Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Julibebis 2014

håller tummarna för er som blöder, min graviditet började med blod runt BIM dagarna men mensen kom liksom inte igång därav att jag tog testet och fick positivt,
    Min lillasyster har blödit i alla sina graviditeter, minns hennes första då blödde hon som en gris i v5-6 så jag fick åka med henne till gynakuten men där kunde läkaren varken säga bu eller bä för det var för tidigt att se något, det enda han kunde se var att fostersäcken var runt och fin, det gick bra och jag fick en liten systerson ungefär 7månader senare =)

• drömmaromsmått
    Surrih skrev 2013-11-14 06:00:21 följande:
    Ni som mår illa, har ni provat postafen? Tror dom heter så annars får någon gärna rätta mig :) lergigan comp ska väl funka med på en del tror jag. Men de måste väl läkarn skiva ut.

Har testat i princip allt.. finns även en supp som heter primperan bra när den inte går att kräkas upp liksom ;) för mig har inget fungerat :/ började precis kräkas för den här gången, känner mest ångest över att vara gravid pga illamåendet och kräkningarna jag alltid dras med..
  • drömmaromsmått
    Bettanspettan skrev 2013-11-14 18:02:22 följande:
    Jag ska på vul den 27/11. har haft utomkveds och har bara en äggledare så vill kolla att det sitter rätt.

Känns helt otroligt det här, fick diagnos Pco när jag var 19, mina tidigare 3 barn är Pergobarn och jag har varken haft äl eller mens naturligt. Sen började jag helt plötsligt få blödningar igen och nu är jag gravid på naturlig väg, utan hormoner  

Det är väl rätt vanligt att kroppen kommer igång när man är äldre och har pco-s vad jag vet, men visst är det fantastiskt :)

Vi har dåliga spermier såpass att vi blev avrådda ivf efter två misslyckade försök så våra två barn är gjorda med donator så gissa vår förvåning när jag tog detta test och vi fått till det spontant :)
  • drömmaromsmått
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-15 20:12:47 följande:
    Var hos läkaren idag. Såg ett litet litet pickande hjärta. Enligt sista bim så skulle jag vara 6+4 men läkaren trodde mer på 5+4. Jag har alltid oturen att få dra tillbaka det. Med min fjärde drog de också tillbaka en vecka när jag gjorde vul i v.8 och på RUL drog de tillbaka ytterligare 2 veckor. Sedan gick jag tre veckor över tiden dvs hade de inte dragit tillbaka tiden på vul och RUL hade jag gått fem veckor över tiden. Ändå pulsade jag på bim och då borde jag egentligen ha blivit gravid månaden efter. Någon som fattar hur det kan bli så?

hur stort var fostret då? när jag var i 6+4 och gjorde vul var fostret 5mm stort och det var knappt man såg hjärtat i v5+ brukar man ju inte se så mycket mer än hinnsäcken.. i 5+6 brukar fostret vara typ 2mm stort.
  • drömmaromsmått
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-15 20:39:20 följande:
    Hon sa att det var 4mm men det var som en svart rand och sedan fortsatte det ovanför så det kunde likaväl ha varit 6-7mm men hon vågade inte mäta den delen för hon kunde inte riktigt uppfatta om den delen ingick med det pickande hjärtat.

då är du nog i 6+4 som sagt min son var 5mm i 6+4, googla vuk 5+4 så får du upp fler som gjort utan att kunna se något alls i den, finns även ett inlägg här på fl där en tjej tog kort på fusklapp från sin gyn och där står 5+6 fosterlängd 2mm
  • drömmaromsmått
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-17 15:22:42 följande:
    Loke heter min äldste! ;) vi har alltid haft namnen klara långt innan bf, ett pojknamn och ett flicknamn. Nummer 2 blev en Grimm och nu står d mellan Vide och Idunn. Men det måste vara nya namn till varje barn. :)

Har också vide och idun som förslag idun är spikat för tjej.

Ettan heter Embla och tvåan Odin :)

Vår gudson heter loke så det är borträknat.
  • drömmaromsmått
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-17 15:45:07 följande:
    Vad kul med någon med samma smak som en själv! :) då får vi se om vi får samma eller olika! När är du beräknad?

Någonstans runt 4-8 juli själv då?
Svar på tråden Julibebis 2014