Enenina skrev 2014-01-05 17:25:58 följande:
Då har vi bf samma datum
jag är i vecka 14 (13+2). Va tråkigt att ni inte kunde bo kvar i huset. Jag har kollat lite på vagnar och är insnöad på emmaljunga
vi kommer nog kolla och börja köpa lite efter rul 11/2. Men har kollat runt på nätet vad vi kan behöva, fick presentkort på IKEA i julklapp så det var perfekt. Och då visste ingen att jag var gravid.
Nu har vi vagn sen tidigare (Teutonia med svängbara hjul) men skulle vi välja på nytt skulle det bli en Emmaljunga! Rymlig, välgjord, med en stor lättåtkomlig korg och med härliga däck!
Jag har tänkt att det vore praktiskt att få ett barn till eftersom vi har så mycket barngrejjer redan. Men det är också lite trist att inte köpa allt på nytt...men jag misstänker att det blir en del nytt ändå. Ett roligare babygym, en roligare mobil ovanför sängen och nya kläder.
Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-05 15:47:35 följande:
Det kommer nog bli så att vi tar reda på könet, har gjort det med båda sönerna och har så många ul framöver (eftersom jag är diabetiker) så nyfikenheten kommer bli för stor. Visst blir jag glad bara det kommer ut ett friskt barn men tänker inte sticka under stol med att lyckan skulle vara total om det visar sig vara en liten flicka. ;)
Jag har funderat på att inte kolla könet denna ggn som förra, men jag kommer nog inte heller kunna hålla mig! Hoppas också på ett friskt barn som med tanke på min ålder inte är självklart, men en bonus vore om det var en tjej då vi har en kille sen tidigare