• Pluttan

Julibebis 2014

gubbenhilife: Vad underbart :) Och fantasifull: Vad skönt att ni fick se ett hjärta iallafall. Hoppas allt annat nu går bra.

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan

Jag vill också gärna kolla kön på RUL om det går. Är också nyfiken.

• Pluttan
    MiniV skrev 2013-12-14 12:56:13 följande:
    Jag vägde 74 när jag plussade, låg på 69,5 i måndags, så jag går ner - Behöver jag vara orolig?

Jag är lite som dig plus minus 1-2 kg. Men jag har haft lite jobbigt med aptiten. Och mått till o från illa när jag äter.
  • Pluttan
    Miriria skrev 2013-12-15 10:48:52 följande:
    Hej hej Ny här och hoppas få vara med :) Är i v. 10+6. BF 7 juli och det är andra barnet :)

Klart du får va med. Välkommen :)
  • Pluttan
    Surrih skrev 2013-12-16 07:23:43 följande:
    Nu har jag gått in i v 15! Enligt appen iaf haha. Och imorgon ska vi på första besöket på Mvc! :D ska bli så spännande hoppas hon kan lyssna på hjärtat på ärtan där inne. Hon sa att det skulle ta ett tag när jag Ringde för att boka tid. :) så antar att det är både hälsosamtal och prover och så. Kommer ju massa röda dagar och sånt snart så. :)

Oj då är du längre gången än mig. Jag är 12+1 idag enligt vul. När har du då BF? Nån gång i juni va? Jag har antagligen BF 28 juni nu enligt appen.
  • Pluttan
    Fiamedbarn skrev 2013-12-16 18:13:40 följande:
    Jag är otroligt orolig över missfall. Fostret dog ju i denna vecka för precis ett år sen, så det är svårt att fira jul nu utan att veta. Men gyn vill inte ge mig fler UL så jag undrar hur jag ska undgå att stressa ihjäl fostret nu, om det lever! Är det någon som vet när man kan höra hjärtljuden med en doppler? Jag är i vecka 9 nu (8+2).
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Jag ska hålla mina tummar stenhårt för din skull att din bebis mår bra. Det där med när man kan höra med doppler kan ju va lite olika. Jag lyssnade igår 12+0 men hörde inget. Grejen är väl den att om man inte hör kan man ju bli stressad o orolig för det. Lätt o säga men försök o tänk att denna graviditet är helt oberoende från förra. Hoppas att du kan skingra dina tankar till dig hör hjärtat med doppler.
  • Pluttan

Då har vi berättat den stora nyheten för svärföräldrarna. De blev överraskade men glada

• Pluttan
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-17 10:11:48 följande:
    Inskrivning idag..!! Är så nervös... Tänk om jag bara är skendräktig!!??!! 😱😊

Kommer säkert att gå jättebra. Ska du göra vul /UL med eller?
  • Pluttan
    gubbenhilfe skrev 2013-12-17 18:53:44 följande:
    Ibland blir jag bara så besviken. I morgon ska vi på inskrivning hos BM. Vår son är lite sjuk. Utan alvedon i kroppen har har 38,3 i feber och lite ont i halsen. Han hostar inte eller snorar. Men han ska ju så klart inte gå till dagis i morgon. Nu till min besvikelse, min man och jag vill ju så klart gå tillsammans och tänkte att svärfar som nyss blev pensionär kan säkert komma hit och hjälpa oss en liten stund. Men icke! Om han har feber så vill han inte komma. Så nu får jag helt enkelt gå själv och det känns jätte tråkigt. Jag hade kanske inte blivit fullt lika besviken om det inte vore så att de ställde upp på min mans syster i tid och otid.

Sånt kan göra en mer än besviken. Förstår dig helt och hållet.
  • Pluttan
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-17 19:26:37 följande:
    Inskrivningen hos bm gick KANON BRA!! fick tom höra ett litet hjärta ticka på fort, fort!! ❤️ Är såååå lättad o glad nu!!! Enligt min bm är det VÄLDIGT svårt att höra bebis hjärta så här tidigt (gick ju in i vecka 12(11+0) idag)!!! Hon blev väldigt överraskad när hon hittade härtljud så fort o lätt!!! Nu längtar vi som bara den till på måndag då vi ska göra ul!!! ❤️😊😋

Härligt :)
Svar på tråden Julibebis 2014