• Pluttan

Julibebis 2014

Nån som tar kosttillskott? Jag äter iallafall aco gravid 2 om dan..:D

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan

Cecam : Äter du extra folsyra? Aco gravid innehåller ju annars rekommenderad dos om man tar två tabletter om dan ;)

• Pluttan
    Fiamedbarn skrev 2013-11-18 19:39:14 följande:
    Man ska inte överdosera multivitamintabletter, men mer folsyra kan man ta. Jag har tabletter (folacin) som innehåller dubbelt så hög dos.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Okej. Nej det är ju såklart man inte ska. Men på den burken står att man ska ta två tabletter /dag. Annars får man inte i sig det som rekommenderas av vare sig multivitaminer eller folsyra. Ville bara uppmärksamma att det rekommenderas två ifall man missat det.
  • Pluttan

Fiamedbarn : Tack och lov att du inte missförstod mig. Det är lite shit när man skriver över nätet. Kan lätt bli vasst rätt så det inte är menat så. Men iallafall - ..ja aco gravid heter de. På burken står vad två tabletter innehåller.

• Pluttan
    EmLi0709 skrev 2013-11-18 20:48:18 följande:
    Hoppar in här :) Har plussat och är enligt räknaren 5+3 alltså v6. Har olika symtom sm kommer och går som illamående, halsbränna, hugg i magen men även huvudvärk. Idag dock har jag inte känt något och nojig som man e tog jag ett test och de visade fortfarande possitivt :) har två barn sedan innan men vet inte varför jag e extra nojig nu ska försöka på annat :)  

Välkommen. Du är lika nojig som jag då..haha :D
  • Pluttan

Håller helt med att ks är upp till var och en - ingen annans grej liksom. Bara ignorerar folk som snackar en massa skit...Man föder visst barn på riktigt även om man gör ks. Min mamma gjorde ks med både mig och min syster..och vi blev födda på riktigt. Säger bara Heja! till er som klarar ks.

• Pluttan

Det gick inte att äta nåt varmlagat till lunch idag. Mått så illa bara av tanken på varm mat.

• Pluttan

Veronica 03:: Haha..känner precis så när det gäller mat....Blääää. Frida: Så många timmar ? Hu vad jobbigt när det är svårt att få i sig mat dessutom. Hoppas det går bra ändå. Fia1: Kylskåpet ska vi inte bara tala om. Städar typ ur det varje dag. Tycker det stinker..:D haha.. My2 girls : Låter lite otäckt din beskrivning. Men är säkert ingen fara. Inte växtvärk från livmodern du känner så kraftigt då? Men mitt råd är att kontakta mvc och rådfråga de som är experter.

• Pluttan
    gräddnoz skrev 2013-11-19 21:08:37 följande:
    Hej! Hoppar in här hos er, Grattis till alla som plussat! Jag är i vecka 7 tror jag om allt stämmer. Har en dotter som fyller ett snart <3

Välkommen. Jag är i vecka 7+6 idag. Har två barn sen innan. En son på 13 år och en dotter på 17 månader.
  • Pluttan
    fia1 skrev 2013-11-20 11:07:33 följande:
    Jag kan bli anfådd av att typ bara gå upp ur sängen ibland, och liksom lite ont under revbenen ofta när jag ligger ner eller står upp. Håller jag upp armarna bara till datorn så märker jag hur lätt trötta armarna blir.  Och tycker det är jobbigt att byta sida när man ska sova. Sen blir jag så lätt torr i munnen o får äcklig smak.  Fått lergigan comp utskrivet som jag äter nu, men tycker inte det hjälper. Postafen hjälpte nog lite mer, men hon tyckte jag kunde ta dessa istället nu.  Är så trött på att ligga hemma o tråka. Ngn annan som också klättrar på väggarna fast man inte orkar göra ngt? Är liksom typ depp för allt är så himla tråkigt. Har inget jobb just nu, men hade ändå inte riktigt orkat just nu. Men pga mammapeng sen önska jag att jag hade jobb. Så jag går nu hemma i vår lilla mini 2a dag efter dag. Tar mig dock ut på en promenad då jag får lite ork.  

Du beskriver ungefär som jag känner det.
Svar på tråden Julibebis 2014