Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2013-11-18 06:55:34 följande:
    SSRI alltså antidepressiva fungerar bra mot PMDD och PMS. Man tar en halv till en hel tablett från ägglossning till mens, eller bara de dagar man har symptom. Jag har blivit en ny människa

För mig slutade det där med en svår depression.. har fruktansvärda menssmärtor och fick antidepressiva utskrivet för det, det slutade med att jag var sjukskriven i över ett år och blev självdestruktiv, var först efter att jag slutade äta medicinen jag började bli bättre.. tyvärr.
  • drömmaromsmått
    Smalltowngal skrev 2013-11-18 09:58:27 följande:
    Har ett dilemma! Jag är tjänstledig och pluggar.. Nyss ringde en jobbarkompis och sa att det är enhetsdag på fredag. Det är middag på kvällen och alkoholen brukar flöda när vi är ute med jobbet.. Och de känner mig så pass bra att de vet att jag brukar vara mest "på" vid jobbfesterna annars. Vill väldigt gärna vara med för jag har inte träffat dem på länge, men är orolig för att de frågar och att jag har dåligt pokerface.. :/ Har ni några råd snälla?

Säg att du måste orka plugga pga en svår tenta och vill vara nykter därför
  • drömmaromsmått

Gjorde vul idag, blev flyttad från vad trodde var 7+1 till 6+4 vart samma sak sist fast bara 2-3dagar men sen vid rul stämde ursprungsräkningen.

Får väl hoppas det är bra trots det stora hoppet i räkningen.

• drömmaromsmått
    TeamCaz skrev 2013-11-20 12:36:41 följande:
    Jag är mer ute efter denna, vill kunna ha den som enkelvagn när 1-åringen är på dagis...

Vi har en sån fast sportmodellen som inte tillverkas längre, jättesmidig!
  • drömmaromsmått
    TeamCaz skrev 2013-11-20 14:03:25 följande:
    Den är inte till salu?

Defenitivt inte.. ha ha ÄLSKAR den våra två andra kommer vara 17mån och 3.5 år när trean kommer så vi köper nog till en kickbike som går att fästa på vagnen som ståbräda och sliter den med hälsan i ett par år till :)
  • drömmaromsmått
    SannaM skrev 2013-11-21 15:42:59 följande:
    Ett extra ultraljud i vecka 30 nånting hade mina vänner som gjort IVF. Vet inte om det gäller alla. Man får inte heller gå över tiden lika länge utan igångsättning sker redan en vecka över tiden.

Det beror på vart man bor och ska föda, på kss i skövde får man gå över bf vid ivf precis lika länge som vid en "vanlig" graviditet och enda ultraljudet utöver rul är det tidiga runt v8.

Vi blev ju aldrig gravida på våra ivfer men har flera vänner från ivf-tiden som jag följt i deras graviditeter :)
  • drömmaromsmått

Har haft mycket blodtrycksfall sista veckorna och igår svimmade jag för första gången.. det kombinerat med spyorna frågade vår treåring mig om jag ska dö efter att hon vaknat av mina hulkningar på toan.

hon smekte mig på kinden när jag la mig i sängen och tittade allvarligt på mig och sa "du döö mamma?" Åh vad jobbigt det var.

Svar på tråden Julibebis 2014