• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • pixi8
    gubbenhilfe skrev 2013-11-15 12:45:57 följande:
    Åh! Jag gillar vagnar. Vet precis vilken jag vill ha. Det blir en Bugaboo Buffalo den här gången. Svart underdel och vitt topp. Jag längtar SÅ tills det blir dags att beställa den.
    Ja det är kul att titta på vagn! Men förra gången tog det en evighet innan vi hade bestämt oss... Nu tänker jag kolla runt lite för skojs skull. Men ja som sagt håller jag mig nog tills liten har kommit ut innan jag bestämmer mig Glad
  • gubbenhilfe
    pixi8 skrev 2013-11-15 12:58:05 följande:
    Ja det är kul att titta på vagn! Men förra gången tog det en evighet innan vi hade bestämt oss... Nu tänker jag kolla runt lite för skojs skull. Men ja som sagt håller jag mig nog tills liten har kommit ut innan jag bestämmer mig Glad
    Det hade jag aldrig klarat. Förrförra gången jag var gravid ville jag köpa vagn redan i vecka 10. Som tur var så lät jag bli då den graviditeten inte resulterade i någon bäbis. Efter det har jag lärt mig att lugna mig lite men jag vet vilken jag vill ha. Kommer beställa den från Holland så det blir nog någon gång i början av juni. 
  • Smalltowngal
    MW90 skrev 2013-11-15 11:23:55 följande:
    Då får vi följas åt smalltowngal :)

Absolut det tycker jag! :)
  • Smalltowngal
    Nimah skrev 2013-11-15 12:15:16 följande:
    Det verkar ha utvecklat sig till magsjuka här istället för graviditetsillamående. Fick ont i magen också och blev tvungen att åka hem från jobbet. Har sovit till nu och hoppas det går över snart. För visst blir man inte dålig i magen av graviditeten? Brukar ju bli tvärt om med förstoppning istället.

Jodå, det kan man :) ett symptom för mig har varit bubblig och ont i magen för att sedan bli dålig i magen dan efter. Blev så förra månaden innan missfallet och var så nu också innan jag plussade. Och nu gör jag nr 2 mycket oftare än innan jag var gravid, typ två ggr om dan vilket är mkt ovanligt för mig, varann eller var tredje dag är normalt för mig.
  • Smalltowngal

Usch sitter på tåget och fick värsta känslovågen som sköljde över mig :/ kände bara att jag behövde gråta ut ordentligt men går ju inte här så får snällt kämpa emot gråten..

• Anni01

Många nya, vad roligt med en massa sommar-bebisar! :)

Iness: Inte konstigt om du inte hunnit förstå eller har svårt att glädjas när ni inte riktigt planerat för det. Men jag förstår det som på dig att behålla barnet känns som det enda rätta? Det kommer sjunka in snart ska du se och med det kommer nog också glädjen. :)

Är det någon som märker skillnad i illamåendet på vad ni äter? Ngt som är Big No och något ni mår toppen av? Jag har dragit parallellen att min bebis vill ha en riktigt tjock och go mamma för de ggr jag ätit hamburgare (2 dagar i sträck nu, haha) så har jag mått som en prinsessa i flera timmar. Annars är illamåendet över mig nästintill konstant. Kan dämpas lite av att äta men om jag försöker vara nyttig och tex äta frukt så är det tillbaka efter typ 5 minuter. Så som sagt, hamburgar-diet närmsta framtiden? :P Jag är iaf inte det minsta socker-sugen (till skillnad från annars) så godis går helt bort. Viss färdigmat (frysta rätter) går också bort. Har väldigt svårt för dotterns burkmat också (ja inte för att jag äter det själv :P men bara lukten och åsynen av det)...lite synd när hon är inne i en period när hon matstrejkar hemma-lagad mat.

