Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Usch o fy.... Stackars er som blöder!!! I min förra graviditet blödde jag i vecka 11, mycket, väldigt rött... Eftersom vi haft ett par mf innan det blev jag ju förkrossad!!!! Fick tid samma dag för vul som tur var!! Det visade sig vara en sk nidblödning o inget farligt alls!! Vi fick se ett litet hjärta picka snabbt o fint!!! Men.... Jag förstår er till fullo med oron!!! Håller tummarna för att ni oxå "bara" fått en nidblödning!!! ❤️❤️❤️ MASSA KRAMAR till er!!! 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

• Hilmas Mamma
    Pluttan skrev 2013-11-21 20:21:55 följande:
    Hu..Har gått NER 0, 5 kg. Detta pga jag har så svååårt för mat. Inte så kul förstås. Till er som råkat ut för blödningar vill jag bara ge stora stora kramar. Jag håller mina tummar hårt för er att era små bebisar mår bra.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡

Inte kul att må illa!! Jag vet!!! Men att gå ner under graviditeten behöver inte vara illa!! Förra graviditeten gick jag ner ca 13 kg allt som allt under hela tiden! Jag mådde som en prinsessa o ut kom en välskapt, normal stor liten tjejja!! 😊 Hoppas du slipper illamåendet snart!!
  • Hilmas Mamma

Åååh.... Det är sååååå synd om mig!!!! Jag har åkt på halsfluss!!!! 😋 Mår VÄÄÄÄLDIGT DÅLIGT med hög feber o en hals som är så tjock att jag får kväljningar bara jag försöker svälja saliv.... O på allt det så mår jag illa o har halsbränna... BLÄÄÄÄÄ!!!! 😖 Vill bara må bra igen!! O så oroar jag mig för bebis i magen... Kan väl inte vara nyttigt för bebis att jag är sjuk?? Har fått penicillin iaf, så jag hoppas verkligen att det går över fort nu.... Var bara tvungen att gnälla av mig lite!!!! 😊

• Hilmas Mamma
    lillagreizn skrev 2013-11-25 10:06:37 följande:
    För att dom vill se ur detta slutar, kommer det mer blod är mest troligt mf, annars är min kropp bara knäpp. Dom kan ju se ett hjärta slå om jag kommer in nu men så stöter kroppen ut det till kvällen. Får avvakta till slutet av veckan, hon ville även att jag ska ringa och berätta hur jag mår och börjar jag må sämre eller ha andra funderingar var det bara att ringa. Känner ändå att jag kan vänta så länge jag klara av det. 

😭 Så ledsen för din skull!! Hoppas att allt är som det ska, men jag vet vad du går egendom!! Massa STYRKEKRAMAR!!! ❤️❤️❤️
  • Hilmas Mamma
    fantasifull skrev 2013-11-25 14:09:53 följande:
    egentligen får man väl inte göra vul bara så där någonstans. Måste väl bara "speciella själ" eller vad man ska säga. Själv har jag haft en mindre blödning så & har hälsosamtal på onsdag & ska definitivt be om vul så att man vet att pricken lever & mår bra. Tänktes inte gå i fler månader & undra liksom... Tror dock att allt står rätt till få jag mår gravid så att säga.. I Örebro kommun får man alltid göra kub test oxkså. Är det i fler kommuner det är så? Hört att viss endast har kub test för äldre^^, jag ska absolut göra ett för att verkligen få bekräftat att allt står rätt till! Fler som vill?

Jag gjorde kub/nupp testet förra gången... ALDRIG igen!! Här i Norrköping blir alla erbjudna att göra det. Så förra gå gen såg jag ju en chans att få se bebis en extra gång!! Men.... Vi fick sjukt hög risk, vilket resulterade i att vi gjorde fvp, vilket var hemskt o väntan i en hel vecka sedan på svaret var VIDRIGT!! Men... Vi fick ett glatt besked!! Men hursomhelst så visar ju ett kub/nupp test "bara" kromosom förändringar... Det kan ju faktiskt vara nåt annat "fel" på barnet... Ryggmärgsskador, cp-skador... Det kan bli komplikationer vid förlossningen... Så Näää... Vi kommer inte att göra kub/nupp den här gången!! Men det måste man ju själv bestämma hur man vill göra! 😊
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-25 17:07:03 följande:
    Man kan omöjligt se om barnet kommer få en cp-skada på kub test, fvp alt mvk. Cp skada uppkommer pga syrebrist under de två sista månaderna i livmodern, vid födseln alt ända upp till barnet är två år.

Det var ju det jag skrev. Att det ända man kan se men kub/nupp test är om barnet har någon kromosom sjukdom. Jag menar att göra ett kub/nupp test är att vaggas in i falsk säkerhet om att allt är perfekt med bebis... Det kan ju vara så många andra saker som kan bli "fel".. Det var ju så jag skrev... Ber om ursäkt om det kunde feltolkas...
  • Hilmas Mamma
    Lyrasmamma skrev 2013-11-25 17:00:24 följande:
    En livs levande bebis hittades på ul :) Behövde inte göra vul utan den syntes tydligt på vanligt ul. Hon fick det till v 7+5 :)

Så underbart!!! Stort grattis!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    fantasifull skrev 2013-11-25 17:26:54 följande:
    Okej. Jag tror iaf att jag skulle vilja veta men tusan det där lär inte så trevligt :/ tur att det blev glatt besked efter lång väntan! :) besök

Ja vi gjorde det ju oxå! Det blev ju inget skoj för oss, men alla för ju inte så dåliga odds som vi!! O nu var det ju inget fel på vår lilla sessa!! ❤️ Det är ju helt individuellt!! Man måste ju få välja själv! Men det var inget jag hade varken läst eller hört nåt om innan, så det kom som en chock... Självklart visste jag ju vad hela testet gick ut på, men hade inte en tanke på att vi skulle få så hög risk.... Vill bara tala om för andra vad som faktiskt KAN hända!! Att det inte bara är en extra titt på bebis för alla... Lycka till!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Enenina skrev 2013-11-25 22:53:44 följande:
    Vad är det för hälso-samtal? Har man det efter inskrivningen? Jag är inte så påläst som jag trodde.fördelar vs nackdelar med kub?

Kolla tidigare i tråden.. Där har jag skrivit varför JAG aldrig mer kommer göra kub/nupp testet!! Men om du vill göra det ska du ju självklart göra det!! 😊
  • Hilmas Mamma
    EmSaH skrev 2013-11-25 23:05:14 följande:
    Måste fråga er om kaffe. Jag älskar kaffe och dricker i vanliga fall upp till en kanna om dagen, men det har jag inte gjort sen jag testade positivt. Men kan man ta nån kopp tror ni? Läste att man helst ska undvika det, så ja, måste jag så slutar jag. Hur har ni gjort? Jag hade gärna haft nån liten kopp på morgonen

Jag själv dricker inget kaffe, har aldrig gjort eftersom jag tycker det är otäckt!! 😋 Men du behöver inte sluta!! 😊 kanske dra ner lite! Känner mååååånga som druckit kaffe genom hela graviditeten o fått fullt normala barn!! 😊
Svar på tråden Julibebis 2014