Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2013-12-08 20:14:08 följande:
    Hörs det tydligt?? Måste erkänna att man är grymt nyfiken...

Kolla Youtube-länken i sidfoten det är inspelningen från idag :)

• drömmaromsmått
    huldaskarin skrev 2013-12-10 06:45:53 följande:
    Jaa, jag skulle gärna slippa förstoppningen. Det är inget vidare gott att hutta Laktulos precis.

Blanda den med typ saft, det gör jag och det går jätte bra :)

Har varit förstoppad i 11 dagar nu så jag hoppas laktulosen hjälper..
  • drömmaromsmått
    Lorvan skrev 2013-12-10 10:58:55 följande:
    Då går jag ur den här gruppen. Var på ul idag v 9+4 o fostret levde inte. :(

Beklagar :(
  • drömmaromsmått
    huldaskarin skrev 2013-12-10 10:02:22 följande:
    Tack för tipset drömmaromsmått. Att jag inte tänkt på det  *s*

Det märks ju inte ens att man tar den om man blandar, går att ha i typ fil och sånt också men smidigast är ju att dricka :) står nog på flaskan också, på jobbet blandar vi alltid i dryck.
  • drömmaromsmått
    Enenina skrev 2013-12-10 19:44:00 följande:
    Men om du blev avstängd pga din graviditet så är det väl diskriminering? Så får man väl inte göra?

Man kan bli avstäng vid graviditet om arbetet är en risk för graviditeten t ex om man jobbar med kemikalier och dyl, det handlar inte om diskriminering utan om riskerna.
  • drömmaromsmått

Var på inskrivning idag nya bm är jättemysig, förra har ju gått i pension vilket iofs är synd eftersom hon var utbildad i akupunktur och inte nya.

fick höra att jag måste äta och dricka mer eftersom urinprovet visade på ketoner, hade nog sett värre ut förra veckan, nu när jag började med ondansetronet har jag börjat kunna äta igen..

Illamåendet håller i sig än och jag kräks fortfarande :(

Hoppas på akupunktur nästa vecka och att det ska hjälpa lite.

• drömmaromsmått
    Bibbo skrev 2013-12-13 13:33:55 följande:
    Är i v9 (8+3) och har börjat känt hugg runt livmodern. Det har hänt när jag ställt mig upp ur soffan & när jag snutit mig. Hugger rejält =/ Mina symptom har kommit tillbaka, ömma bröst, illamående för lukter, "mensvärk" & trötthet. Var orolig för missfall då alla symptom försvann så tog gravtest som visade ett starkt plus fortfarande (vet att man kan plussa trots MF) men börjar nu bli orolig över dessa hugg.. Är det normalt lr något man ska ta i beaktning?

Säger som föregående det är ligamenten, helt normalt och det kan göra förbannat ont när de sträcks.
  • drömmaromsmått
    Fiamedbarn skrev 2013-12-16 18:13:40 följande:
    Jag är otroligt orolig över missfall. Fostret dog ju i denna vecka för precis ett år sen, så det är svårt att fira jul nu utan att veta. Men gyn vill inte ge mig fler UL så jag undrar hur jag ska undgå att stressa ihjäl fostret nu, om det lever!

Är det någon som vet när man kan höra hjärtljuden med en doppler?

Jag är i vecka 9 nu (8+2).

Om vulet stämmer så hörde jag i någongång i 9+ och med förra hörde jag i 10+3.
  • drömmaromsmått
    Malinh skrev 2013-12-17 22:29:01 följande:
    Någon mer som har trög mage? Jag ser seriöst ut o va i 5e månaden på kvällarna o mina tarmar rör sig så man nästan skulle kunna tro att det var bebis.. Gasig (ursäkta) men kan liksom inte göra nr 2 särskilt ofta.

Om du är riktigt trög så börja med laktulose, jag äter mediciner som trögar till magen ännu mer och får ta laktulose för att få igång magen, efter 12 dagar utan att kunna göra nr 2 såg jag höggravid ut.
  • drömmaromsmått
    Bibbo skrev 2013-12-18 23:06:01 följande:
    Ja, det har vart ett riktigt omtumlande år för mig. Så denna graviditet får mig verkligen att må bra :) Då ska jag gå till Apoteket imorrn & höra :) Tack för hjälpen :)

Xyloproct fick jag efter förlossningen :)
Svar på tråden Julibebis 2014