Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Och det låter som att du har en bra förskola och en bra läkare!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-21 17:53:23 följande:
    Jag har en kanon bra läkare på min VC samt en underbar handläggare på FK. Men så är mitt fall unikt. Jag har blivit invalidiserad av en helt vanlig galloperation så buk anhang inte arbeta pga kronisk smärta i buken.
    Det låter hemskt! Vad innebär det att bukanhang inte arbetar?
  • Fiamedbarn
    MEW85 skrev 2014-03-25 15:42:11 följande:
    Börjar undra om det kanske är gallan som är knäpp men jag vet inte. Mår bättre nu iaf, har inte alls rapat på samma sätt idag tack och lov. 2 dygn räcker.
    Förstår precis hur du menar med diarren from hell, har aldrig varit med om liknande. Helt galet.
    Det där med äggrapar har jag också varit med om och jag tror jag läste om att det var en speciell bacill. Det var också väldigt långvarigt. Mitt tips är probiotika!
  • Fiamedbarn
    Linda 147 skrev 2014-03-25 18:25:38 följande:
    Hej hej! Idag har jag varit på snittsamtal. Har varit nervös inför det men det gick jätte bra! Så lättad! Träffade en läkare som absolut inte tyckte jag skulle föda vaginalt igen, för stora risker, och rekommenderade snitt. Så nu har vi ett datum! 7 juli kommer bebis ut, om den inte vill ut tidigare!
    Vad härligt att höra! Jag får vänta till vecka 30-32 för snittsamtalet...

Vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 23.
  • Fiamedbarn
    Fiamedbarn skrev 2014-03-26 10:51:05 följande:
    Det där med äggrapar har jag också varit med om och jag tror jag läste om att det var en speciell bacill. Det var också väldigt långvarigt. Mitt tips är probiotika!
    Jag tror inte äggraparna har med gallan att göra för både min son och min sambo har haft det. 
  • Fiamedbarn
    trz skrev 2014-03-25 22:14:50 följande:
    Hur får man igenom ett snitt? Jag är jätterädd inför den här förlossningen, men klarar liksom inte av att prata med utomstående.. Aldrig klarat av kuratorer eller psykologer.. Så det blir svårt att förklara varför jag vill ha snitt.. Förminskar alltid mig själv och sen låter det inte som att jag har några problem..
    Förbered dig genom att skriva ner alla tänkbara orsaker till att du vill ha snitt. Och stå på dig, vackla inte någon gång om din önskan om snitt - då kommer de försöka övertala dig att föda vaginalt. Och håll inte tillbaka, det är bättre att vara ordentligt utförlig och kanske överdriva något. än att vara försiktig och försöka att vifta bort. Då kommer de aldrig att lyssna eller förstå.

Jag börjar själv bli orolig för att nekas snitt. Känns jättejobbigt.
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-03-26 14:48:59 följande:
    Har varit hos min BM i dag. Mina värden var jättefina och järndepån låg en bra bit över 100 så jag har i alla fall ingen järnbrist. Hon sa till och med att det var riktigt ovanligt att man har så höga värden.
    Hon mätte även SF och det är konstaterat, jag är stor! Mitt SF-mått var 25 cm i v. 23 och enligt normalkurvan ska man ligga strax under 23 cm.

Allt såg i alla fall bra ut och hjärtat bankade på fint.
    Då var vi där samtidigt igen Mitt sf är 22 och jag är i vecka 24 idag.
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-03-26 17:47:44 följande:
    Hihi. De skulle lika gärna kunna ta oss samtidigt. Vi verkar ju alltid vara där på samma dag.
    Det slutar kanske med att vi delar rum på BB så småningom

Nästa besök tror jag var kring 20 april
  • Fiamedbarn
    erajka skrev 2014-03-26 20:00:15 följande:
    Kul att följas sådär :) känner ni varandra också?
    Vi har bara sett varandra en gång utan att veta vilja vi var, så man kan säga att vi tjuvkikat men inte träffats
  • Fiamedbarn

Jag har tyvärr inga rester av mitt (hanterbara) illamående alls. Sitter här och äter frukost på schweitzernöt och kexchoklad. Dekadent man är!

Svar på tråden Julibebis 2014