Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Jag plussade i onsdags! Det är vårt andra barn o Bf enligt fl. är 7/7 2014!!! Super lyckliga är vi!!! 😍 Grattis till er alla!!! 😃

• Hilmas Mamma

Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! 💗💗💗

• Hilmas Mamma
    Nimah skrev 2013-11-04 21:20:48 följande:
    Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det! Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.

Ja fy bubblan så jobbigt det var!!! 😖 Så därför struntar vi i det den här gången.... Kan ju lika gärna hända nåt vid förlossningen som att bebis har nåt annat... Jaa.... Jag tyckte oxå det var konstigt, men jag frågade om det var rutinultra o ja, det var det sa bm!! Men vi får väl se!!! 😄 Lycka till!! 😊
    💕💕 Hilma 2011-08-17 💕💕
  • Hilmas Mamma

Hmm... Känner mig liiiite orolig.... Känner lite molvärk i nedre delen av magen sen i förmiddags.... Vet att jag kände det förra graviditeten oxå iofs o då gick det ju bra... Men orolig är jag ändå... Annars har jag en massa graviditets symptom.... Super ömma vårtgårdar, illamående, halsbränna, super trött dygnet runt.... O så magen då.... Den HAR blivit större!!! Tror inte att nån utomstående ser det än men jag o sambon ser det! Magen ser ut som i vecka 10 förra gången... O nu är jag bara i vecka 6 (5+2)... Kommer inte i mina nyinköpta jeans tex!!! Hoppas ni andra har det bra med era skatter i magen!!! 😊

• Hilmas Mamma

Ja usch ja för blod... Blir nojig varje gång jag ska gå på toa... Blödde rejält i början när dottern låg i magen.... Fy så hemskt det var... Men det gick ju bra!!! 😊

• Hilmas Mamma

Vi bor i Norrköping, vi är båda 34 år o har en dotter tillsammans som är född i augusti 2011!!! Vi har redan berättat för dottern, men hon är ju så liten än så hon förstår det ju inte! Föräldrar o syskon får veta i helgen! Farsdagpresent till morfar o farfar!!! 😊

• Hilmas Mamma
    Patricia4 skrev 2013-11-08 13:10:56 följande:
    Hej Tror jag är äldst här, 38 år och sambon fyller 35 ( mitt lilla lammkött ;).

Inte mycket äldre än mig!!! Jag är 34 o sambon oxå!! 😜 😃
  • Hilmas Mamma

Igår o idag har vi berättat för våra föräldraoro syskon med familjer!! Vi gjorde ett collage med bilder på vår dotter o skrev på "I sommar ska jag bli STORASYSTER!!!" Blev väldigt bra!! Alla ÄLSKADE det!! Blev många grattis, kramar, skratt o tom lite glädjetårar från min älskade pappa!! ❤️❤️❤️ Nu jäklar hoppas vi att tiden går fort!!! 😊😋

• Hilmas Mamma
    Nilla81 skrev 2013-11-10 23:01:02 följande:
    Vad kul!!! Ja lite fortare får det börja gå. Känns som evigheter. Tycker inte det har känts så här förut, att det har gått så långsamt. Min mamma vet om det och mina 4 närmsta vänner samt makens lillasyster med sambo. Har inte berättat så här tidigt förut men det känns bra.  

Det får gå precis hur fort det vill!!! 😊 Jag ÄLSKADE att vara gravid förra gången, hela tiden!! O jag tyckte det var super häftigt att föda barn även om det gjorde fruktansvärt ont!!! Men det tog ju sån tid innan det blev dax!!! Dessutom gick jag över 16 dagar!!!! Så den här gången hoppas jag det går fortare o att jag slipper gå över!! Men.... Med en tvååring runt benen så ska det nog gå lite fortare den här gången!!! 😊
  • Hilmas Mamma
    lillagreizn skrev 2013-11-11 00:30:33 följande:
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin.   

Är det halsbränna/ surt i magen eller regelrätt illamående?? Jag hade extrem halsbränna som fick mig att må illa o kräkas från v 5 ända fram till samma dag som förlossningen med dottern... Min räddning var Novalucol!!! Finns receptfritt på Apoteket o vi gravida kan ta dom utan att bebis far illa!! 😊 Nu har det börjat lite smått igen så jag har bunkrat upp med Novalucol här hemma, i handväskan, jackan, bilen, jobbet, ja, typ överallt där jag kan befinna mig!! 😊
Svar på tråden Julibebis 2014