Julibebis 2014
Vi ska åka till iKEA i dag. Dags att köpa spjälsäng. När jag väntade sonen så var min vän gravid samtidigt men hon låg fyra månader före mig. När hennes son föddes så tyckte jag att det var så jäkla orättvist så jag byggde ihop vår spjälsäng som tröst. I går fick samma vän sitt andra barn, även denna gång ca fyra månader före mig. Så jag tänkte, varför bryta ett invant mönster, så nu bär det av till IKEA för inköp av spjälsäng som ska byggas ihop när vi kommer hem.
Jag står inte alls i mitt jobb och det har också sina nackdelar. Som tur är så har min arbetsgivare beställt ett höj- och sänkbart skrivbord till mig som borde komma nästa vecka. Då kommer jag kunna variera min arbetsställning lite.
Är det någon av er som provat massage mot foglossning? Vi fick massage på jobbet i veckan. Jag fick inte sådan där vanlig massage där man knådar hårt utan han tryckte på några punkter och mjukade upp lite leder samt justerade min ben som var lite olika långa. Jäklar vilken skillnad det blev! Jag har fortfarande lite ont men är inte alls lika stel som innan. Det gör inte längre ont när jag ska resa mig upp och livet känns lite lättare i största allmänhet. Jag är så grymt nöjd med mitt nya jobb och hur de tar hand om sina anställda.