Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Bibbo skrev 2013-12-06 19:59:18 följande:
    Jag är jätteorolig.. Jag känner mig inte gravid längre! Illamåendet är borta, molandevärken försvunnen (kommit bara nångång) & allting känns som vanligt =/ Jag har inte blödigt något utan från den synvinkeln är allt ok. Beställt hem 2st gravtest till. Kan man få missfall trots att man inget märker? Är så orolig så.. Är i v8 (7+3).
    Jag känner likadant från 6+4!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2013-12-06 20:09:17 följande:

Men usch ;( Du har inte heller blödigt något?
    Nej och jag tror att det kan vara helt normalt! Jag tror att tecknena minskar i och med att kroppen vänjer sig vid hormonerna! Men det är klart att jag är orolig. Ska på UL på onsdag....
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-06 20:15:15 följande:
    Det har hänt mig två gånger att vi sett hjärta i v 8 och sedan missfall i v13
    Vad tråkigt! Det har hänt mig en gång att se ett hjärta i slå i vecka sex och sen få missfall. Det är ingen garanti men minskar i alla fall risken för missfall. Och det skulle vara skönt att veta att det över huvud taget finns något levande i mig!
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-06 20:15:15 följande:
    Det har hänt mig två gånger att vi sett hjärta i v 8 och sedan missfall i v13
    Nu ser jag att det var den infon du kommenterade, jag är inte riktigt riktig ikväll Vi får hoppas att den höga missfallsfrekvensen i denna tråd gör det troligare att vi andra får behålla våra små!
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2013-12-06 20:15:09 följande:

Jo, visst kan de vara så. Men som du säger blir man ju orolig.. Ska du redan på UL? Varför? :)
    Jag har ju haft två missfall nyligen så jag tror jag får det pga oro...
  • Fiamedbarn
    Pluttan skrev 2013-12-07 11:31:54 följande:

Mina symtom "försvann" också i vecka 8. Helt plötsligt kunde jag äta typ vad som helst (nästan )..och choklad som jag äcklat åt innan slank ner utan problem. Till o med brösten slutade ömma ett tag. Ömmade typ bara en pytte stund på kvällen när jag tog av mig bh:n....Var skitnojjig och köpte ett digitalt cb som fortfarande visad gravid 3+.. Sedan kom ömheten och symtomen tillbaka....Men har väl lärt mig de kommer o går fram o tillbaka..Är nu i vecka 11 (10+2). Hoppas jag gett lite hopp.
    Mina symptom har varit borta sen i torsdags. Känns inte som oddsen är så goda eftersom jag tidigare fått två missfall. Men UL på onsdag...är bara så lååååångt dit!

Men skönt att höra att det skulle kunna vara som du säger.
  • Fiamedbarn

Och det är ju ingen idé att ta gravtest, hormonerna går ju väldigt sakta ur kroppen. Sist tror jag de tog 5v.

• Fiamedbarn

Fast det är ju inte mycket jag kan göra så jag kanske borde ta ett gravtest....om det är ett mf på g kanske hormonerna har börjat sjunka...

• Fiamedbarn
    Pluttan skrev 2013-12-07 14:09:27 följande:
    Fia: vilken vecka är du i?
    Vecka 7 (6+6) och vecka 8 imorgon.

Ringde och frågade om ett akut VUL eftersom jag var så orolig, och läkaren klämde in mig precis innan en operation. Jag var så orolig, men han såg att allt såg bra ut. Och embryot är precis så stort som det ska vara för att vara 6+6.

Jag har fortfarande svårt att tro det! Men det var ett levande foster med pickande hjärta!

Jag är helt darrig men ska försöka tro mer på graviditeten nu.

Bibbo!! Det kan alltså vara helt normalt att tappa alla graviditetssymptom!
  • Fiamedbarn
    fantasifull skrev 2013-12-07 17:10:32 följande:
    Här har jag blödningar igen. Inga bruna flytningar utan riktigt rött blod. Sjukt orolig då jag haft detta till och från i ett par veckor. Första gången med otrolig värk men det verkade ok, denna gång med molande mensvärk som jag haft konstant till och från i veckors tid. Känner även lite tryck i magen som att jag är extra kissnödig hela tiden.. Ringde 1177 & hon menade på att är det mf så lär det märkas men vafan klarar inte av ovissheten. Så länge jag inte har extremt ont lär inte gyn ta emot mig. Fick nummer dit utifall jag inte klarar mer... Hon på 1177 ansåg ändå att detta bör kollas upp men i veckan hos kk eller BM .... Aaahh!
    Jag fick ett VUL fast jag varken blöder eller har ont. Bara för att symptomen försvunnit och att jag är riktigt orolig. Det hjälper väl till att jag haft två mf tidigare.
Svar på tråden Julibebis 2014