• lillagreizn

Usch hela familjen skulle ut och handla och ha det allmänt trevligt, men själv sitter man hemma och mår så jävla illa! Tur illamåendet är för en god sak. Någon annan än jag som kämpar för att öka i vikt?? Gick upp 6 kilo med sonen och vägde då som mest 52. Har nu en start vikt på 44 och hoppas iaf få gå upp minst 10 kilo, sedan får kilona gärna stanna kvar. 

• Iness
    Anni01 skrev 2013-11-15 14:05:23 följande:
    Många nya, vad roligt med en massa sommar-bebisar! :)

Iness: Inte konstigt om du inte hunnit förstå eller har svårt att glädjas när ni inte riktigt planerat för det. Men jag förstår det som på dig att behålla barnet känns som det enda rätta? Det kommer sjunka in snart ska du se och med det kommer nog också glädjen. :)

Är det någon som märker skillnad i illamåendet på vad ni äter? Ngt som är Big No och något ni mår toppen av? Jag har dragit parallellen att min bebis vill ha en riktigt tjock och go mamma för de ggr jag ätit hamburgare (2 dagar i sträck nu, haha) så har jag mått som en prinsessa i flera timmar. Annars är illamåendet över mig nästintill konstant. Kan dämpas lite av att äta men om jag försöker vara nyttig och tex äta frukt så är det tillbaka efter typ 5 minuter. Så som sagt, hamburgar-diet närmsta framtiden? :P Jag är iaf inte det minsta socker-sugen (till skillnad från annars) så godis går helt bort. Viss färdigmat (frysta rätter) går också bort. Har väldigt svårt för dotterns burkmat också (ja inte för att jag äter det själv :P men bara lukten och åsynen av det)...lite synd när hon är inne i en period när hon matstrejkar hemma-lagad mat.
    Jaaa jag behåller barnet, visst var det oplanerat. Men skulle inte göra abort för har alltid haft en barnlängtan , sambon med kankse också därför vi var lite slarviga med skydd. :) 

Bara ät på man har inte lika dåligt samvete om man stoppar i sig nån kalori förmycket nu, även om man inte ska äta för två som de säger. 
     :)
  • veronica03

Borde vara mitt i v. 6 nu. Har haft vissa dagar/stunder av illameaende (hittills utan spyor) men inte alls som forra gangen nar det var mera konstant. Men jag ar trott, har problem med aptiten trots att det ofta river i magen och jag inte alls klarar att ha dem tom.Men inget smakar och klarar inte av att ha magen full. Brosten ar stora och annu ganska omma (speciellt kvallar/natter)och magen svaller upp som en stooor boll pa eftermiddagarna. Ganska mycket molvark denna vecka

Nimah skrev 2013-11-15 12:15:16 följande:
    Det verkar ha utvecklat sig till magsjuka här istället för graviditetsillamående. Fick ont i magen också och blev tvungen att åka hem från jobbet. Har sovit till nu och hoppas det går över snart. För visst blir man inte dålig i magen av graviditeten? Brukar ju bli tvärt om med förstoppning istället.

Nimah; jag blev faktiskt aldrig forstoppad forra gangen och heller inte denna... Tvartom blir det valdigt gang i min mage. Forra gangen, strax innan jag plussade, satt jag pa toa en hel natt och jag har haft nagra sadanna stunder denna gang ocksa (ja, usch). Forstoppnig ar mojligtvis vanligare statistiskt men det ar ganska individuellt hur dedar hormonerna paverkar kroppen.

Ni som haft flera barn: nar borjade ni med graviditetsbyxor med tvaan? Jag ar forfarande slank str 34-36 om mornarna, men om eftermiddagen tycker jag att jag ser ut som jag gjorde i 5 manad med nr 1...allt kanns obekvamt! Jag klar mig redani stora trojor/talt-liknane saker for att dlja eftermiddagens kalaskula pa jobbet.
  • Surrih

Har det jobbigt med magen idag :( känns som någon sitter på den så det nästan är tungt att andas. Någon mer som har så?

Svar på tråden Julibebis 2014