-
Ja det ska vara en sluten grupp! Berätta bara för Zannah att du kommer från FL så ska det nog inte vara några problem! Det är lite lättare att chatta där!Liljekonvaljebladet skrev 2014-01-20 13:47:44 följande:Får jag hänga på i den? Privat grupp så inlägg osv inte syns? ????
-
Det mest användbara för min del har varit babysittern med vibreringsfunktion, djungelljud och leksaker! Vår son blev både underhållen och lugnad av den Amningskudden däremot har jag aldrig använt och dyr var den!
-
När vi skulle berätta för svärföräldrarna förra helgen tänkte vi att vi ju måste berätta för får 4-åring först. Egentligen hade jag velat vänta till efter vi får reda på svaren på moderkaksprovet. Men det blir ju konstigt om vi pratar om bebisen inför Lukas och han inte blivit informerad! Så vi tog det i bilen på vägen upp och han verkade inte ett dugg intresserad. Men vi har pratat om det lite då och då sen dess och han plockar nu fram ultraljudsbilderna varje dag! Men jag har sagt att jag har varit hos doktorn för att se om bebisen mår bra och att han ska ringa och berätta det sen...EmSaH skrev 2014-01-20 23:06:24 följande:Jag har med barn på 5 år har ni berättat för sonen ännu? Vi har inte sagt något än, tänkte vänta till efter ultraljudet. Hon kommer bli såå glad!
Jag berättade för min mamma idag. Visade henne några dregglisar jag sytt. Hon undrade vem jag sytt dom till. Mig sa jag. Dig?! Du ska väl ändå inte ha dregglisar?
Nej, men till bebisen sa jag då. Hon blev överlycklig! Är det sant? Ska jag bli mormor igen? Du skojar inte nu va? Du får INTE skoja om sånt. Haha, lilla mamma <3
Enklast är bara ju om alla provsvar är toppen nu -
Haha Vi har också en drickande släkt på båda sidorna, och jag känner ofta inte av alkohol även när jag inte är gravid, och en gång frågade svärmor med en bekymrad ton - Är det så att du varit med om något allvarligt? Typ alkoholism på nära håll antar jag att hon menar. För i deras värld finns inte att man spottar i glaset! Hos min familj är de okej med att jag inte alltid vill pimpla vin hela somrarna, men att jag "fortfarande" inte dricker kaffe ska roat kommenteras nästan varje gång!MeAndBaby skrev 2014-01-21 15:56:43 följande:Apropå att berätta för familjerna... Ingen i min familj blev överraskad den här gången, de hade redan sina aningar. Baserat på hur lite vin jag drack under julen (drack förstås inget men lotsades) samt att min mage sett rund ut (läs svullen) vid två tillfällen (vid det ens hade jag t om vinterjacka på!) Jag är bara i v13, så de är då väldigt uppmärksamma må jag säga.
Sambons familj har vi inte berättat för än. Hans mamma "vet" redan utan att vi sagt ett smack, har försökt dra det ur min stackars sambo 2 ggr, att "är det inte så att ni ska ha bebis?" Även där helt baserat på att jag drack "så lite" under jul hos dem. Vet den generationen att man inte dricker alls när man är gravid?? Enligt min mamma (född -52) får man ju dricka lite lagom när man är gravid (hell no). Var det så för 30 år sedan? -
Känner inte ofta FÖR alkohol. Ska det vara! För visst blir jag full
-
Nej vad trist!! Typiskt att det skulle vara när du reser lite längre också!Bettan1975 skrev 2014-01-21 17:47:29 följande:Å vilken dag ! Skulle på i skrivning i en annans kommun då jag inte vill byta läkare så då får man åka sitter å väntr på att hon ska ropa upp mig sitter en halvtimme sen car jag å knackar på å frågar om dom glömt mig nå du skulle ha varit här kl 10 jag hade en tid 13 på min lapp står de 13.00 . Bara att åka hem igen ! Sen har men in dag inte varit bra nu är jag så sur så jag inte vet vad jag ska göra tur att ingen är hara man ska vara själv i natt....
-
Ja visst är det fånigt! Vad skönt att uppleva någon som har samma erfarenheter!! Just det är med kaffet handlar ju om att man inte blivit vuxen än...mormor tjatade alltid om "Har du inte LÄRT dig dricka kaffe än?" sådär på ett lagom arrogant sätt som bara hon kunde. Jag säger ofta att många i min ålder föredrar te, att kaffe inte är så utbrett längre men det spelar ingen roll vad jag säger. Pappa kanske börjar bli dementHilmas Mamma skrev 2014-01-21 19:09:36 följande:
Precis samma här! Sambons släkt tjatar sig blåa över att jag inte tar nåt alkoholhaltigt till maten eller så ( jag dricker alkohol IBLAND, Men vääääldigt sällan...) o att jag inte dricker kaffe gör dom sig lustiga över MINST en gång varje gång vi träffas, typ " Du har FORTFARANDE inte blivit vuxen va?" när det blir dax för fika.... Lite tjatigt o barnsligt kan jag tycka....
Tänk om man på motsvarande sätt skulle ge pikar till att dom minsann ligger i farozonen för att bli alkoholister varje gång de tjatade om spriten. DET hade nog inte varit populärt Men hos svärföräldrarna är det fördrink, vin till maten och drink efter maten. VARJE gång! Trots att det är barn med! Och är del fler än vi där ska de gärna sjungas massa fåniga snapsvisor för att legitimera alla huttar.
Och jag är inte ens nykterist! Jag har festat mycket i mina dar men efter att jag blev gravid första gången tycker jag att det finns något oerhört ofräscht i att dricka. Jag har också börjat med parfymfria duschtvålar...
Ytterligare en sak som gör mig irriterad är att min pappas familj alltid ska kommentera att man inte ska äta massa choklad och sånt (som jag är svag för) medan de själva alltid pimplar alkoholhaltiga drycker när det är mys på kvällarna. Sån trist dubbelmoral! -
Brukar de truga också? Det tycker jag är så tråkigt! Precis som de tycker att man gör att de får skämmas! Lite så tror jag det är med mina svärföräldrar, att när jag inte dricker känner de sig lite ifrågasatta eftersom det blir uppenbart hur viktig alkoholen är hos dom. Jämt!EmSaH skrev 2014-01-21 19:02:37 följande:Jag är inte nykterist, men jag dricker alkohol kanske 1-2 ggr om året, och det är skittråkigt att folk inte kan acceptera det. Min familj accepterar det, men andra ska alltid påpeka det.
-
Apropå babynest så tänkte jag på en billig variant när jag var på biltema idag. (Köpte större bilstol till sonen där). Jag hittade hund/katt-korgar som var sydda precis som ett babynest! De hade dock ingen riktig mjuk dyna, men det kan ju vara ett alternativ för de kostar runt 1000 kr på Babyproffsen!! Kan hända att den jag såg var lite mindre än babynesten, men det var inte stor skillnad!
Tittade också på sjalar och ska nog köpa en så fort jag känner mig säker på graviditeten (när gör man det??)
-
Jag tror inte det var denna jag såg, men nåt liknande:
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Katt/Mjuk-korg-47256/