• Pluttan

Julibebis 2014

Julia79 skrev 2013-12-04 10:11:23 följande:
    Tack, den lever Känner mig som världens lyckligaste nu

Underbart!! Grattis
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan
    normajeanbaker skrev 2013-12-04 17:01:23 följande:
    Jag är så fruktansvärt orolig just nu. I söndags kväll kom det lite lite mökrött/brunt på papperet när jag torkade mig. Jag tog det lugnt och tänkte att små blödningar/färgade flytningar faktiskt inte är något ovanligt. Det har nu hållt i sig sedan i söndags, det kommer även lite i trosorna, alltså inte bara när jag torkar mig. En gång när jag var på toa idag så kom det riktigt slemmigt brunt klet (ursäkta äcklet) när jag torkade mig. Saken är den att jag knappt haft några symptom alls, så jag kan inte säga om symptomen avtagit.. jag ska ringa till gyn direkt imorgon bitti, nu har de tyvärr stängt telefontiden för idag. Jag vill verkligen, verkligen göra ett vul för att se om jag har ett missfall på gång, eller om hjärtat slår som det ska. Är i vecka 8+5. Kan jag "kräva" en undersökning? Ni som haft blödningar, både såna som lett till missfall och såna som varit "ofarliga", hur har det varit för er? Någon som har eller har haft som mig? Jag är så jävla rädd, det här barnet är så efterlängtat :'(

Åh stackars dig. Jag hoppas så att dina blödningar lugnar ner sig snart. Och att du får se ett litet hjärta picka på. Håller tummarna.
  • Pluttan

Grattis alla ni som gjort vul och sett era hjärtan....Nimah: Fy vad trist med såna läkare. Såna borde tänka om att skola om sig till nåt helt annat.

• Pluttan

Nu tycker jag allt mina bröst börjat ömma mindre. Gick in i vecka 10+0 idag. Ni som är där omkring hur upplever ni ömheten i brösten nu ? Usch man är skitnojjig. Tänkte bara att brösten SKA va ömma heeela tiden. Har vul först den 12:e. Skitdrygt att vänta.

• Pluttan
    Bibbo skrev 2013-12-07 00:08:22 följande:
    Ingen mer som kan svara? :)

Mina symtom "försvann" också i vecka 8. Helt plötsligt kunde jag äta typ vad som helst (nästan )..och choklad som jag äcklat åt innan slank ner utan problem. Till o med brösten slutade ömma ett tag. Ömmade typ bara en pytte stund på kvällen när jag tog av mig bh:n....Var skitnojjig och köpte ett digitalt cb som fortfarande visad gravid 3+.. Sedan kom ömheten och symtomen tillbaka....Men har väl lärt mig de kommer o går fram o tillbaka..Är nu i vecka 11 (10+2). Hoppas jag gett lite hopp.
  • Pluttan
    Skenhede skrev 2013-12-07 23:50:51 följande:
    Hejsan alla! När jag skrev här förut så fick jag inget svar så jag skapade en egen grupp och en facebookgrupp men eftersom ingen verkar vilja vara med i den försöker jag här igen! Är gravid i vecka 9(8+4) och det är mitt andra barn :) skulle vara roligt att ha folk att prata med under vägen!

Åh måste missat ditt inlägg. Det var inte meningen. Försöker hälsa alla nya välkomna. Så även du är naturligtvis välkommen Jag väntar vårt 3:e barn och är idag 10+3.
  • Pluttan
    gubbenhilfe skrev 2013-12-08 09:05:20 följande:
    Min lille kille på fem är så himla fin och förståndig. Som ni kanske minns så har vi haft en hel del problem med tidigare graviditeter och det vet ju vår son medveten om. Igår när vi skulle berätta för hans farmor och farfar så sa han att mamma har en liten bäbis i sin mage och den här gången får vi hoppas att den vill komma ut.

Vad fint sagt av en femåring ;)
  • Pluttan
    Skenhede skrev 2013-12-08 14:52:37 följande:
    Och skulle någon vilja vara med i facebookgruppen så är det bara att hojta till. Vi är just nu 6st som delar våra tankar där :)

Tack vad gulligt av dig. Men jag är redan med i en facebook grupp. Vi är en del ca 25 st härifrån som är med. Naturligtvis är ju du med välkommen. Den är hemlig.
  • Pluttan
    fantasifull skrev 2013-12-08 20:14:00 följande:
    Jag skulle också vilja vara med hos er om det går :) ?

Inboxa loppanojag. Hon lägger till dig som vän.
Svar på tråden Julibebis 2014