Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

trz skrev 2014-04-15 20:46:00 följande:

[quote=73022021][quote-nick]Linda 147 skrev 2014-04-15 18:03:35 följande:[/quote-nick]

Kommer bli jättetufft, för jag får liksom inte ur mig mer än vad jag sagt idag. Och när jag fick träffa klarabarnmorskan sa hon ironiskt att "ja du får ju byta om du vill" hade då sagt till läkaren att det var ett av problemen vid förlossningen, att jag inte fick byta undersköterska..

Vad ska jag behöva säga under alla besök egentligen? Jag har ju sagt att det känns för jobbigt för att jag ska vilja gå igenom det igen, ska jag behöva sitta och berätta om alla våldtäkter? För det var det enda läkaren var intresserad av..
    trz.blogg.se Amy 111019
    [/quote]Fan vad arg jag blir för din skull! Det är inte mänskligt att man ska behöva gå igenom det du gör. Jag tror inte att man ber om ett snitt lättvindigt, att man ska behöva kämpa för det är helt sjukt. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa eller underlätta för dig. Kramar.
  • gubbenhilfe

Jag äter apelsiner så det sprutar C-vitaminer ut öronen på mig ihop om att det ska göra någon nytta mot förkylningar. I förra veckan kände jag att det var en på väg men det blev inte så mycket mer än lite nästäppa. Väljer att tror att det berodde på alla vitaminer.

• gubbenhilfe

Idag anländer det sista till lilla Ebbe. Nu har jag allt jag behöver här hemma. Undrar vad jag ska hitta på de resterande tre månaderna...?

• gubbenhilfe
    lollisen skrev 2014-04-17 10:13:45 följande:

Oj vad det ser ut som att ni alla shoppar och i stort sett är färdiga... Jag har inte köpt en enda sak än...? :-S

Känner mig helt efter här ju. hahaha...

Helt lost vad gäller vagn än sålänge, men det blir nog en trehjulig med stora hjul. Bättre om man ska kunna ta raska promenader och på grusvägar och kullersten. Men vilken det bli, har jag inte en aning om.
    Bra att ni tjejer gör upp listor på saker som är bra att ha, för själv har jag noll koll. Tänker att det löser sig väl när bebis är här.

Det kommer garanterat att lösa sig när bäbis är på plats. Bara jag som är tokig i att shoppa och tar varje möjlighet som finns!
  • gubbenhilfe
    Snuttens skrev 2014-04-17 16:46:22 följande:
    Jag blir också superstressad! Detta går ju tyvärr ut över min man då, haha. Men jag har också äntligen kommit igång lite med shoppingen. Köpte de första grejerna idag, så att jag kunde lugna ner mamma-nerverna. 
    www.snuttens.blogg.se - gravid v28+1
    Nej, nu får jag nästan lite dåligt samvete. Det är ju inte meningen att någon ska känna sig stressad. Alla är vi olika, en del är som mig lite smått hysteriska med en släng av shopoholsim och andra väntar in i det sista. Jag har vänner som bara hade vagn, babyskydd och en uppsättning kläder när de åkte in till BB. Man gör ju på det sätt som känns bäst för en själv.

Jag blir så glad av att shoppa och vill så gärna dela med mig av min glädje.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-17 17:22:46 följande:
    Vi har oxå fixat ALLT redan, känns skönt! Har bara två st andningslarm kvar.... De är ju så dyyyra bara!!
    Vi har inget andningslarm, har inte ens tänk på att man skulle ha det. Hade inte det till sonen och hoppat nog det denna gång med.
  • gubbenhilfe
    Snuttens skrev 2014-04-17 17:09:17 följande:
    Aåååh, men du ska absolut inte må dåligt! <3 Är nog faktiskt mer stressad pga att vi renoverar samtidigt och oroar mig för att det inte kommer bli klart i tid. Så det känns ju skönt att ha NAGONTING litet klart i alla fall! :) 

Och faktiskt så blev jag väldigt glad efter min shoppingrunda, fastän jag hatar shopping. Eller alltså jag tyckte det var lite jobbigt medans, men jag blev glad när det var över och jag hade en massa gulligt i kassarna! 
    www.snuttens.blogg.se - gravid vecka 28+1
    Då kanske det bor en liten shopoholsit i dig med.

Jag gillar inte att gå i affärer men jag ÄLSKAR att nätshoppa. Jag gillar att först hitta vad jag vill ha och sen leta efter bästa pris. Sen är det ju himla kul att få hem paketen med.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-18 08:59:22 följande:
    Jag har inte heller haft det innan, men eftersom det nu är två st därinne och risken att de kommer tidigare är stor känner jag mej nog tryggare med larm när vi väl kommer hem :)
    Det förstår jag.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-19 09:01:19 följande:

Gnäll-time...

Jag är snart så stor som i slutet med min sista enling. Jag vill inte mer.!

Känns som lungorna ska komma upp i halsen när jag sitter/ ligger, tror jag ska svimma när jag går en liten runda, blir andfådd av att stå upp å prata, spyr när jag ska klippa tånaglarna, hela magen känns som ett ömt blåmärke och det sparkar ÖVERALLT!! Jag är stor som ett luftskepp å har ökat 18 kg i vikt, inte ens mammatröjorna täcket magen längre....

ÖSCH!!!!

Bring on the gnäll! Det är en av anledningarna till att sånna här grupper är så bra.

Känslan du beskriver känner jag igen från slutet av min första graviditet, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara att känna så redan nu. Finns inte så mycket jag kan säga för att underlätta för dig som du inte redan vet. Men jag tänker på dig och lider med dig.
  • gubbenhilfe
    Ssr skrev 2014-04-20 12:07:28 följande:

Usch nu måste jag få gnälla. Våra grannar över oss hade nyss sex ute på deras balkong. Tjejen skrek så högt att det ekade mellan husen här. Fullkomligt vidrigt. Under oss bor en barnfamilj och de som hade sex har också barn. En annan har även sett tjejen suga av killen vid balkongdörren..

Men herregud! Jag hade ringt polisen. Det är förargelseväckande beteende. Det är så klart kul för dem att de har ett för dem fungerande sexliv men det betyder ju inte att de måste dela det med alla andra.
Svar på tråden Julibebis 2014