-
Jag går också in i v17 idag! Men har BF 27:e juli. Men det är väl ingen exakt vetenskap.gubbenhilfe skrev 2014-02-07 15:27:02 följande:Jag tror det beror lite på vilken app man använder. Jag har BF den 25/7 och byter v. På torsdagar men en app, på fredagar med två andra och lördagar med resten. Men om någon frågar utgår jag från den från 1177 och då byter jag på fredagar. Alltså går jag in i v. 17 idag.
-
Enligt graviditetskalendrar på nätet och BM utifrån sista mens (20 okt) så är BF 27/7. Men då jag har rätt kort cykel och man aldrig vet exakt när man blev gravid så är det ju egentligen fostrets storlek som avgör BF: Jag bytte först vecka på söndagar men efter ultraljud blev jag framflyttad till att byta vecka på fredagar. Det betyder kanske också att mitt BF borde vara två dagar tidigare men det är inget vi diskuterat. Så det borde kanske vara 25/7 istället. Men först på RUL får man ju en ordentlig prognos!Malinh skrev 2014-02-07 12:57:39 följande:Hänger inte med hur alla räknar.. Jag har bf 27 juli o byter vecka på måndagar?
-
Lukas kom på vecka 36+5 så han var egentligen två dagar för tidigt född. Men han mådde bra och så. Hade lite gulsot bara. BF var 7:e juni och han föddes 13:e maj. Och jag önskade verkligen ett majbarnyoshimi skrev 2014-02-07 20:15:29 följande:Ni
Som har barn sen innan, när kom de i förhållande till BF?
Max var punktlig och kom på BF. :) -
25:e februari. När har du?Malinh skrev 2014-02-07 20:18:08 följande:Låter ju logiskt :) när har du rul?
Jag måste också berätta att jag ringde och frågade om svaret på den fullständiga kromosomanalysen. Och allt såg bra ut!!! Nu är det bara screeningen för ett syndrom (om analysen lyckas efter 3 ytterligare veckor) och RUL kvar. Jag oroar mig inte så mycket för missfall längre. Men jag är SÅ orolig över att inte få ett friskt barn. Det skulle vara fantastiskt att få vara med om det också. Vi har ju en son med funktionshinder sen tidigare och även om han är underbar kräver det mycket av oss och det skulle komplicera hela familjesituationen om vi fick ett till barn med funktionshinder.
Det känns ofattbart. Jag har väl egentligen ställt in mig på ett liv med två barn med funktionshinder. Det skulle bli jättebra det med, men jag hoppas verkligen att detta kan få vara en frisk liten flicka som utvecklas normalt.
Det är så svårt att skriva om detta utan att det missuppfattas. Men det är svårt OCH underbart!! -
Jag skulle också gärna åka till Ullared, men det ligger lite långt bort bara. Bodde i Värnamo för två år sen och då var det precis lagom!
-
När jag väntade sonen var jag typ yngst med mina 38 år i den tråden jag var i, och nu är jag äldst. Hade varit kul att vara mitt emellan nån gång!
-
Det blir nog svårt! Om jag inte hittar en pensionärsgraviditetssidagubbenhilfe skrev 2014-02-09 11:23:42 följande:Då får satsa på det till bästa barn.
-
Jag har heller igen aning!klarlack skrev 2014-02-09 17:20:30 följande:Det är lustigt det där med moderkakan fram eller bak tycker jag. Alla verkar ha sån stenkoll men detta är min 3e graviditet och har inte fått reda på det en enda gång. Frågade sist men det är ingen som dom säger här utan att man frågar. Hur vet dom det? Känns det eller ser man det på UL? Haha bra koll jag har.
-
Jag undrar om jag kan skylla på graviditeten men de sista två veckorna har jag varit rätt nere. Idag så pass att jag hade svårt att vara på jobbet och gick hem tidigare. Är det någon som påverkats av graviditeten på detta sätt? Jag har mycket annat kring mig så det kan ju bara vara att det är lite mycket just nu. Men det är jobbigt att inte kunna påverka hur man mår. Måste också se till att komma ut för det har jag inte orkat. Och tröttheten gör ju sitt till att allt känns rätt tungt nu. Ska man vara så trött i fjärde månaden? Jag ska försöka tvinga mig ut i helgen!
-
Ojojoj. Ja håll i dig, 43 Men jag måste säga att jag är lite ungdomlig för min ålder ändå, vissa jämnåriga har jag svårt att identifiera mig med. Samtidigt tror jag att det beror på att min livssituation är mer lik de som är yngre än jämnåriga vilket ju också påverkar hur man lever och ser på livet och så.huldaskarin skrev 2014-02-10 09:09:04 följande:Hur gammal är du nu då Fiamedbarn?