Cahela skrev 2013-12-16 16:31:45 följande:
Jo, det var en väldigt jobbig tid! Speciellt som jag började i denna karusellen 2004 med mitt X. Vi hann med några insem och en IVF. Så jag har verkligen tagit del av den här jobbiga världen. Jag var 30 när jag började och 36 när jag blev gravid så det var lite turbulenta år men eftersom jag hade åldern för mig och fick bra resultat på varje behandling så kämpade jag på. Dock kommer jag alltid känna mig som en del av "ofrivilligt barnlös världen". Kan reagera starkt på när folk uttrycker sig korkat kring det här med att få barn. Mitt första barn var beräknat till december men föddes i november vilket gav många kommentarer om "dålig planering" av att få barn i december. Precis som att det spelar någon roll? Ja, jag har blivit vis och mer ödmjuk av allt det här men lätt har det inte varit.
Hur som helst så ville jag hoppa in här och förmedla hopp till er som går på kliniken. Jag vet att alla läkare inte uppfattas som särskilt sympatiska där men jag har fått en bra kontakt med de jag haft. Sköterskorna, labbpersonalen och ja, alla har varit mycket gulliga och blivit glada när vi tillslut lyckades. Med mitt X gick jag på Ackis och det var då rakt inte samma sak. Mycket mer personligt och kundvänligt på Linné.
Lycka till nu och hoppas ni kan njuta av jul och nyår även om det är mellan behandlingar!
ett lyckligt slut blev det ju iaf trots allt kämpande. tror också jag alltid kommer reagera på kommentarer ang att skaffa barn och hur lätt det går för vissa och hur lite dessa förstår andra. Men så är det ju, hur ska man kunna förstå det när man själv aldrig upplevt problemet. Blir idag jätte arg på sånna kommentarer och tyvärr är det norm på mitt jobb att alla ska skaffa barn, minst 2 st inom sin anställning. Känns ju sådär när man själv inte klarar av det.
Fick du x innan alla behandlingar?