men värst som du säger är illamåendet :( jag äter lite olika beroende på vad jag är sugen på. Men det blir mest kött och potatis (hemma gjorda potatis klyftor eller hasselbackspotatis), ibland äter jag endast mackor. Jag klarar inte av mat som är mjukt eller flytande (pasta, ris, cremfresh etc).
    Vilken vecka är du i?:)
    Illamåendet är verkligen jobbigt. Vissa stunder kan kännas bättre, men det är kortvarigt för det kommer tillbaka när man minst anar det. Jag känner mig i stort sett smått illmående hela tiden :/, har precis gått in i v 10. Vilken vecka är du i? Hasselbackspotatis är ju så gott, längesen jag åt det. För min del har det blivit en hel del halvfabrikat som går snabbt att tillaga pga att jag fått avsmak för så mycket. Hoppas bebben mår bra ändå :)
  • eniway

Jag har inte fått någon mage ännu, är i vecka 10 (9+5), men jag är smått illamående hela tiden och brösten är fortfarande lite ömma. Gynekologen på KK sa till mig när jag var där att jag har en bakåtlutad livmoder, tänkte inte så mycket på det då, men funderar på om det är det som gör att jag inte fått någon mage ännu? Förstår ju att dte är väldigt tidigt ännu, men något borde väl synas? Hur ligger era livmödrar? :)

• eniway
    mwiksten skrev 2013-11-29 13:13:38 följande:
    Jag saknar mitt eftermiddagskaffe :) Sätta sig en stund med en god kopp kaffe och nåt gott till Tungan ute  Har tänkt på det flera dar nu.... Kanske om nån vecka om jag börjar må bra kan man prova lite....  Saknar ljudet av bryggaren, den går nu bara på helgerna när mannen är hemma Kaffe 
    Det är tillåtet att dricka kaffe men max tre små koppar per dag, så om du är extra sugen så är det nog ingen fara att ta dig en kopp :)
  • eniway
    Charlie Mo skrev 2013-12-01 09:01:03 följande:
    Hej! Bf 23/6 här med. Tänk vad lustigt att det känns så speciellt att läsa era grejer som är jättenära mig i bf. Kul. 10+5 idag. V 11. Ultraljud på onsdag.
    Hej! Håller med dig, själv har jag har bf 28/6 :)
  • eniway

Jag är från Östergötland och här får man KUB i vecka 12-13 (i samand med första ul) och sedan ett till ul i vecka 18-20. Är det så för er också? Tycker det är snålt med ul, bara två st under en normal graviditet.

• eniway

DevilsDaughter: Ok men det innebär att många får gå ganska lång tid innan de for veta hur långt gångna de är. Själv är jag osäker då jag har oregelbunden mens.

• eniway
    Emmadaniella skrev 2013-12-06 21:47:10 följande:
    Eniway: Du får inte göra ett ul om du frågar din barnmorska och säger just det, att du har oregelbunden mens och är osäker?
    Ja det kanske jag skulle kunna fråga. Jag sa dock att jag har mycket oregelbunden mens i telefon, men fick ändå en tid för ul då längre fram. Var på KK när jag inte visste att jag var gravid pga ont i nedre delen av magen, och då fick jag reda på att jag var gravid, och gynekologen var ganska osäker men gissad epå vecka 5 då, men detta var ju ett bra tagsen och sa jag skulle ta det med en nypa salt för MVC skulle ge mer exakt datum. Så nu kan jag bara tro att det är v 11.
  • eniway
    prindo skrev 2013-12-07 10:18:33 följande:
    Nån mer som är nojjig över att det faktiskt är en bebis därinne? är i v 14 (13+1) Och känner liksom inget allt har försvunnit(nästan) lite spända bröst, men känner inte livmodern, och ar nästan ingen växtvärk vilket jag inte haft sen start? Innan vi blev gravida nu så fick vi ett tidigt mf och blev gravida direkt efter. Så börjar bli orolig att det är druvbörd eller att bebis inte lever? Och ul är 7 januari fruktansvärt att gå så länge och fundera, och tänk om det inte finns nån bebis då? Att man ska nojja så!
    Jag oroar mig precis som du över att bebisen har dött men att jag bara inte fått någon blödning. Oroar mig för att fostret ligger därinne och bara är utan att leva :/. Jättetråkigt att oroa sig. Tror jag är rädd för att min mage inte har växt, är fortfarande som den brukade vara innan graviditeten. Har dock lite ömma bröst och känner mig illamående efter maten. Men borde man inte få en blödning om man fått missfall?
  • eniway
    Emmadaniella skrev 2013-12-08 18:15:49 följande:
    Hoppas oron släpper för er alla! Måste vara tufft att känna en sån stark oro. Ett tag kvar till alla våra rutin ul, och då får vi alla se och förmodligen släppa våran oro.
    Usch ja det är jobbigt med den här oron. Några av er verkar ha fått lite mage nu och känner växtvärk i magen, men jag känner inget sådant alls :(. Är rädd att de på ul kommer säga att bebisen inte utvecklats sedan vecka 7 eller inte har några hjärtslag. Mår inte illa längre och min mage spänner inte och växer inte heller. Längtar verkligen till ul s jag får se. Jag är i vecka 12 (11+1), och då borde man ha symptom.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.