Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-01-17 15:34:47 följande:

Blir en dröm denna gång då vi kommer vara två. Företaget nedlagt och gubben kommer hem varje kväll. Ni vet tjejer att när det gäller våra barn så klarar vi allt!
    Det kan vara bra ibland att företags läggs ner
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    AAS10 skrev 2014-01-17 15:49:54 följande:
    okey, det bör nog inte vara problem med dagiset då med andra ord. Dom vet ju hur det är med rutiner för ett barn. 

du har nog troligtvis bara hört fel med andra ord. men det är en period på ett par månader du inte får bära mer än bebisens vikt och det är inte så mycket så handla, gå ut  med sopor osv, det blir svårt. Dock kan de ju självklart vara skönt om någon hämtar barnet till en osv, men är bra och röra på sig också och inte bara ligga stilla. 
    Nja allt med vårt dagis har varit en kamp så vi får nog kämpa ordentligt för att Lukas ska få den tid han behöver där!

Jag vet inte om jag hört så mycket, jag tänker mest att det vore svårt att bära ett barn som nysnittad. Men ärret är kanske inte så stort och sitter långt ned...sen får man väl smärtstillande också. Men klarar sig de flesta verkligen på alvedon, behövs inte tyngre grejjer som citodon?
  • Fiamedbarn
    AAS10 skrev 2014-01-17 15:52:39 följande:
    Det var samma för mig, dom sydde invändigt och limmade det yttersta lagret. blev jättefint
    Limmade??!!
  • Fiamedbarn
    AAS10 skrev 2014-01-17 16:00:29 följande:
    Ärret är ca 15-20cm och sitter precis i troslinningen så mjuka kläder är ju ett måste i början. Man är öm och man ska inte resa sig upp med magmuskler osv, men man lär sig väldigt fort. tror inte du ska oroa dig så mycket. hade något starkare medicin första dygnet tror det var diklofenak bara.  tog alvedon fulldos i 4 dagar och sedan tog jag inga alvedon alls. utan klarade mig som vanligt. 
    Ja det ska jag väl fixa Är väldigt operationsrädd men min förlossning var så traumatisk så jag skulle inte för allt i världen vilja genomgå en vaginal förlossning igen. Har också hört många positiva historier om planerat snitt även om det inte är en barnlek och det finns naturligtvis risk för komplikationer som att tarmarna växer fast i bukväggen och risk för blodpropp och så. Så det är inget jag tar lätt på. Men i jämförelse med det jag varit med om låter det fullt acceptabelt!!
  • Fiamedbarn
    Sorg13 skrev 2014-01-17 16:06:51 följande:
    Blev snittat, planerat 2002, kom hem dagen efter. Hade inga problem alls. Gjorde en stor bukplastik efter 6 månader, arbetade en vecka senare. (Då som vakt på en nattklubb) så det är otroligt olika hur man påverkas efter operationer. Ska snittas även denna gång!
    Härligt att höra så många positiva erfarenheter av snitt och tiden efteråt! Tyvärr har jag även hört om negativa erfarenhter som min styvsyster som fick för lite smärtlindring och snittades ändå! De hade redan påbörjat snittet och hade inte tid att ge ny smärtlindring...Men jag tänker att de tillhör ovanligheterna.
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-17 16:11:18 följande:
    Pga förtidig födsel och tillväxthämning. 
    Just ja, det har du berättat!
  • Fiamedbarn

Jag går in i vecka 14 idag! Är sjukskriven några dagar efter moderkaksprovet som gjordes igår. Otroligt skönt att bara kunna ta det lugnt och vila ett tag nu. Nu är det en lååång väntat på resultatet men inom en månad borde det vara klart. Och då har vi också möjlighet att få reda på könet! Jag kan knappat hålla mig från att ta reda på det om jag känner mig rätt.

• Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-01-18 11:00:20 följande:
    Vilken skit dag... kunde inte sova inatt somnade kl fem imorse. Kl åtta ringet mobilen och jag blir Inbeordrad till jobbet. Fan helvete... jobbat tre 14 timmars pass i rad, ledig igår sen Inbeordrad idag 14 timmar sen bara ledig imorn sen ytterligare tre 14 timmars pass. Skit varför svarade jag ens imorse. Orkar knappt vara vaken p så ska man jobba till 22. Visst ger bra pengar men vad tusan är ju typ död
    Kan du inte tacka nej till något pass ibland?
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-01-18 11:12:59 följande:

Idag hade jag inget val eftersom jag blev Inbeordrad. På vårt möte i onssags bestämde min chef att vi skulle lögga om chemat för att jag ska orka. Hon har verkligen stöttat mig. Får se om jag orkar nästa v annars måste man väl få sjukskriva sig??
    Ja herregud! Du borde även kunna säga att du inte kan ställa upp idag eftersom du inte kunnat sova något pga graviditeten. Då gör du ju ett uselt jobb och riskerar stress och oro i graviditeten samtidigt med så otroligt långa pass! Om chefen ändå försöker ta hänsyn till dig borde du väl kunna framföra det nu hellre än tvingas sjukskriva dig snart? Men det är ju också ett bra alternativ för nu har du något annat i livet som är prio ett!

Jag har sjukskrivit mig några dagar efter moderkaksprovet för att jag vill minimera risken för missfall så gott det går. Det känns lite sjåpigt att berätta om det för chefen, men för mig finns det ingen viktigare hänsyn just nu!
  • Fiamedbarn
    Dream team skrev 2014-01-18 14:27:58 följande:
    Finns det eller ska vi skapa en lättare chatsida en fl?typ på facebook. Tycker det är så krångligt här . Eller ni kanske vill vara helt anonyma
    Det finns en grupp på facebook som heter Julimammor men jag vet inte vem som håller i den här. Nån annan som har koll? 
Svar på tråden Julibebis 2014