Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

mahana skrev 2014-02-28 18:07:42 följande:

åhhh....nu blir jag också sugen på att köpa kläder :)

Gört! Jag väntar otåligt på att sommarkläderna ska börja säljas. De jag köpte igår var rätt tunna så de ska nog fungera men det mesta som finns just nu hat långa ärmar och är lite tjockare än vad jag vill ha.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-02-28 18:39:14 följande:
    Fint och enkelt smile1.gif Vilket storlek tror du bebisen har? Jag har inte köpt något i 50 men har lite kvar efter Lukas...i värsta fall är ju bebisen för stor för 50 redan när den föds tänker jag.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jag köpte storlek 50. Po.P kläder är ju lite stora så jag tänkte att det skulle funka även om bäbis är större än storebror.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-02-28 18:40:19 följande:

Så fina vart hade du köpt dessa???
    Polarn & Pyret. Jag köpte en vit omlottbody med lång ärm med i fall det skulle vara lite kallt.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-02-28 19:01:28 följande:

Såg att du har en Lukas =) Det vill flickorna att vår lilla pojke ska heta!
    Vi har precis bestämt oss för att det är en liten Ebbe som bor i min mage.
  • gubbenhilfe
    MeAndBaby skrev 2014-02-28 19:47:48 följande:
    Jag är så nojjig med sol, så jag vågade aldrig ha kortärmat på min son när han var liten. I somras var han 1,5 år och de få gånger han hade t-shirt var han rejält insmord:)
    Jag är oxå lite nojig med solen men tänkte inte låta honom vara i solen. Har köpt en solsufflet till vagnen som täcker jättebra.
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2014-02-28 23:16:57 följande:

Härligt att det är andra som oxå köper kläder, själv har jag nog samlat på mig 6-7 plagg redan som jag bara var "tvungen" att ha :) Själv vet jag dock inte var det är för kön, men färger och sånt har aldrig riktigt stört mig förutom att jag själv aldrig skulle använda rosa på mina barn och att jag aldrig skulle sätta på en pojke en klänning eller kjol. 

Jag har med köpt en hel hög med kläder innan jag visste vad det är för sort. När det gäller färger resonerar jag som du.

Jag älskar po.p och deras randiga kläder. Till storebror köpte jag massor kläder där, gärna de röd men jag har aldrig köpt de blå för av någon anledning ville inte min man att han skulle ha blå kläder så den här gången passar jag på.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-03-02 16:48:42 följande:
    Är det vanligt att man börjar med föräldragrupper mitt i graviditeten?
    När jag fick sonen så gick vi på typ en föräldrautbildningen och sen fick vi inbjudan till föräldragrupp efter han var född.
  • gubbenhilfe
    Poison82 skrev 2014-03-02 08:33:10 följande:

Jag hade nog tyckt det var jobbigt om typ hela ens bekantskap visste att man var gravid om man sen fick missfall. Samtidigt vill man skrika ut sin graviditet till alla! Vi berätta offentligt på fb efter ultraljud i v 12

När vi var gravida 2012 så visste alla om det och när det sedan inte gick vägen så var det så klart superjobbigt. Man var tvungen att berätta för alla att det hade slutat illa. När jag fick missfall 2013 visst nästan ingen om att jag var gravid och det var precis lika jobbigt. Fast typ tvärtom. Folk undrade varför man var så ledsen och frånvarande och då fick jag ju förklara ändå. Så den här gången berättade vi folk i vår närhet när vi stötte på dem och gick ut på Facebook i v. 12 efter fina siffror på KUB. Enligt min erfarenhet är ett missfall lika jobbigt oavsett vem och hur många som vet så vi tänkte att varför inte dela med oss av vår glädje så länge den vara i alla fall.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-03-02 17:03:55 följande:
    Jag insisterade på att komma tidigt med i en föräldrautbildning/grupp under första graviditeten eftersom jag höll på att flytta. Trots detta fick jag inbjudan till första mötet samma dag som vattnet gick. Blev SÅ besviken! Det är ju möjligt jag föder för tidigt denna gång också så jag ser bara fördelar i att träffas tidigt. Men du bodde väl i Växjö förra graviditeten också? När började föräldrautbildningen då?
    Stämmer att jag bodde i Växjö då med. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg när den startade men på den sista träffen så kom en tjej in och visade upp sin bäbis så den måste varit ganska sent i graviditeten.

Jag var inte med i någon föräldragrupp förra gången och tänker nog inte vara det den här gången heller. Föräldrautbildningen erbjuds väll bara till förstföderskor men oavsett så har jag inte för avsikt att gå på den i alla fall.
  • gubbenhilfe

Iiiiiii! Snart kommer min vagn! Den kom till Sverige i dag så med lite tur dyker den upp i morgon.

I övrigt saknar jag min lilla familj. Är i våg på jobbresa. Har inte träffat dem sedan igår morse och kommer hem så pass sent i morgon att sonen redan har hunnit somna. Det är tur att FaceTime finns så jag få se och höra honom lite i alla fall.

Svar på tråden Julibebis 2014