• Pluttan

Julibebis 2014

Åh vad mysigt med tvillingar. Vi har det i släkten

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan
    Bettanspettan skrev 2013-11-14 18:02:22 följande:
    Jag ska på vul den 27/11. har haft utomkveds och har bara en äggledare så vill kolla att det sitter rätt. Känns helt otroligt det här, fick diagnos Pco när jag var 19, mina tidigare 3 barn är Pergobarn och jag har varken haft äl eller mens naturligt. Sen började jag helt plötsligt få blödningar igen och nu är jag gravid på naturlig väg, utan hormoner  

Härligt när kroppen bara börja fungera naturligt. Hoppas allt går vägen för dig då. kram.
  • Pluttan

Jag är överviktig sedan innan ( typ runt 6-7 kg) :D Så jag har bara lite tjockismage än så länge. Men kul när det börja synas lite mer på riktigt.

• Pluttan
    my2girls skrev 2013-11-14 17:55:50 följande:
    Det känns om alla har så många symtom, när fick ni dom om jag får fråga? Jag har ömma bröst, that's it lixom, men jag är ju vääääldigt tidigt gravid också hehe Grattis till alla och OJ så spännande me tvillingar :D  

Alltså mina symtom kommer och går hela tiden fram och tillbaka. Ibland kan jag knappt äta av illamående äckel. Ibland går det rätt bra. Nån mer som har det så.? Och brösten som ömmar ibland.
  • Pluttan
    Anni01 skrev 2013-11-15 14:05:23 följande:
    Många nya, vad roligt med en massa sommar-bebisar! :) Iness: Inte konstigt om du inte hunnit förstå eller har svårt att glädjas när ni inte riktigt planerat för det. Men jag förstår det som på dig att behålla barnet känns som det enda rätta? Det kommer sjunka in snart ska du se och med det kommer nog också glädjen. :) Är det någon som märker skillnad i illamåendet på vad ni äter? Ngt som är Big No och något ni mår toppen av? Jag har dragit parallellen att min bebis vill ha en riktigt tjock och go mamma för de ggr jag ätit hamburgare (2 dagar i sträck nu, haha) så har jag mått som en prinsessa i flera timmar. Annars är illamåendet över mig nästintill konstant. Kan dämpas lite av att äta men om jag försöker vara nyttig och tex äta frukt så är det tillbaka efter typ 5 minuter. Så som sagt, hamburgar-diet närmsta framtiden? :P Jag är iaf inte det minsta socker-sugen (till skillnad från annars) så godis går helt bort. Viss färdigmat (frysta rätter) går också bort. Har väldigt svårt för dotterns burkmat också (ja inte för att jag äter det själv :P men bara lukten och åsynen av det)...lite synd när hon är inne i en period när hon matstrejkar hemma-lagad mat.

Råa morötter funkar alltid. Och just nu har jag dille på spagetti och Felix köttfärssås på konservburk. Godis och choklad är big NO NO.
  • Pluttan
    AAS10 skrev 2013-11-15 20:03:21 följande:
    Fick hem mitt clearblue enhetsarmband mot illamående idag verkar faktiskt funka

Skönt att det funkar
  • Pluttan

Hopplöst varje gång man ätit kommer den där uppblåsta känslan. Men får tänka att det är livmodern som vill ta lite plats så klart

• Pluttan
    TeamCaz skrev 2013-11-16 13:28:22 följande:
    Hejsan. Får jag hoppa in här? Är i vecka 8 (7+1 enligt appen) o har bf den 3:e juli, vilket även är samma dag som min äldsta pojk fyller 8 år. Har en liten pojk med som blev 1 år den 9:e oktober. Bor med min sambo i staden Halmstad Mina symtom just nu är riktigt jädrans illamående. Hade jag fått välja så hade jag legat i sängen hela dagarna. Också har jag jätte ont i livmodern. Haft tankar på om det kan vara tvillingar (?)
    Jag Älskar Min Fina Familj

Välkommen. Jag har också bf runt 3 juli. Men jag är 7+2 idag. Väntar mitt tredje barn.
  • Pluttan

Jaha. Nu blev det ju lite lustigt. Men jag hälsar dig välkommen. Jag är 7+2 idag. Har också bf runt 3 juli. Väntar mitt tredje barn.

• Pluttan

Vagn har jag knappt funderat på än. Alltså jag har en brio happy till dottern som jag använder sittdelen till just nu. Men det lär ju bli en syskonvagn som jag köper till. Tror att det lutar mot emmaljunga.

Svar på tråden Julibebis 2014