• Pluttan

Julibebis 2014

Ojdå. Jag har inte trög mage. Nästan tvärtom. Lite jobbigt de med Bara inse att tarmarna vill leva sitt eget liv..haha :-P Nej jag fick inte lyssna på hjärtljuden på inskrivningen. Jag fick se hjärtat på mitt vul i vecka 11.

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan
    Miss C skrev 2013-12-18 13:18:08 följande:
    Hoppar ur tråden, vul idag visade ma. Skulle vart i v 10, men inget hjärta och alldeles för liten... #sorg Lycka till ni andra, håller tummarna att era små fortsätter växa som de ska!

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull..Stor stor styrkekram till dig ♥♥
  • Pluttan
    mmod skrev 2013-12-18 16:59:38 följande:
    Någon mer än jag som inte har lika mycket symtom längre ? Brösten ömmar inte nått större mer än när jag typ känner, idag har kan inte känt av illamåendet på hela dagen mer än imorse och jag har fått mer & mer molande värk men ingen blödning eller liknande, är i vecka 11 (10+5) och i skrivande stund känner jag mig inte så gravid men vet att det finns spökveckor och vi har inte varit på något ultraljud eller så ännu men ska på det efter jul..vore bara intressant om det var fler som fått mindre symptom ju längre man går :/ förra veckan kräktes jag flera gånger och jag har ju symtom till och från men kan inte sluta vara orolig ändå...

Mina symtom började försvinna ungefär i slutet av vecka 8 i början av vecka 9. Men sedan har de kommit och gått. Tydligen ganska vanligt. Nu däremot i vecka 12 är symtomen som nästan bortblåsta igen. Brösten ömmar bara när jag tar av mig bh:n på kvällen typ.
  • Pluttan
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-19 21:58:52 följande:
    Här är en bild på vår Lällen i v 10+4. Nu är jag i v 12+6. Det ser ut som om Lällen har ett par hörlurar på sig.

Fin bebis :) Kul du är vi ungefär lika långt gångna. Jag är 12+5 idag
  • Pluttan
    mars2011 skrev 2013-12-21 06:15:39 följande:
    Idag är jag lättad och lycklig :) var på tidigt inbokat ul igår. Allt såg bra ut så här långt och den lille sparkade på lika mycket som sin storebror gjorde vid motsvarande tid. Var enligt sm i vecka 11+5 men hon mätte den lille till 6,1 cm vilket skulle motsvara 12+4. Vi får se vad rul visar men hoppas på att inte bli framflyttad iaf. Har känt av att bebisen rört sig varje dag hela veckan. Det är inga sparkar men aktivitet så känns skönt att få det bekräftat och att inte kroppen spelade en ett elakt spratt. Känns otroligt skönt och nu har vi så smått börjat berätta för de vi träffar:)

Åh vad underbart att höra från vår fina trådstartare. Skönt o höra att allt är bra. Har tänkt på dig och undrat. Sen vill man ju inte fråga heller eftersom det kan va känsligt ibland.
  • Pluttan
    LovisaC skrev 2013-12-21 13:19:40 följande:
    Om jag får spekulera lite i detta med livmoderns storlek andra gången så tror jag faktiskt att det kan vara som med annan muskelmassa i kroppen. Musklerna har ju något form av "minne" - har de en gång varit väldigt tränade blir de lätt tränade igen. Vissa har extremt lätt att komma dit, andra "bara" lätt andra gången. Kanske det är samma med livmodern som ju också är en muskel? Att tjejer vars muskler har bra "minne" får en större livmoder tidigare andra gången än andra tjejer?  Låter det galet? 

Vilken otroligt bra beskrivning. Den köper jag helt o hållet....haha.. Låter faktiskt rimligt
  • Pluttan
    Veronica1 skrev 2013-12-22 01:00:25 följande:
    Fy fan va livet känns orättvist nu! Fick en liten brun flytning idag & lite ont i magen, vecka 12+1. Fick komma på gynakuten & fostret lever inte! Har gråtit i 6 timmar känns som att vi aldrig kommer bli glad igen. Ska tillbaka imorgon kl 11 för att få tabletter eftersom inte kroppen vill stöta bort det själv. 10:e IVF försöket & vi trodde att nu blir det som vi så länge väntat på men tänk va fort lycka kan ändras till djupaste sorg! Lycka till tjejer!

Nej fy så hemskt ledsen jag blir nu för din skull. Verkligen orättvist för er. Är själv i vecka 13 idag och har inte trott att sånt kan hända nu..Stora tröst och styrkekramar till er ♥♥♥♥..
  • Pluttan

Nån mer som känner ungefär som träningsvärk i magen fast lite högre upp i magen?? Antar att det kan spänna sådär när livmodern b växer. För nu på bara nån vecka har magen vuxit som tusan..

• Pluttan
    Frida Andersson skrev 2013-12-23 08:39:37 följande:
    Veronica1: beklagar verkligen Blir då själv orolig... liten brun flytning igår i trosorna. Har ju läst att det kan vara så men blir så orolig. Inget ont så hoppas att det är som det ska vara. Är ju på vår efterlänktade julsemester i tandådalen... men kan inte njuta fullt ut nu när jag fich det bruna. Suck hoppas den lille håller sig kvar där inne....

Åh jag håller mina tummar för dig att allt är bra med din bebis.
  • Pluttan
    Sorg13 skrev 2013-12-26 09:42:32 följande:
    Hej hoppar in i denna tråden, är gravid i v 10+0 , hade ett MA i v 16 blev gravid en mens i mellan. Har varit på VUL och sett ett litet hjärta picka. Ser fram emot att följa er andra också. God fortsättning till er alla!

Välkommen till oss. Hoppas denna graviditet resulterar i en liten bebis då för dig. Jag väntar vårt 3:e o är idag 13+4 :)
Svar på tråden Julibebis 2014