Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

yoshimi skrev 2013-12-28 11:38:14 följande:
    Någon annan som har halsbränna? Det ligger och irriterar och blir värre när jag äter starkt, surt, sött.... Lär bli mycket smaklös mat här.

Inte än i den hör graviditeten, men det var vidrigt i förra!! Min räddning var Novalucol!! Fungerade super bra då! Det sägs att bebis har mycket hår om man har mycket halsbränna under graviditeten! Hos oss stämde det väldigt bra med dottern!! Hon hade hysteriskt tjockt o långt (ca 4 cm långt) kolsvart hår när hon föddes!! 😊
  • Hilmas Mamma

Jag är på v 14(13+2) idag. Bf 3/7 enligt ul den 23/12.. Min sista mens första dag var 1/10 o enligt fl o andra graviduträknare på nätet är Bf då 7/7, men bm trodde att jag haft äl tidigare än vad som är "normalt" o att första bästa spermie hittade ägget på momangen!! Så det kan nog skilja några dagar hit o dit!! Sen är ju Bf bara BERÄKNAT förlossningsdatum!! 😊 Det är bara att vänta o se när våra hjärtegryn tänker titta ut!! 😊 Spännande är det!!! ❤️❤️❤️

• Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2013-12-29 10:01:06 följande:
    Så mysigt med många barn det skulle jag med vilja men får nig stanna på tre

O jag får nöja mig med två!! Sambon tycker det räcker så!! 😋 Jag hade nog kunnat ha minst tre!! Kanske tom fyra!!! 😊
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2013-12-30 11:00:04 följande:
    Är det möjligt att känna fosterrörelser i v. 10+3? Jag tycker att det känns som om den lille vänder sig där inne. Jag känner inte sparkar eller fladder utan mer som om den vänder sig. Är lite svårt att förklara känslan. Jag har fått för mig att det är ofta är lättare att känna barnet om man har fått barn tidigare. Detta är min 4:e graviditet men jag har bara ett barn sedan tidigare.

Det tror jag oxå!! Tycker mig ha känt bebis massor senaste typ 2 veckorna! Inte sparkar o så men just som du skriver, mer små kullerbyttor o vändningar!! Jag är i vecka 14(13+3) idag.... Är mitt andra barn! Min dotter kände jag första gången runt vecka 15! 😊
  • Hilmas Mamma
    LovisaC skrev 2013-12-30 11:13:58 följande:
    Jag tror tyvärr att det du känner är tarmarnas rörelse. I vecka 11 är fortfarande fostret så pass litet (ca 3,5cm) och livmodern så pass stor i förhållande till fostret att vi inte känner dess rörelser. Vecka 13-14 är det inte ovanligt att omföderskor känner fostret dock! :)

Men det är ju väldigt individuellt... Min bm o den andra bm som gjorde ul nu sist har sagt att det är möjligt att känna bebis om Den är väldigt rörlig! O tarmarna brukar göra små ljud ifrån sig efter att det känts som om det bubblar, inte alltid högt utan mer som pysande! Så jag tror i allafall på att man visst kan känna bebis tidigt!! Beror ju helt på var bebis ligger o så!
  • Hilmas Mamma

GOTT SLUT på 2013 o ett GOTT NYTT 2014!!! 🎇🎉🎊🎈🎆 Åååh så spännande det kommande året ska bli!!

• Hilmas Mamma
    huldaskarin skrev 2014-01-02 19:41:45 följande:
    KUB får man göra om man är över 35 och det mäter hur stor risk det är att barnet har Downs syndrom.
    It wasn't me!

I mitt landsting får alla som vill göra kub göra det oavsett ålder!! Det är olika i olika landsting! 😊
  • Hilmas Mamma

Det där med namn är svårt.... Om vi får en tjej blir det nog en Edit (efter min mormors mamma) men vi är i te helt överens om pojknamn.... Jag röstar STARKT för Loke, men min sambo röstar lika starkt för Melker ( som var vårt pojkalternativ då dottern låg i magen, men nu känns det namnet redan "använt" på nåt sätt tycker jag).... Nån som har nåt bra, lite ovanligt, men inte konstigt, tillkonstlat, pojknamn som passar bra ihop med Hilma?

• Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2014-01-03 18:05:56 följande:
    Nån mer som äter nifferex? Magen inte alls bra...

Jag åt Nifferex nör jag väntade dottern.... Jag blev varnad för att man kunde bli förstoppad ! Men jag blev precis tvärtom.... Så jag fick sluta ta dom o äta mer järnrik kost istället!!
  • Hilmas Mamma
    tjej1989 skrev 2014-01-03 18:33:40 följande:
    Viggo tycker jag är fint :)

Ja det är jättefint! Men min kusins son heter det.... Så det är tyvärr redan "taget"....
Svar på tråden Julibebis 2014