• eniway

lilla juni 2014 tråden.

sunset skrev 2013-12-08 17:25:10 följande:
    alltså jag har fått tid för RUL samma dag som jag går in i v.20. är inte det väldigt sent?
    Har du inte gjort ett enda ul innan, kanske mellan vecka 10-12? Här i Östergötland får man ett i vecka 12-13 om man gör KUB, och sedan ett rul i vecka 18-20. Tycker det är lite det med.
  • eniway

Var på ett vul idag, fick betala för det men det var det värt. Nu vet jag att den lille lever  med ett tickande hjärta. Känns jätteskönt! :)

• eniway
    sunset skrev 2013-12-12 10:33:14 följande:
    någon mer än jag som börjar få mage? det här är ju första barnet och jag trodde lätt att magen skulle hålla sig borta till i alla fall v.20 men nej så blev det inte. sjukt svårt att dölja för familjerna nu kan jag lova.

I början blev den ju mindre på morgnarna för det berodde ju säkert på svullna tarmar och så. det gör det säkert till stor del nu också men den är ungefär lika stor dygnet runt nu.

Vilken fin mage!

Undrar om ni andra springer på toa hela tiden som jag gör? Jag känner mig kissnödig hela tiden, även efter att jag kissat. Svider inte så tror inte det är uvi, kan det vara bebisen som trycker på urinblåsan så man känner sig konstant kissnödig?
  • eniway

Jag har gått upp 1 kg sedan starten, har inte fått någon mage än, knepigt tycker jag men det är väl olika antar jag. Ser andra på er att ni är gravida?

• eniway
    Kattisch: Beklagar verkligen detta! :(

Jag är i vecka 14 (13+0) men min mage är fortfarande inte synlig. Nu har man läst om att magen ska börja synas, men på mig gör den inte det. Vi var på kub för några dagar sedan och då levde den. Fick en risksiffra på 1:15 000 något, antar att det är en bra siffra, med en nackspalt på 1.8 mm. Vad har ni andra fått för resultat och ansågs de bra värden?
  • eniway
    Emmadaniella skrev 2013-12-21 18:36:28 följande:
    Eniway: det va nog goda siffror, jag har mitt kub på måndag, supernervös nu om allt är bra med fostret!!
    Förstår det, nervositeten blir inte mindre. Får hoppas du får goda siffror. Du får återkomma :)
  • eniway
    Cassidy skrev 2013-12-21 20:49:02 följande:
    Samma här. V 13+2 idag och inte minsta mage... Och åter igen, där ska ju förhoppningsvis vara två. Borde det verkligen inte synas tydligt nu liksom? Obestämd

Vi får dock inga extra vul/ul, utan får snällt vänta till v 20... Rynkar på näsan
    Förstår att du funderar mycket på om magen inte ska synas snart när det är två där inne. Får tänka att viss får mage senare :). Jag tittar varje dag i spegeln men tycker inte att det är någon skillnad. Ska ni inte göra kub? Nästa ul för oss blir också i v 20, känns långt dit .
  • eniway
    sunset skrev 2013-12-29 22:59:18 följande:
    det händer grejer tjejer ;) kan man kanske tro att det är något där inne nu?

Vilken fin mage du fått! Nu kan man inte missta att det är något därinne :). Själv har jag inte fått någon mage direkt, lite svullen bara hehe.
  • eniway

Jag ska på rul i slutet av jan och tänker kolla kön. Hoppas bara de ser något, men viktigaste är att bebisen mår bra och att allt är som det ska :)

• eniway

Vad kul Prindo att äntligen fått se bebisen :) Grattis till en pojk också :). Jag är i vecka 16 (15+4) och har rul sista januari. Vi vill också ta reda på kön om det går, känner att vi inte behöver ha den överraskningen :)

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.