Julibebis 2014
finns även en grupp som heter "vi som köper/säljer/byter våra barnvagnar samt barnvagnstillbehör"
finns även en grupp som heter "vi som köper/säljer/byter våra barnvagnar samt barnvagnstillbehör"
De kanske har förbättrat crescent sedan vår dotter föddes 2010, sämre skit än den modellen får man leta efter.
Vi köpte den ny och var inte nöjd med något.
Suffletten gav sig och till slut gick det inte ens få den att stanna uppe på slät väg.
En skruv i chassit skruvade ur sig av sig självt.
Alla skruvar rostade direkt tror inte ens vagnen var två månader när jag upptäckte det och vi hade punktering på ett däck redan när den levererades.
Fotstödet var värdelöst och höll inte ens för att dottern spjärnade mot det när hon satt i vagnen utan det rasade ur läge.
Sen var bromsen lurig och jag fick jaga vagnen en gång med dottern i och den stack mot ett dike.
Plus att den var otymplig att lasta i och ur bilen och en gång fick jag fel grepp då höll inte hakarna som höll ihop vagnen så den fälldes upp och jag klämde mig illa.
En kompis hade en comfort och på hennes vagn vill jag minnas att grejerna i suffletten gick sönder och igenom tyget in mot barnet.
Vi hade rul idag och det var en liten tjej (vad bm kunde se) som låg och kliade sig på örat och kissade för fullt där inne.
Var oense med vulet i v6 som sa att idag var 17+3 Medan mensen sa 18+0 och mensen stämde bäst och jag är nu i 17+6 med bf 7e juli :)
Nu sitter jag vid datorn och kan ladda upp bild =) här är lilla tjejen i magen =)
Första gången hade jag moderkakan i framvägg och lågt så de var tvugna att kolla i v31 att den följt med upp vilket den oftast gör när livmodern växer.
Med tvåan hade jag i bakvägg och högt redan vid rul.
Nu med trean ligger den i bakvägg men vid livmoderhalsen så en läkare kom och kollade när bm var klar vid rul och konstaterade att navelsträngen fäste längre upp på moderkakan så den skulle absolut flytta sig uppåt och inte störa vid förlossningen.
Har tydligen haft blödningar pga moderkakans placering denna gången men de har blivit kvar i livmodern så jag har inte ens märkt av dem, tur det att jag sluppit den oron.
Hos oss kommer alla tre dela rum, har iofs världens största barnrum typ, folk brukar dra efter andan när de går in där.
3.5åringen har en kurasäng och när hon vill vara ifred klättrar hon upp dit eftersom brorsan på 15 månader inte kan klättra upp dit än.
har haft planer på att dela rummet så det blir två rum men 3.5åringen vill sova med lillebror och kommande lillasyster ett tag till säger hon.
har ändå ett stort hus men väldigt felplanerat.