• Pluttan

Julibebis 2014

som en sol skrev 2014-01-05 16:50:21 följande:
    Hur mår ni andra som gått in i vecka 12 eller 13, börjar illamåendet bli bättre? Jag är i vecka 11+1 idag och tycker det långsamt blir bättre, även om jag fortfarande spytt alla dagar utom igår. Illamåendet är mildare nu, särskilt kvällstid som tidigare var jobbig.

Mått bra sedan efter vecka 9 men sedan vecka 14 har jag börjat må illa igen. Nu är jag 15+0 idag.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan

på tal om vagnar så har vi en brio happy som inköptes 2012 som vi använder just nu sittdelen till dottern. Sedan är väl tänkt att köpa en syskonvagn (emmaljunga tror jag ).

• Pluttan
    AAS10 skrev 2014-01-07 10:58:53 följande:
    Idag drömde jag att mitt kubb resultat kom. Vi var fyra som fick ta emot dom samtidigt. Jag fick 14/40.... jag blev helt förstörd i drömmen o gubben lämnade mig. Jaja jag borde ha svaret innan fredag iallafall. ...

Men fy vilken hemsk dröm.. Men nässprayen du nämde har jag med använt. Blev nästan lite beroende av den..men ack så bra. Jag ammade dottern till hon var året sedan ville hon inte mer.
  • Pluttan

Hört att lakrits kan va bra vid lågt blodtryck. Så ni som har de och gillar lakrits..bara ät :)

• Pluttan
    mamiama skrev 2014-01-09 06:59:16 följande:
    Jag kräks snart av nervositet!!!! Kl 13 idag ska vi på ul, har inte sett dom små sen v 7 och jag är LIVRÄDD att nåt har hänt med den ena.... Å så har jag ju inte mått illa sen nyår, ser faktiskt inte fram emot detta tycker det är skitjobbigt! Håll tummar och tår!

Håller mina tummar för dig. Går säkert jättebra :)
  • Pluttan
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-09 11:14:59 följande:
    Nu har jag och sambon sett vårt lilla knytt. Låg risk för kromosomavikelser och flyttad till den 24/7 så 11+6 idag. Skönt att veta att allt är ok såhär långt! :)

Åh vad härligt!!
  • Pluttan
    Pallervanten skrev 2014-01-10 12:36:30 följande:
    Hur hittar man den gruppen då?? är helt ny här, gick med igår så..

Inboxa loppanojag. Sedan när hon svarat på din vänförfrågan som du skickar så blir du automatiskt inbjuden :)
  • Pluttan
    Pallervanten skrev 2014-01-10 13:39:33 följande:
    Okejn då ska jag göra det. Tack så mkt. :) 

Om du vill så får du gärna Inboxa mig. Tror loppanojag har problem med inloggning. Så Inboxa mig dig namn så ska jag hjälpa dig. Till andra som också skriver i denna tråden som vill va med på fb får gärna också Inboxa mig. Jag har lovat henne o hjälpa.
  • Pluttan
    dåligfantasi skrev 2014-01-10 18:20:09 följande:
    Jag är gärna med på facebook men kunde inte skicka meddelande till dig, Står systemfel tyvärr.

Men vad roligt att du vill va med oss. Det får du gärna Men typiskt att de inte går att inboxa. Kanske är tillfälligt. Vill du försöka igen om ett tag tro?
  • Pluttan
    dåligfantasi skrev 2014-01-10 19:46:32 följande:
    Testade igen, gick bara skriva i gästboken :/ men mitt konto har vart så från början att det står systemfel så fort jag gör något med någons eller min profil tyvärr :/

Har just skickat pm i din inbox. Kan du läsa den? Om du kan och har lust skriv gärna ditt namn i min gästbok. Jag har den dold för utomstående så bara jag kan se den. Om du kan läsa den pmar jag dig mitt namn sedan kan du skicka en vänförfrågan.
  • Pluttan
    Sorg13 skrev 2014-01-11 09:51:30 följande:
    Jag fick mitt första barn 2000 vi låg och försökte i 21 tim innan han fick tas ut med sugklocka, då hjärtljuden sjönk. Jag fick total total sfinkterruptur. När jag födde dottern 2002 var det ett planerat snitt och gick snabbt. Trots att den vaginala förlossningen var svårare kändes den bättre än snittet. Jag vill föda vaginalt denna gång men får inte pga riskerna då man inte kan laga en total sfinkterruptur lika bra en andra gång. Så jag får helt enkelt köpa läget. Bara bebisen kommer ut som den ska! Känner även stor skillnad på att vara 26 och 39 och vara gravid!

Haha. Då är vi jämngamla. Är också 39 och dessutom fick jag mitt första barn också 2000..kul
  • Pluttan

Oj vad ni har skrivit! De vart ett tag sen jag skrev nåt själv bara. Idag 16+3.. Haft sammandragningar i söndags kväll. De gjorde rätt ont så jag fick lägga en vetekudde på magen. Men nu är de som vanligt. Lämnade urinprov som inte visade nåt. Enligt mvc kan man känna så då livmodern växer för snabbt.. O just de välkomna alla nya. Kul att ni kommit hit.

• Pluttan
    Linda 147 skrev 2014-01-26 21:48:03 följande:
    Hej! Har börjat känna mer och mer rörelse i magen nu! :) Verkligen svårt med namn! Några av de få namn vi har på listan är Signe, Ellen, Sixten och Theo. Vår dottern heter Agnes och vi har bestämt att detta barn inte kommer att heta något som börjar på A. Min mans systers alla barn (4st) börjar nämligen på A och vi vill inte göra lika.. Ville väl egentligen inte att dottern heller skulle ha ett A-namn, men det va en Agnes! Apropå barnvagnar.. Vill man spara en slant kan man ju beställa från utlandet. Jag har tidigare beställt från England men nu kommer jag att beställa från Polen. Har fastnat för Babyjogger city versa gt.

Jo jag känner lite rörelse nu faktiskt. Är ju så coolt..haha Men håller med namn är otroligt svårt. Våran stackars bebis förblir väl namnlös :-P
Svar på tråden Julibebis 2014