• MsLilja

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Hej på er alla,

Alldeles ny här på forumet och undrar om det är fler än jag som längtar efter första barnet och ska få ivf på carl von linne kliniken den närmaste tiden?
    Jag är 35 och sambon är 43 och vi längtar som sagt efter vårt första barn (första för oss båda). Vi har precis gjort en utredning som inte visar på något fel på oss. Vi har försökt få barn under det senaste året och efter utredningen fick vi remiss för ivf. Fick precis reda på att vi har fått tid för första besöket på carl von linne kliniken i slutet på januari. Förhoppningsvis kan vi starta hormonbehanlingen redan då och få vårt efterlängtade barn i slutet på nästa år!

Som sagt, finns det fler som ska försöka med ivf i början på nästa år? Skulle vara roligt att följas åt och dela tankar och funderingar.  

• Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
  • MsLilja

hej tes!
    tråkigt att det misslyckades. Gjorde ni den på CvL också?
    Tycker det känns lite läskigt att köra igång. Tror äggplock kommer göra ont och är inte säker på hur man kommer må av alla hormoner. Har allt funkar bra för er förutom att det inte blev nåt?

• MsLilja

fick du den långa behandlingen?  Har ni barn sedan tidigare? Har du varit nöjd med kliniken?

det är ju som en helt ny värld det här med ivf, så man vet ju inte alls vad man ska förvänta sig.

• MsLilja

Vad skönt att höra att ni varit nöjda med kliniken :) vi har ju bara varit där på utredning.

Tes, spännande med ett till försök! Håller tummarna för att det tar sig!

Longing4u, då är du ubgefär halvvägs på väntan dem här gången då? Har ju så dåligt tålamod :)

• MsLilja

oj vad lång tid det är mellan behandlingarna- Får verkligen hoppas på ett pluss på första försöket.
    Om jag räknat rätt så har jag mens ett par dagar efter ivf besöket. Antar att om man gör den korta så kan man börja direkt då...

• MsLilja

eftersom detta är en helt ny värld för mig, vad betyder ET och FET?

om jag ska vara ärlig så var jag inte riktigt nöjd med läkaren som vi fick träffa på utredningen. Vi var sista besöket för dagen och han var nog redan hemma hos familjen i sina tankar. Kändes inte så engagerad. Hoppas det blir bättre när man börjar behandlingen. Eller att vi får en annan läkare :) Tror ifs att han är jätte kunnig men vill gärna ha en läkare som lyssnar. Sambon tyckte han var jätte bra. Kan ju vara också att man blivit lite känslig pga alla kontakter med vården där det inte funkat och har väl fått lite nog av sånt :)

• MsLilja
    Cahela skrev 2013-12-16 16:31:45 följande:
    Jo, det var en väldigt jobbig tid! Speciellt som jag började i denna karusellen 2004 med mitt X. Vi hann med några insem och en IVF. Så jag har verkligen tagit del av den här jobbiga världen. Jag var 30 när jag började och 36 när jag blev gravid så det var lite turbulenta år men eftersom jag hade åldern för mig och fick bra resultat på varje behandling så kämpade jag på. Dock kommer jag alltid känna mig som en del av "ofrivilligt barnlös världen". Kan reagera starkt på när folk uttrycker sig korkat kring det här med att få barn. Mitt första barn var beräknat till december men föddes i november vilket gav många kommentarer om "dålig planering" av att få barn i december. Precis som att det spelar någon roll? Ja, jag har blivit vis och mer ödmjuk av allt det här men lätt har det inte varit.
    Hur som helst så ville jag hoppa in här och förmedla hopp till er som går på kliniken. Jag vet att alla läkare inte uppfattas som särskilt sympatiska där men jag har fått en bra kontakt med de jag haft. Sköterskorna, labbpersonalen och ja, alla har varit mycket gulliga och blivit glada när vi tillslut lyckades. Med mitt X gick jag på Ackis och det var då rakt inte samma sak. Mycket mer personligt och kundvänligt på Linné.
    Lycka till nu och hoppas ni kan njuta av jul och nyår även om det är mellan behandlingar!
    ett lyckligt slut blev det ju iaf trots allt kämpande. tror också jag alltid kommer reagera på kommentarer ang att skaffa barn och hur lätt det går för vissa och hur lite dessa förstår andra. Men så är det ju, hur ska man kunna förstå det när man själv aldrig upplevt problemet. Blir idag jätte arg på sånna kommentarer och tyvärr är det norm på mitt jobb att alla ska skaffa barn, minst 2 st inom sin anställning. Känns ju sådär när man själv inte klarar av det.
    Fick du x innan alla behandlingar?
  • MsLilja

Tes ja innan allt det här skulle jag aldrig ha kunnat ana hur stor sorg jag har känt och tomhet inför framtiden om jag aldrig får barn. Så nu ligger sista hoppet i ivf. Det är väl därför det känns så stort. För vad gör man om det här inte funkar? Då har man inget kvar!

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014