• MsLilja

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Cahela, känner så igen mig i din berättelase, förutom att plusset och barnet ännu inte är här, men kanske efter januari och första ivf'n. Hoppas Hoppas!

• MsLilja

ni som redan genomgått ivf, vad säger läkarna om träning under ruvning?

• MsLilja

tes jag har hört att omega 3 ökar fertiliteten. vet forskning där man fått det som biverkan när man undersökt annat. Zink för sambon kanske?

Jag tränade jätte hårt inför lite tävlingar sist jag blev gravid och då fick jag ju mf. Så vågar inte ritkigt göra nåt längre ifall det skulle påverka.

• MsLilja

välkommen alla nya till tråden!

Grattis till plusset Longing4u!

Hur har det varit för er som redan hunnit börja, hur gick det till efter första besöket inför ivf? Fick ni starta direkt eller vänta ett tag? Har tid nu i slutet på januari och har väl hoppats att vi kan starta direkt men det kanske man inte kan. Har beräknad mens två dagar efter besöket och hoppas väl att man kan börja redan då. Tanken slog mig igår att det kanske inte alls är så och blev jätte deppig, lite känslig när jag har mens tydligen :)
    Känns så långt bort om man måste vänta en hel månad till innan man ens får börja, och om man då får dessutom den långa behandlingen ja då blir det inget barn för oss under 2014. Känns jätte jobbigt!

• MsLilja

LoC, du ahr precis gett mig hoppet tillbaka :)

Sötboll, det stämmer, tror det är hepatit och hiv test man tar. Vi har redan tagit alla tester och gått igenom hela utredningen. Varit på CvL tidigare och de rekommenderade ivf för oss eftersom jag har lite skador på äggledare. Men vi passade på att utnyttja vårdgarantin och får därför våra ivf betalda via landstinget fast vi gör dem på CvL. Så allt är redo rent promässigt mm, men man vet ju inte om de har tid för att göra ivf. På infon vi fick står det att de ska skriva ut recept samt göra vul på nästa möte.

• MsLilja

vad skönt det är att höra lite om hur ni andra fått göra som går på samma klinik.
    vad jobbigt det låter att spraya så länge, vad är det som bestämmer lång eller kort behandling?

• MsLilja

Tes håller tummarna för att ni får ett gemensamt barn!

jag hade en väldigt bra äggreserv tydligen, fertil som en 32 åring...så minus 3 år på mig blev det :) Så nu hoppas jag ännu mer på den korta med start direkt efter besöket :)

• MsLilja

ja äggdoantorer behövs verkligen! Har alltid sagt att jag skulle kunna göra det men sen visade det sig att jag inte själv kan få barn som jag tänkt mig. Livets ironi. Ge mig barnen så ger jag tillbaka men nej då...:)

• MsLilja

Jag tog amh för ett år sedan och nu hade den gått upp med 0,6!!! Får väl vara glad för det ifs :)

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014