Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-01-10 18:00:11 följande:
    Oj kan man kolla det med blodprov. Synd att man inte gör det här. Vi gjorde vårt fostervattenprov privat förra gången och det kostade 5000 och var väldigt obehagligt. Tänk vad skönt det hade varit om jag bara hade kunnat ta ett blodprov. Men men i Sverige är ju inte alltid sjukvården så snabb på att anamma nya metoder tyvärr.
    Jag håller verkligen med mig! Jag läste en artikel där det stod att på varje "sjukt" foster som upptäcks så mister ett friskt foster livet Det har stannat kvar i mig.

Här står lite om blodprovet. Det är nog bara en tidsfråga! Synd att den möjligheten inte finns idag!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-01-10 19:06:06 följande:
    Kul! Ska bli spännande och se om de vill kika ut vid samma tidpunkt. Min som var mycket punktlig och kom på BF. ????
    Min son kom i vecka 36+5 dvs närmare en månad för tidigt!

Hur lång tid tar det förresten att få svar på blodprovet?
  • Fiamedbarn
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-10 19:30:52 följande:
    Ja, jag kommer ha ett planerat snitt ca en vecka innan bf men era kan ju komma då med så vi får väl se! ;)
    Jag hoppas också på ett planerat snitt!
  • Fiamedbarn
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-10 20:17:18 följande:
    Blev du snittad med din första eller vanlig förlossning?
    Jag hade en (vaginal) traumatisk förlossning och har väntat alldeles för länge med nummer två för att jag inte kunnat tänka mig föda vaginalt igen. Så det är bara snitt som gäller och min bm verkar stödja mig i det men inget är bestämt än. Hur kommer det sig att du får snitt?
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-10 20:40:15 följande:
    Läste att du oxå fått barn förtidigt, börja allt på egen hand? 
    Ja vattnet gick efter en lång långpromenad men jag kände samtidigt att barnet inte fick plats så det var kanske dags! Och han var rätt stor och hade inga problem förutom lite gulsot så det gick bra! Men från 37 fullgångna veckor så räknas barnet som fullgånget! Så min son var bara 2 dagar för tidig egentligen
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-10 20:40:15 följande:
    Läste att du oxå fått barn förtidigt, börja allt på egen hand? 
    Har du också fött för tidigt?
  • Fiamedbarn
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-10 21:25:52 följande:
    Nr. 1 kom med akutsnitt pga havandeskapsförgiftning och den andra togs även han med snitt då jag börjat öppna mig redan i v. 35 och mitt blodsocker blev för lågt samt att läkarna misstänker att jag har för smalt bäcken. Så nu blir det automatiskt ett snitt den här gången.
    Vad tråkigt att inte kunna välja! Men jag tror snitt kan vara riktigt bra - i jämförelse Hur upplevde du dina?
  • Fiamedbarn
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 21:42:38 följande:
    Vad tråkigt att inte kunna välja! Men jag tror snitt kan vara riktigt bra - i jämförelse Hur upplevde du dina?
    Det kanske var en korkad kommentar, det är väl sällan man kan välja!
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-11 01:35:24 följande:
    Sonen föddes i v.35+4 via planerat snitt pga han var tillväxthämmad, han vägde 1856g och var 44cm lång, hoppas jag slipper gå igenom det den här gången.
    Kan det bero på någon blockering i moderkakan? Jag tänker på att jag tar trombyl i denna graviditeten, skulle det minska risken för dig tror du? Vad jobbigt med den oron!

Själv är jag orolig över att fostervattnet kanske är för lite, och på ultraljudsbilden inbillar jag mig att jag ser en kanal i livmodern - är det livmodertappen som läcker vätska undrar jag? 
Svar på tråden Julibebis 2014