Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Lorvan skrev 2013-12-10 10:58:55 följande:
    Då går jag ur den här gruppen. Var på ul idag v 9+4 o fostret levde inte. :(

Usch så trist... Beklagar!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2013-12-10 15:17:22 följande:
    Någon som vet om man kan få sluta jobba lite tidigare om man jobbar men personer med autism? Den killen jag tar hand om kan vara extremt utåtagerande, han har visserligen ALDRIG under mina två år gett sig på mig med fysiskt våld men däremot slåss han massor med mina två manliga kollegor....

Vet inte hur det är nör man jobbar med personer som har autism... Men jag vet en tjej som bad om att få andra arbetsuppgifter redan i början på graviditeten o fick det, hon jobbade inom äldrevården med mycket tunga lyft o dementa som kunde bli aggressiva... Hör med din arbetsgivare! Kanske kan få sitta på kontoret eller så! 😊
  • Hilmas Mamma
    Malinh skrev 2013-12-12 21:38:27 följande:
    Gör ni alla privata ul? Jag har försökt få både hos bm o en privat mottagning här i stan men nix.. O jag orkar inte åka till Göteborg för det så jag får helt enkelt hoppas o tro att allt är som det ska med lilla hallonet där inne. Har ni börjat fundera på vem som kan va där inne? Pojke flicka? Ska ni kolla kön eller ej? :)

Funderar gör man ju alltid!! Vi har ju en flicka sen innan, så det vore ju praktiskt med en flicka till! Men jag skulle nog vilja ha en pojke den hör gången!! Kul med olika ju!! Men vi kommer inte ta reda på kön innan!! Jag vill ha den "belöningen" när förlossningen äntligen är över att få veta vad det blev!! 😊
  • Hilmas Mamma

Hör har man gått i flera långa veckor o väntat o längtat till inskrivningen som ska äga rum på tisdag eftermiddag! Meeen.... Nu har vår dotter, 2,5 år snart, fått en hemsk ögoninflammation så hon kan ju inte följa med som tänkt o smitta ner en massa människor inför jul (inte annars heller förstås)!!! O ingen i vår närhet har möjlighet att vara barnvakt just tisdag eftermiddag... Alla jobbar o kan inte ta ledigt.... Jag kan ju iofs åka själv på inskrivningen, men det vill jag inte.... Åååh.... Vet inte hur jag ska göra... Jag går ju hos en privat bm o hon har väldigt lite tider... O den 23/12 ska vi ju göra RUL o jag vet i te om jag MÅSTE vara inskriven då... Måste man det o vi inte kan gå på tisdag så blir det ju inget RUL 23/12 heller... Då får vi ju vänta ÄNNU längre med allt!! O jag måste verkligen få veta NYSS helst om allt står rätt till med bebis o graviditet!!! Suck.... Inget ör som väntans tider.....

• Hilmas Mamma
    EmSaH skrev 2013-12-16 00:09:06 följande:
    Jag hade gått själv med de alternativen. Jag kommer gå själv på min inskrivning för min sambo ska vara hemma med vår dotter. Vi vill inte säga något till henne än, vi tänkte vänta med det tills efter rul så vi vet att bebis mår bra.

Det ör i vanliga fall inga problem att ta med sig dottern till bm, bm tycker det är jätte kul att syskon följer med... Men nu är hon ju sjuk så då går det inte... O att inte min sambo skulle följa med på inskrivningen finns inte på kartan... Han är lika involverad i graviditeten som jag o han vill inte heller missa det!! Så vi får se vad bm säger när jag ringer sen o hör med henne om hur vi ska göra!!
  • Hilmas Mamma
    EmSaH skrev 2013-12-16 07:57:40 följande:
    Jag förstår. Jag svarade bara urifrån hur vi skulle göra. Vi har bestämt att inte berätta något för dottern än, så vi kan ju inte ta med henne. Hoppas det löser sig!

Det gör det nog på ett eller annat sätt! 😊 Vår dotter är ju bara 2 år o 4 månader så hon förstår inte riktigt det hör med bebis i magen än!! 😋 Så hon vet faktiskt om det o det gör även alla andra nu!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Malinh skrev 2013-12-16 08:11:41 följande:
    Kan inte dottern sitta i vagnen under besöket? Så rör hon inte andra saker osv o på så vis smittar hon ingen? Men det kanske är svårt o få henne att sitta still så länge?

Mm... Hon är inte den stillasittande typen direkt... Så det blir nog svårt... Försöker få tag bm nu, men det är bara upptaget... Vi får se hur det löser sig...
  • Hilmas Mamma
    EmSaH skrev 2013-12-16 10:37:53 följande:
    Vår dotter är 5 år, och vi har därför valt att vänta med att berätta. Dels för att väntan inte ska bli lika lång, men också för att se så allt är okej på ultraljudet. Men glad kommer hon bli, hon tjatar om att hon vill bli storasyster och har önskat sig en lillasyster eller lillebror i julklapp Vi har inte berättat för någon än. Med dottern berättade vi tidigt, men denna gången valde vi att vänta Jag hoppas du får tag i din bm snart

Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-12-16 11:56:18 följande:
    Min sambo har aldrig missat inskrivning, VUL, ul eller läkarbesök med våra två andra barn men nu har han inte haft möjlighet att vara med på något då han ligger ute å jobbar i veckorna. På torsdag är det VUL nr 2 och det missar han också tyvärr men det är bara så det är. Dock ska vi göra allt i vår makt för att han ska få vara med på UL den 8/1. Hoppas du får tag på din BM och kan lösa det hela! :)

Tack!! Lämnade ett meddelande på bm telefonsvarare när jag inte fått tag på henne under telefontiden då det bara var upptaget... Men än har hon inte ringt upp... Hon har telefontid nu igen mellan 13-14 så får försöka då igen....
  • Hilmas Mamma

Nu är det löst!! Älskar min bm!! Hon fixade så vi kunde komma en halvtimme tidigare imorgon o då kan min syster ta vår dotter under tiden!! ❤️ Så imorgon ska vi se om det bor nån liten kärleksbacill inne magen!! Skönt att allt löste sig!! 😊

• Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2013-12-16 14:26:14 följande:
    Kommer få gå själv på inskrivningen, syrran skulle följt med mig då jag är så väldigt rädd för allt som har med prover att göra. Men nu måste jag jobba så får åka ifrån jobbet och sen tillbaka och fortsätta så då ville jag inte be min snälla syster att åka 12 mil bara för en kort stund. Gubbas kör lastbil och just i morgon skulle han ner till Småland.. han blev besviken då han jätte gärna vill med men jag tycker inte han ska ta en heldags semester för ett kort besök. Ångesten kring ryggmärgsbedövningen börjar nu komma, då jag är så fruktansvärt rädd så har dom andra två gångerna varit hemska. Blev stucken 7 ggr första barnet och 5 gånger med andra innan dom pricka rätt. Fy så hemskt... å så kallar en del att snitt är enkelt 

Min gubbe kör oxå lastbil, men mest inom Östergötland där vi bor o i morgon har han tagit ledigt från lunch o sagt till långt i förväg så de kunde planera in hans rutt efter det!! Hoppas att rädslan blir bättre!!! Jag fick Eda trots att jag inte ville det, men min sambo sa ja till det när han såg hur ont jag hade o inte var direkt kontaktbar pga smärtan, o jag kommer faktiskt inte ens ihåg att dom stack! O dropp nålen slet jag visst oxå ur nånstans på vägen!! 😋 O jag gillar inte heller stick...
Svar på tråden Julibebis 2014