Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

yoshimi skrev 2013-12-29 09:33:34 följande:
    Jag hade sista mens 24 okt och är enligt BM och VUL beräknad den 29:e.

Men men, man får ju veta mer säkert på RUL. :)
    Fostrets ålder har stämt perfekt på två VUL (med både vecka och dag9 så jag tror inte det blir så stor skillnad! Om det fortfarande lever vill säga...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    marie86 skrev 2014-01-01 14:15:02 följande:

Sänder en styrkekram. Ja fick ma i sommras. Fick reda på de i samband med RUL v 18. Jobbigt. För övrigt så tänkte jag att jag kunde hoppa in i tråden. Är i v 12. Ska på VUL on några dagar. Extrakontroll då de gått åt skogen de 2 senaste graviditeterna. *nervöööös*
    Hoppas att det går bra! Jag har haft två ma och båda i vecka 11 som jag är i nu. Men jag läste precis att om man inte fått missfallstecken när v11 passeras (dvs i v12 eller 11+0) så är det stor chans att moderkakan lyckats ta över näringstillförseln och att graviditeten går bra. Så jag hoppas att jag fortfarande mår bra på söndag då detta magiska datum kommer...

Sen ska jag boka ett privat VUL imorgon och jag hoppas så att det inte är några väntetider!! Samtidigt ska jag snart göra moderkaksprov då det ju ingår ett UL, men att åka ända till Lund för provet för att se att graviditeten avstannat, det vill jag verkligen inte!
  • Fiamedbarn
    mamiama skrev 2014-01-01 16:52:29 följande:
    Hur länge kan man gå utan att kroppen reagerar på att man fått mf?
    Min första graviditet var i princip ofostrig...och jag fick missfall först i v11! Den andra avstannade i vecka 9 men jag fick missfall i vecka 11. Jag tror det kan gå ännu längre men jag vet inte vad som är vanligast. Några veckor tror jag i alla fall är vanligt, typ 2-4v.
  • Fiamedbarn
    Teereseee skrev 2014-01-02 17:36:38 följande:
    Jag ska (förhoppningsvis) också bli julimamma :) v.11 (10+3). Haft två missfall så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att detta går vägen :) någon som är jämnt gången med mig som kan dela med sig lite? :)
    Välkommen! Jag har också haft två missfall och är nu i vecka 11 (10+4)! Så jag håller tummarna att det är vår tur nu!
  • Fiamedbarn
    yoshimi skrev 2014-01-03 19:04:04 följande:
    Namn är verkligen supersvårt, tur att man har en 30 veckor till på sig att fundera. :-P

Jag gillar korta inte för "mesiga" namn.
    Vad är mesiga namn?

Jag gillar enkla robusta namn som Klara. Men jag är också svag för Matilda. Men det är mycket svårare med killnamn!
  • Fiamedbarn

Jag funderar lite på Hampus och Love....

• Fiamedbarn
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-03 20:56:36 följande:
    Kanske beror det på att jag redan är van att komma på pojknamn men jag tycker flicknamn är skitsvårt! Tycker att Corinne är jättefint men det vägrar sambon.... :)
    Vad gillar du för pojknamn? Corinna är fint
  • Fiamedbarn
    yoshimi skrev 2014-01-03 21:11:09 följande:
    Vill inte skriva ut några ifall just det är någon annans favoritnamn, men namn som passar bättre på barn är vuxna kan man väl säga.
    Men det är väl bara bra om vi inspireras av varandra här! Vi kommer nog ändå inte träffas så mycket IRL att vi skulle tycka att det var jobbigt att vi tog samma namn
  • Fiamedbarn

Går in i vecka 12 idag (11+0) och än inget missfall i sikte! Men just på denna dag i graviditeten fick jag missfall sist så jag är försiktigt optimistisk...Hoppas nu att jag får bekräftat att allt är bra på ultraljudet på fredag. Det hade jag behövt höra!!

Signe är för övrigt ett bedårande fint namn! Vi har en bekant som har en liten tjej med det namnet och det är bara så fint

• Fiamedbarn
    Enenina skrev 2014-01-05 17:25:58 följande:

Då har vi bf samma datum jag är i vecka 14 (13+2). Va tråkigt att ni inte kunde bo kvar i huset. Jag har kollat lite på vagnar och är insnöad på emmaljunga vi kommer nog kolla och börja köpa lite efter rul 11/2. Men har kollat runt på nätet vad vi kan behöva, fick presentkort på IKEA i julklapp så det var perfekt. Och då visste ingen att jag var gravid.
    Nu har vi vagn sen tidigare (Teutonia med svängbara hjul) men skulle vi välja på nytt skulle det bli en Emmaljunga! Rymlig, välgjord, med en stor lättåtkomlig korg och med härliga däck!

Jag har tänkt att det vore praktiskt att få ett barn till eftersom vi har så mycket barngrejjer redan. Men det är också lite trist att inte köpa allt på nytt...men jag misstänker att det blir en del nytt ändå. Ett roligare babygym, en roligare mobil ovanför sängen och nya kläder.
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-05 15:47:35 följande:
    Det kommer nog bli så att vi tar reda på könet, har gjort det med båda sönerna och har så många ul framöver (eftersom jag är diabetiker) så nyfikenheten kommer bli för stor. Visst blir jag glad bara det kommer ut ett friskt barn men tänker inte sticka under stol med att lyckan skulle vara total om det visar sig vara en liten flicka. ;)
    Jag har funderat på att inte kolla könet denna ggn som förra, men jag kommer nog inte heller kunna hålla mig! Hoppas också på ett friskt barn som med tanke på min ålder inte är självklart, men en bonus vore om det var en tjej då vi har en kille sen tidigare
Svar på tråden Julibebis 2014