Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

MiniV skrev 2014-02-18 19:27:38 följande:
    Härligt! Kul för dig! :)
    Tack. Det känns verkligen bra. Jag älskar mitt jobb men gillade inte min förra chef så jag sökte nytt. Och mina nya arbetsgivare tvekade inte att anställa mig även fast jag berättade direkt att jag var gravid.
  • gubbenhilfe
    trz skrev 2014-02-18 21:00:28 följande:

Hur är era män/partners nu när ni är gravida? Och är det första eller andra barnet?

trz.blogg.se Amy 111019
    Min man är som vanligt. Han finns alltid där för mig oavsett gravid eller ej. Just nu gör han mer här hemma. Jag har inte städat sen jag fick veta att jag var gravid, normalt så städar vi tillsammans. Det är även han som nattar vår son. Det däremot saknat jag jättemycket så nu när jag inte mår illa längre så tänker jag nog se till att vi delar på det igen.

Han har hitintills varit med på hälsosamtalet och de tre ultraljud vi gjort. Han kommer även vara ned på RUL men övrigt kommer jag gå på själv. Så gjorde vi med sonen med. Jag kände inte att han behövde vara med när jag träffade min BM.

Det här är vårt andra barn men min fjärde graviditet.
  • gubbenhilfe

Min man bryr sig inte heller nämnvärt om magen. Han har känt på den två gånger när jag har tagit hand hand och lagt den där. Jag vet att han har svårt att relatera till allt som händer och han får inga direkta känslor för bäbisen förrän den kommer ut. Han tycker till och med att det är lite läskigt att känna på magen när bäbisen rör på sig. Jag har kanske lite svårt att förstå det men måste acceptera att det är så. Han accepterar ju att jag lite blir som en annan person när jag är gravid.

Han är dock en helt fantastisk pappa till vårt första barn och jag vet att han kommer vara det till den här bäbisen med. Och det är ju det absolut viktigaste tycker jag.

• gubbenhilfe

Vill så gärna boka in en resa till värmen i höst men är lite osäker på hur jobbigt det är att resa med en liten baby. Är det någon av er som har testat?

• gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2014-02-23 23:09:47 följande:

Hade nog hoppat de där. Bara o få ut ett pass kan va jobbigt då barnet måste va vaket osv. O tänk ersättningar om de behövs i utlandet osv nä jag e för feg faktiskt
    Men ersättning kan man ju ta med sig om det är så att man behöver. Det finns ju i pulverform så det behöver inte ta så stor plats och de hotel jag har kikat på är lägenhetshotell och då är det ju inga problem att koka upp vatten. Är ruggigt sugen måste jag erkänna. Känner att det kommer ju inte bli mycket till semester i sommar och tycker lite synd om sonen som är van vid att vi hittar på mycket under semesterveckorna.
  • gubbenhilfe

Vi tänker hålla oss hemma i Växjö. Visst blir det en massa bad med det är nog allt. Vill helst inte att mannen ska åka utanför stadsgränsen i fall förlossningen sätter igång. När sonen föddes tog det bara sex och en halv timmer och det är ju inte helt ovanligt att det går fortare andra gången.

Det blir nog till att boken en resa trotts allt någon gång i slutet av november eller början av december. Det finns ju avbokningsskydd tänker jag.

• gubbenhilfe
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 00:45:46 följande:
    Jag, min mamma, och mina två yngsta var i Frankrike Nice i tre veckor när lillen var 5 månader och vi hade ersättning och jag köpte vatten på flaska men jag kokade det ändå. Det gick kanon bra. När vi bilade ner så hade jag tetrapack med mig som vi gav. Det gick otroligt bra att åka iväg med en bebis men så var min mamma med och hon oroar sig aldrig för någonting. Hon anser att barn anpassar sig till det mesta och hon har faktiskt rätt. Boka och njut!
    Det låter ju super! Min man är nog lite som din mamma så jag tänker att det säkert kommer gå bra.
  • gubbenhilfe
    johannatys skrev 2014-02-24 12:16:14 följande:
    Jag bodde i Italien när jag fick min dotter, flög med henne första gången när hon var 4 veckor och det gick bra även om det var lite oroligt. Men det enkla när dom är så små är ju om man ammar för då har man ju maten färdig. Min dotter fick jämt vara naken i princip och sitta i en badbalja flera gånger om dagen i skuggan, eftersom det var närmare 40 grader på sommaren där. 
    Åk ni om ni vill åka och allting är bra med den lill*!
    Min förhoppning är ju att jag ska amma det fungerade med sonen och fungerar förhoppningvis den här gången med. Tack för tipset med badbaljan. Det ska jag tänka på. Har bestämt med för att det får bli en resa nu ska jag bara bestämma mig för vart vi ska åka.
  • gubbenhilfe
    Poison82 skrev 2014-02-26 07:59:45 följande:
    Vad mysigt!

Jag kan bara känna det innifrån än så länge. Räknar med att det tar några veckor till innan det känns utifrån. Men det är grymt mysigt när man väl känner något. Hos mig är det väldigt diffust, hade jag inte varit med om det innan så hade jag inte vetat att det var bebisen
    Jag trodde inte han skulle kunna känns så tidigt. Tycker inte att jag känt bäbis så mycket själv men de senaste dagarna har den varit lite smått galen och riktigt stark. Nu vill jag att sonen ska få känna oxå men bäbis är mest aktiv när jag ska sova och då sover sonen sen flera timmar.
Svar på tråden Julibebis 2014