• Blomster84

Nordic IVF Center Malmö

Hej alla!

Vi var på äggplock igår på Nordic ivf i Malmö igår. Blev 10 ägg och idag fick vi reda på att 9/10 blev befruktade och ser bra ut. Ska få tillbaka en blastocyst på lördag. Detta är vårt andra ivf försök. Båda har varit färska. Förra gången fick vi tillbaka ett 3 dagars som tyvärr inte gick vägen. Vi gör ivf då jag blev tvungen att operera bort äggledarna pga utomkveds för 4 år sedan.

Hur går det för er andra på Nordic?

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-12 17:00:19 följande:

Åh vilket bra resultat, håller tummarna för blastocysten :)

Jag är i v7 och på tisdag är det dags för ultraljud :)

Åh vad fantastiskt! All lycka till er!

Hur många försök gjorde ni om jag får fråga?
  • Blomster84

Vi har insättning imorgon. Ser verkligen fram emot det! Vi ska få tillbaka en blastis.

Det ska bli kul att se om vi får några till frysen också. Är faktiskt imponerad över att dom har öppet på lördagar. Vet iofs inte hur vanligt det är att kliniker har öppet på lördagar...

När plussade ni som fick tillbaka en blastis?

• Blomster84

Så nu har vi satt in en fin liten blastis. Testdag den 30/5. Evigheter tills dess.... Suck!

Men, vi fick tre blastocyster till frysen. Evt 4. Känns fantastiskt!

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-16 13:55:26 följande:

blomster84: Härligt och håller tummarna :) Det är nog den jobbigaste väntan fram till TD och sen den jobbiga väntan fram till v12. 

Så sant! Har fått så många missfall så även om det är blir ett + lär det ta tid innan jag slutar oroar mig. Men det är ett senare problem just nu. Dock sa dom idag att jag skulle fortsätta med Lutinus fram till UL om vi lyckas denna gången. Om det kan hjälpa minsta lilla så varför inte :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-17 21:50:43 följande:

Orolig natt och morgon att vänta. Återföring planerad till i morgon Måndag. Är så orolig de ska ringa och ställa in :(

Håller tummarna för er! Förstår att det känns tufft. Men vem vet, det kan bli helt tvärtom också :) du kanske har världens största leende på läpparna imorgon em

Kram
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-18 08:09:36 följande:

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Lyckligt dansandes på moln här hemma!

Vilka härliga nyheter en måndag morgon! Grattis och lycka till! Hoppas ni fick sova nåt i natt och inte oroade er för mycket. Dansa på på dina moln! :) kram
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-19 07:04:28 följande:

Tydligt negativt test idag, RD9 (14 dagar efter äggplock). Om jag hade varit gravid skulle det nog visa sig nu. Nåja, då kan jag alltså sippa vin på altanen i sommar..

What to do now? Lösningar, konstruktivt tänkande:

Förbereder mig på att mensen ska komma och på att vi får hosta upp ca 60 000 kr i augusti. Hur nu det ska gå till. Det är lika dålig timing nu (pga nytt boende) som vid förra 3-packet (bröllop och lghköp), men det gick ju. Får sälja en del av mina fonder och så får vi väl låna till en del. Jag har iofs studieskulder men vi har ju inga andra lån än bostadslån. Det är ändå olustigt eftersom min buffert redan är hyfsat låg nu.

Sett mot att vi gjorde en väldigt bra affär på lägenheten nu (det är nästan så att vi skäms, så bra betalt fick vi), så får jag väl tänka att 60-70 000 kr inte är så mycket.

Vi har funderat på att välja en annan klinik nästa gång, en som är större. Min klinik visar inte sina resultat, så vi kan tyvärr inte jämföra med den andra. Den andra kliniken är större och dyrare, 68 000 kr för ett 3-pack. Vi får fundera. Vi vill ju gå dit vi kan få bäst resultat. Var finns bästa labbet? Kanske på den andra kliniken tror jag. Andra tänkbara saker att väga in är hur juste kliniken är. Här är faktiskt Nordic väldigt bra, inte som andra kliniker som man läst om och som ser sin chans att få betalt till varje pris - inga extra UL, inga återkopplingssamtal utan prislapp, ingen återbetalning efter misslyckad återföring osv. Här kan vi inte utvärdera den andra kliniken eftersom vi inte vet hur de är. Får läss villkoren.

Jahapp, mycket att tänka på.

Håller tummarna att det bara var för tidigt för att ge utslag. Kram
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-19 11:16:11 följande:

Gina43 tråkigt att höra att du testat minus. RD 9 är väl lite tidigt? Men du fick en blastosyst?

Ang 3 pack. Vi fick inte köpa 3 pack sist pga våra odds va för dåliga för graviditet med tanke på antal misslyckade försök. Hoppas ni får köpa 3 pack och inte hamnar i singelförsök som oss....då är det dyrare. 30 tkr per försök istället för 3 betala för 2.

Nekade dom er ett 3pack? Trodde faktiskt att det var upp till patienterna att bestämma vilken typ av behandling man vill köpa
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 18:55:51 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....

Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Usch vad trist! Tänker på er... Hoppas ni kan njuta lite av sommaren och samla kraft till nästa försök i aug. Kram
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö