Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-01-14 20:03:28 följande:
    Vad märkligt! Men RUL brukar man ju ha mellan v. 18 och 20. Har du fått kallelse till det än? Annars dyker det nog upp snart och då borde det ju vara vi ungefär samma tidpunkt som för mig. 

Jag ska dock inte till BM förrän den 26/3.
    Jag ska också till BM 26/3 Börjar din BM på C? Nej jag har inte fått någon kallelse dit än, har du?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-01-14 20:17:36 följande:
    Min BM heter Karin, med K.

Vi har inte fått kallelsen än men när vi på KUB så sa hon som gjorde ultraljudet att kallelsen kommer snart och att det kommer bli i slutet av februari eller i början av mars.
    Då kommer den säkert till mig med, har bara förmodat att allt rullar på så jag har inte riktigt koll på vad hon sa. Men hon nämnde att jag kanske skulle göra glukosbelastningen men jag tror inte vi bestämde nåt. När brukar sånt göras?

Min heter Carita Det är lite roligt för jag tänker jämt på Carita i husvagnen från Kvarteret Skatan och har svårt att uttala hennes namn på annat sätt än fånig göteborgska.

Men du, om vi ses igen hade det ju varit trevligt att hälsa. Får jag fråga om ditt förnamn?
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-01-14 20:46:35 följande:
    Tycker absolut vi ska hälsa. jag heter Irene. Vad heter du?
    Maria Känns lite normalare än att säga - hej, är det du från nätet!
  • Fiamedbarn
    Blivandetrebarnsmor skrev 2014-01-15 10:27:16 följande:
    Är det bara jag som är obeskrivligt trött? Igår när jag kom hem från jobb på eftermiddagen la jag mig och somnade direkt, händer aldrig. Gick upp och åt och somnade tidigt för natten igen. Nu ska jag snart börja jobba och kan inte begripa hur jag ska kunna hålla ögonen öppna tills ikväll. Har massor att göra på jobb också , så det blir en tuff dag. Nåväl, jag c- vitaminbombar mig ;)
    Tänk på att man kan utveckla en hypothyreos under graviditeten som kan ge extrem trötthet så kolla gärna TSH ibland! (Enkelt blodprov)
  • Fiamedbarn
    Linda 147 skrev 2014-01-16 18:39:10 följande:
    Hej! Första gången jag skriver här, har läst det mesta iaf! Jag är i v 16 (15+0) idag, bf 9 juli. Jag är 28 år och har en dotter född 2010. Pga den förra förlossningen kommer jag nu förlösas med planerat kejsarsnitt. Det känns nervöst, men jag vet att det är det bästa alternativet för mig. Är nog mest orolig för tiden efteråt.. Maken kommer nog bara vara på bb dagtid, för att sedan ta hand om dottern från kväll till morgon. Någon som har erfarenhet om att vara delvis själv på bb efter snitt? Hur fungerade det?
    Jag vill också få planerat snitt och är orolig över tiden efteråt. Vi är ganska nyinflyttade och har ingen som kan ställa upp som barnvakt. Dessutom har vi en son med funktionshinder som kräver extra passning. Som nysnittad ska man ju inte lyfta tungt (bebisen) den första tiden om jag förstått det rätt så jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop. Kanske hade vår svärfar kunnat ställa upp men han fyller 70 år kring tiden för barnets födelse så jag kan tänka mig att de ska ordna stort kalas som de brukar. Hur syr man ihop det då?
  • Fiamedbarn
    AAS10 skrev 2014-01-16 20:44:18 följande:

Jadu de där efter snitt e ju så i individuellt jag mådde jättebra efteråt o tog hand om allt med barnet o hushåll.. man får ju nära barn men inget som är tyngre så sålänge storbror kan acceptera att du inte lyfter osv kan de gå galant annars har du väl dagis som kan avlastaaa lite?
    Min andra son har särskilda behov så min förhoppning är att han kan gå där i stort sett som vanligt för annars blir det nog stora bekymmer eftersom han har svårt att stå emot impulser av att bitas, slå och är mycket som ett småbarn mentalt. Skönt att höra att man kanske kan bära barnet ändå som nysnittad, det visste jag inte  
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-16 19:54:16 följande:
    Du får kontakta kommunen alt att läkaren på MVC skriver ett intyg till kommunen så du får hjälp den första månaden meddet äldre barnet. Annars har man ju rätt att ta dubbeldagar på föräldrapenningen.

