fantasifull skrev 2013-11-25 14:09:53 följande:
egentligen får man väl inte göra vul bara så där någonstans. Måste väl bara "speciella själ" eller vad man ska säga. Själv har jag haft en mindre blödning så & har hälsosamtal på onsdag & ska definitivt be om vul så att man vet att pricken lever & mår bra. Tänktes inte gå i fler månader & undra liksom... Tror dock att allt står rätt till få jag mår gravid så att säga.. I Örebro kommun får man alltid göra kub test oxkså. Är det i fler kommuner det är så? Hört att viss endast har kub test för äldre^^, jag ska absolut göra ett för att verkligen få bekräftat att allt står rätt till! Fler som vill?
Jag gjorde kub/nupp testet förra gången... ALDRIG igen!! Här i Norrköping blir alla erbjudna att göra det. Så förra gå gen såg jag ju en chans att få se bebis en extra gång!! Men.... Vi fick sjukt hög risk, vilket resulterade i att vi gjorde fvp, vilket var hemskt o väntan i en hel vecka sedan på svaret var VIDRIGT!! Men... Vi fick ett glatt besked!! Men hursomhelst så visar ju ett kub/nupp test "bara" kromosom förändringar... Det kan ju faktiskt vara nåt annat "fel" på barnet... Ryggmärgsskador, cp-skador... Det kan bli komplikationer vid förlossningen... Så Näää... Vi kommer inte att göra kub/nupp den här gången!! Men det måste man ju själv bestämma hur man vill göra! 😊