Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Belfen skrev 2013-12-13 11:35:22 följande:

Det beror ju var man bor verkar det som.
    Som sagt är det ju bevisat i flera studier att stark oro för missfall faktiskt kan ge just det.
    Min läkare sade att det är det enda man faktiskt kan göra för att minska risken för missfall.
    Jag skulle stått på mig och komma viftandes med studier där det bevisas att det är för att minska risken.
    Sedan om du får gehör eller inte är ju en annan sak.

Jag förstår precis hur du känner dig, jag har alltid varit lite extra orolig av mig :( och har bett om att få göra extra ultraljud men fått tvärnej.
    Så då har jag fått gå privat istället, och det har kostat 600 kr.

Har du barn sedan tidigare?

Var bor du?

Igen, jag rekommenderar att du köper en doppler av dyrare variant, de som kostar runt en tusenlapp. För de kan stilla oron rejält.

i Växjö. Var bor du? Du får gärna inboxa mig om du vill, jag kan inte inboxa dig.

Jag har ett barn sen tidigare på 4,5 år.

Du får gärna länka studier. Det enda jag har läst är från 1177;s hemsida. Det jag gärna skulle vilja läsa är att man kan utgå från TLC fast man inte har programmet på sitt sjukhus. Att man kan utgå från individens behov istället för "så här gör inte vi". 

Du får gärna svara igen! Underbart att höra att någon fått hjälp på det här sättet!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2013-12-13 13:33:55 följande:
    Är i v9 (8+3) och har börjat känt hugg runt livmodern. Det har hänt när jag ställt mig upp ur soffan & när jag snutit mig. Hugger rejält =/ Mina symptom har kommit tillbaka, ömma bröst, illamående för lukter, "mensvärk" & trötthet. Var orolig för missfall då alla symptom försvann så tog gravtest som visade ett starkt plus fortfarande (vet att man kan plussa trots MF) men börjar nu bli orolig över dessa hugg.. Är det normalt lr något man ska ta i beaktning?
    Det är ligamenten! Fullständigt normalt.
  • Fiamedbarn
    Enenina skrev 2013-12-13 13:55:43 följande:
    Jag har också så att det hugger i sidan på mej när jag reser mej upp. Det är inte så skönt. och känner även att jag är öm nu om jag känner med handen ovanför vänstra benet. Obehaglgt
    Ja det gör så JVLa ont Men jag blir lugn varje gång jag känner det. Och orolig när jag inte gör det!!
  • Fiamedbarn

Jag blir faktiskt lite fundersam. Förra veckan har jag känt ryckningar på vänstra sidan av magen. Precis som fosterrörelser känns. Men jag har viftat bort det eftersom det är så tidigt. Men jag har återkommande ryckningar där, ca 2-3 ggr per dag och sist alldeles nyligen! Det var där jag tror jag kände implantationen. Så det är kanske möjligt att känna fosterrörelser redan nu!? Jag är bara i vecka 8 (7+5) och embryot är inte mer än ca 1,5- 2 cm. 

Men jag brukar nästan aldrig ha muskelryckningar på magen. Och nu har jag återkommande precis på samma ställe. Tänk om ändå!

• Fiamedbarn
    mamiama skrev 2013-12-13 19:11:33 följande:
    I två dagar har jag oxå känt något som kan liknas vid lätt fladder... Tillräckligt för att jag ska reagera. Är i v 9+0 . Min dotter som är min trea kände jag i v 13 och då var det tydligt å ingen tvekan om vad det var.
    Vad häftigt! Ja det är kanske inte omöjligt. För mig är det så intressant att det är på samma ställe...
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2013-12-14 00:08:16 följande:
    Åh vad skönt!! En riktigt dum fråga (första barnet, ni får stå ut :P) Kan man känna dessa ligament smärtor om man fått missfall?
    Jo graviditetssymptomen brukar ju sitta i ett tag eftersom hormonnivåerna sjunker sakta i kroppen.
  • Fiamedbarn
    Llimen skrev 2013-12-14 07:38:53 följande:
    Har läst ett tag, men första gången jag skriver i denna tråd, hoppas det är ok. Går in i vecka 11 idag (10+0) med andra barnet. BF 11/7 enligt sm. Känner av ligamenten mycket jag med just nu.
    MiniV skrev 2013-12-14 09:24:49 följande:
    Hej alla mammor!

Jag har läst tråden länge (oj vad ni skriver!) och tänkte säga hej!

Är 28 år, bor i Stockholm, väntar första barnet (v.11, 10+4) och har precis slutat må dåligt. Försöker ta det hela med ro - jag mår ju normalt!

Hänger också i "Första barnet bf i juli 2014"-tråden.

Hoppas ni har en fin lördag!
    Välkomna! MiniV, var i Sthlm bor du?

• Fiamedbarn
    MiniV skrev 2013-12-14 09:54:15 följande:
    Jag bor i Farsta, söder om stan.

Ingen utom gubben och min bästa vän vet ännu... Men ingen jag känner borde väl vara här inne och läsa? ;)
    Okej Jag bor i Växjö. Det är nog ingen fara!
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2013-12-14 11:29:40 följande:

har ni gått upp något än??

Nästan 3 kg men så har jag heller inte rört på mig så mkt och ätit lite väl generöst...
  • Fiamedbarn

Gick upp 6 kg förra graviditeten men så är jag också överviktig. Denna gången väger jag 3 kg mer än jag gjorde när jag blev gravid sist, så jag är lite orolig över att inte få plats med graviditeten! Borde äta nyttigare och röra på mig mer. Ska försöka börja med det idag! Grejjen är att jag blivit så förvirrad eftersom jag gått ner på LCHF och mår bra av att äta så, men inte vågar riskera barnets hälsa - vilket resulterar i att jag äter allt nu! Istället för bara nyttigheter...

Svar på tråden Julibebis 2014