Vår bebis är planerad till 3/7 i v 27. Min man tar semester från måndag i v26 och 5 veckor framåt sedan tar han sina 10 pappadagar då blir han hemma 7 veckor.
    Jag ska iof inte ha snitt men har en kronisk nervsmärta i buken efter en galloperation och att jag hade proppar vid mina äggstocksvener som jag är livrädd för. Den smärtan är fruktansvärd och jag blir helt paralyserad när den ökar. Är extremt orolig för förlossningen och har inte sovit på två nätter pga ångest pga att min buksmärta har ökat lite. Igår hade jag tankar på abort fast jag aldrig skulle klara av att göra det och vi önskar så innerligt att få detta barn. Det är t.o.m planerat Jag vill verkligen ha barnet men när jag tänker på min nervsmärtor får jag fruktansvärd ångest. Tänk sedan när magen spänner ut och bebisen sparkar mot min nervsmärta. Jag får tänka positivt men när ångesten kommer kan man inte tänka klart och jag ska helst inte öka min medicinering mot smärtan.
    Tack för informationen! Det ska jag tänka på.

Vad otroligt jobbigt det låter med din nervsmärta! Har du ingen smärtlindring du kan få?
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-16 22:23:47 följande:
    Jag är juh snittad med sonen och fick tillbringa 22 dagar på sjukhuset, jag var uppe på benen redan på kvällen trots att jag var sövd under snittet. Dagen efter var jag mer eller mindre som vanligt, började morgonen med en dusch och sedan promenerade jag till neo vars min son låg, hade inga problem med att ta hand om han, det enda jag kan tycka var lite jobbigt var att inte kunna skratta utan att få ont, samt att man inte kan sitta i samma ställning förlänge! 

Jag tyckte inte snittet i sig själv gjorde ont utan det är mer agrafferna som sliter lite grann när man rör på sig och skrattar. Kan ju tilläggas att jag var själv med sonen dagtid på sjukhuset från 5 dagen, då sambon valde att fara tillbaka på jobbet och jobba 12 timmar skift. 

Denna gång hoppas jag inte på snitt, men skulle det mot all förmodan bli det så vill jag hem så fort som möjligt till sonen.
    Vad skönt att höra att du mådde relativt bra efter snittet! Men varför var du så länge kvar på sjukhuset?
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-16 23:37:48 följande:
    Jag snittades i aug -11 och då använde dom iaf agraffer, men kanske beror lite påvilken typ av kroppsbyggnad man har och som du sa vars man bor. 
    Jag är rädd att min kroppsbyggnad ska försvåra läkningen och öka på smärtan efter ett eventuellt snitt. Jag har alltid varit rund om magen och nu är jag dessutom överviktig. Mina magmuskler har heller inte gått ihop efter förra graviditeten så jag har en rejäl putmage som jag tänker kanske gör att ett snitt inte kan läka så bra eftersom huden liksom väller över med tyngd.. usch vad det låter illa! Jag tänker att jag borde banta ner mig under graviditeten bara för att förbättra tiden efter snittet. Eller jag menar att äta otroligt sunt så att jag går ner en del ändå. Nu äter jag godis och mackor varenda dag...
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-01-17 15:00:39 följande:
    Min dotter var tio månader när lillasyster föddes. Hon likaså storasyster kom med snitt. Min gubbe jobbade borta i veckorna då vi hade eget företag då och var tvungen att börja jobba dagen efter vi kom hem från bb. Så bära var nått jag var tvungen att göra själv. Gick alldeles utmärkt för mig... hade iaf inget annat val. Bodde då på fjärde våningen utan hiss. Ett spädbarn å en tiomånaders
    Vad skönt att du klarade det bra!
Svar på tråden Julibebis 2014