• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • my2girls
    Cecam skrev 2013-11-15 09:01:05 följande:

Jag tillhör dom som än så länge inte har så mycket symptom, men jag är bara i v. 6. Det jag har känt av är molvärk korta stunder på kvällarna, värk i svanken till och från och lite småömma bröst.
    I morse på T-banan till jobbet fick jag plötsligt ett anfall av illamående, men det försvann efter några minuter. 
    Några av mina närmaste vänner hade knappt några symptom alls under hela deras graviditeter så det är väl bara att inse att det är olika. :)   

Ja det är säkert olika, men jag inser att jag är lite "skadad" från mina MF...då jag inte hade symtom mer än ömma bröst som sedan försvann. Jag kan känna ett "obehag/illamående" då och då men inte så att jag måste stå hukad över toaletten. Ja vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, inget man kan styra ialf!

Jag hade "mensvärk" hela dagen igår och tänkte direkt " jahapp nu är det ett missfall på G". Försöker vara optimistisk men inte det lättaste.

Hoppas det går bra för alla :D    
  • Frida Andersson
    Surrih skrev 2013-11-15 09:31:23 följande:
    Frida, jaa jag räknade ju fel först haha. Trodde man räknade från mensen som inte kom! Haha. Så de va kul att de gått lite längre än jag trodde :)

oj jasså så då är du i vecka???? 
  • prussiluskans
    Nimah skrev 2013-11-15 08:14:55 följande:

Idag är jag sen till jobbet. Har spenderat hela morgonen över toaletten och kräkts. Lyckades tillslut få i mig en knäckemacka och lite vatten så nu börjar det kännas bättre. Är ju inte så kul att spy, men känns bra att ha symptom ändå. Är så himla trött också. Går in i v 7 idag. Såhär illa mådde jag inte med sonen. Ni som har flera barn sedan innan, har barnets kön påverkat hur ni mått?

Hej, jag har fyra graviditeter bakom mig, väntar nu mitt femte barn. De två första är pojkar o när jag väntade dom mådde jag jätte illa. Flickorna mådde jag bra med.
  • MW90

Fy för vad jag är trött. Är i vecka fem o kan knappt hålla mig vaken!
    Vi har hållit igång hela veckan med att måla o städa det nya huset som vi ska flytta till imorgon. Så om man får sova fem timmar på en natt ska man vara nöjd ;)

När detta är över så kan jag ta lite sovmorgon då o då hoppas jag :)

• my2girls
    MW90 skrev 2013-11-15 10:03:28 följande:
    Fy för vad jag är trött. Är i vecka fem o kan knappt hålla mig vaken!
    Vi har hållit igång hela veckan med att måla o städa det nya huset som vi ska flytta till imorgon. Så om man får sova fem timmar på en natt ska man vara nöjd ;)

När detta är över så kan jag ta lite sovmorgon då o då hoppas jag :)

När har du BF? Jag är också i vecka 5 nämligen :)
  • Scsh

är i vecka 5.. :) Hoppar in här i tråden! :)

• Cecam
    my2girls skrev 2013-11-15 09:41:04 följande:

Ja det är säkert olika, men jag inser att jag är lite "skadad" från mina MF...då jag inte hade symtom mer än ömma bröst som sedan försvann. Jag kan känna ett "obehag/illamående" då och då men inte så att jag måste stå hukad över toaletten. Ja vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, inget man kan styra ialf!

Jag hade "mensvärk" hela dagen igår och tänkte direkt " jahapp nu är det ett missfall på G". Försöker vara optimistisk men inte det lättaste.

Hoppas det går bra för alla :D    

Beklagar dina tidigare missfall. :( I vilken vecka hände dom?
    Förstår precis vad du menar. Har haft svårt att bli gravid och nu när vi äntligen plussat för första gången någonsin efter ett flertal IVF-försök så är man livrädd att det ska sluta i missfall. Letar efter varje litet symptom som kan visa att det faktiskt är något som växer inne i magen. :)
    När man är nästintill symptomfri känns det nästan lite overkligt. 
    Ska på ul den 2/12, om lite mer än två veckor, sjukt pirrigt! Glad

• MW90

Jag är 4+3 tror jag alltså vecka fem. Bf mellan 20-23 juli :)

• my2girls
    Cecam skrev 2013-11-15 10:46:07 följande:

Beklagar dina tidigare missfall. :( I vilken vecka hände dom?
    Förstår precis vad du menar. Har haft svårt att bli gravid och nu när vi äntligen plussat för första gången någonsin efter ett flertal IVF-försök så är man livrädd att det ska sluta i missfall. Letar efter varje litet symptom som kan visa att det faktiskt är något som växer inne i magen. :)
    När man är nästintill symptomfri känns det nästan lite overkligt. 
    Ska på ul den 2/12, om lite mer än två veckor, sjukt pirrigt! Glad

Jag har två barn sedan tidigare, med samma man så jag blev väldigt förvånad när jag började blöda i v.8+6, detta var i April, sedan har jag två gånger efter detta plussat svaaagt och sedan fått mens som "vanligt" så jag vet inte om ja borde räkna med de två svaga plussen. Tyckte jag läse någonstans att man inte räknar det som ett missfall om man blöder när mensen skulle ha kommit?! Någon som vet?

Jag håller tummarna att det ska gå bra denna gång för dig och mig (och alla andra) .  

Spännande med UL! Jag har inte tänkt så långt än       

Svar på tråden Julibebis 2014