Julibebis 2014
Nu ringde hon och ja det är inte mycket hon kan göra, en remiss från henne betyder ingenting för att få en igångsättning utan det måste vara MVC läkaren, som givetvis är på semester annars hade deras ordinarie skrivit en direkt och den jourhavande litar inte på bm utan måste boka in ett eget möte med mig och tid för det är tidigast fredag.
Det hon kunde göra var att begära ett TUL och då måste de ge mig en tid inom en vecka (!?) om en vecka är jag ju en dag ifrån att få igångsättning! Men hon tyckte att jag skulle packa en matsäck, ta med en bok och sätta mig på antenatal avd. och sätta mig och säga att jag fått nog och inte orkar mer. Blir tydligen ett kösystem som en akutmottagning och kan därför få sitta ett tag ändå och när jag väl kommer in så ska jag ställa till med en scen och storgråta osv.
Är det bara i mina öron detta låter helt sjukt? Varför ska man behöva bete sig som en galning för att bli sedd?
Men har inte bebis kommit i natt så åker jag nog upp och sätter mig imorn, för jag orkar inte mera. =(
Jag hade samma tanke inatt, får jag ingen tid så åker jag till förlossningen och sätter mej! Är fullt inställd på att jag måste gråta och bete mej i morgon för att bli hörd... Tycker det e helt sjukt att det ska behövas!
Håller tummarna för oss båda!