• prindo

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2014-01-23 17:21:26 följande:
    Då var ultraljudet avklarat. Var så orolig att jag kände mig kräkfärdig i två timmar innan, men det gick bra!!! Skrattande

Två sparkande små busar, utan några anmärkningar, fick vi se! Blev framflyttade fyra dagar, så nytt bf är den 21 juni. Är alltså i v 18+4 idag.

Vilken lättnad Glad
    Fast den där overklighetskänslan har ändå inte släppt. Kan inte alls se oss börja handla bebisgrejer...
    Åh va härligt!
  • prindo

Jag är i v 21. (20+6) Har gått upp 7,4 kg. Och vet varför för att jag inte kan sluta vräka i mig onyttigheter allt jag ska äta måste vara gott annars smakar det inte =) Vilket syns på kontot också.
    sista 21 dagarna har jag ökat 3,8 kg oops. inte jättebra. Men ju mer jag tänker på att vara nyttig desto större blir suget, och kan ju inte röra mig pga foglossning =( 
    Btw nån mer som har värk i höfterna på nätterna,? 

• prindo
    eniway skrev 2014-01-31 11:49:26 följande:
    Är du större byggd från början, lång och stor? tänker att det kanske är lättare att gå upp i vikt då, än omman är mindre byggd. För är man större så är det kanske mer "befogat" att öka lite mer i vikt :)

Hur känns foglossning? Har inte känt av det ännu vilket är skönt.
    Jag är 167 och vägde 73 kg när jag blev gravid, har kraftig benstomme, samt att jag tränar mkt, men nu har allt degat ihop =) Foglossning kan kännas som molvärk runt om bäckenet eller som knivhugg i bak som går ner i skinkorna, eller hugg i blygdbenet, mig sitter det som ständig värk och hugg om jag råkar böja mig lite fort eller ska vända mig i sängen eller resa mig upp det gör väldigt ont! sen kan man ha mer eller mindre, jag har fått mer, men första hade jag också men inte som den gång då denna gång är mycket mycket värre, får sitta ner och laga mat ibland för att det värker så att stå. =(
  • prindo
    mmjansson85 skrev 2014-02-03 10:35:49 följande:
    Usch nu har min äckliga huvudvärk kommit tillbaka. Jag hade ständig huvudvärk för ett par månader sen men det gick över när jag började med järntillskott. Nån som vet hur mycket järn man får ta som tillskott varje dag under graviditeten? Tänkte om jag kanske kan behöva öka lite till? Det jag tar nu är enligt bruksanvisningen i förebyggande syfte för gravida.
    jag har fått öka till 2 st 100mg per dag. niferex.
    Kolla med din bm för att vara säker.
  • prindo
    mmjansson85 skrev 2014-02-03 10:52:41 följande:
    Okej jag ska inte dit förrän i mitten av mars men jag får ringa och kolla vad hon säger då.
    Ökade du pga dåligt blodvärde eller någon annan anledning?
    När jag skrev in mig låg jag på 123 i hb. när jag var där sist v 20+6 så låg jag på 119, trots att jag tagit typ varannan dag sen inskrivning. Hon sa att det inte var nån fara så sett men gränsen låg på 117 sa hon. så därför fick jag rekommendation att öka till 2 varannan dag eller var dag om magen pallade sa hon =) Nu tar jag två när jag kommer ihåg =) 
    Sist jag väntade låg jag på 110 och det var ingen fara på taket vad jag förstod men lite väl lite. som sagt gränsen var 117 enligt min bm, 
  • prindo
    eniway skrev 2014-02-05 12:24:41 följande:
    Då är du inte så stor, ganska normalt skulle jag säga. Själv är jag lite mindre byggd. Låter jobbigt med foglossningen, hoppas det blir bättre. Vad beror det på? Ökad vikt eller är det ärfltligt? 
    Man producerar ett graviditets hormon när man är gravid som mjukar upp bäckenet så att det blir mer rörligt, vilket är normalt.
    Men jag har sedan tidigare ett överrörligt bäcken som gör att det förvärras, sen är klart att vikt och ärftlighet säkert spelar in.
    Denna gång märkte jag det fort redan typ v 8 så fick sluta springa, förra graviditeten hade jag också problem men inte lika illa som denna gång. 
    ju tyngre man blir och ju mer belastning desto mer problem brukar man få, men jag lever på hoppet och hoppas kunna börja jobba snart igen. Är sjukskriven feb ut. 
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-02-07 13:26:17 följande:
    Grattis till lyckat RUL EmmaDaniella!

Jag tyckte att de sista veckorna till 20 veckor var jättesega, kändes som att varje vecka tog två veckor.. När jag väl nådde målet (20 veckor) så gick tiden jättefort sen, nu är jag i v 21+3 och det känns för första gången på länge som att tiden går hyfsat snabbt! Men nu blir väl nästa milstolpe 24 veckor(När det börjar finnas chans till att barnet klarar sig om det skulle födas).
    så tänker jag med. Att man inte bara kan njuta! =)
    fast jag har ju lite av ett katastroftänk, tänker det värsta jämt.
  • prindo
    Emmadaniella skrev 2014-02-10 11:53:56 följande:
    Hur mycket sammandragningar har ni? Eller inga alls? Jag kan ha jättemånga på en dag och ibland flera på rad..
    Har också mycket sammandragningar, är det andra barnet är det vanligt att det är mer =)
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-02-11 13:50:07 följande:
    Någon här som har förvärkar? Idag fick jag förvärkar, eller vet inte om man kan kalla det förvärkar direkt.. Jag har mensvärk i magen och i ryggen och ibland strålar det från magen ner i låren. Det kom först efter en timmes bilresa när jag satt i en stillastående bil, har hållt på sedan dess= några timmar. Nu vilar jag i soffan och det slutar inte? Fler som har det såhär och är det ok ? Vet att man brukar säga att om de gör ont är de inte ok annars brukar de va ok.. Men jag vet inte riktigt om detta gör ont? Det gör ju inte ont så att ja kvider eller att det påverkar min andning eller så, men det känns ju rejält alltså? Dock, drar inte magen alltid ihop sig, utan jag kan känna hur mensvärken stiger trots att magen ändå är mjuk? hur kommer det sig?
    Min bm sa såhär sist jag var där, all värk som går över typ i vila osv,  Eller inte ökar är i regel ofarlig smärta. ibland har jag också känt kraftig mensvärk, men som gått över, är nog bara tillväxt. 
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.