• Blomster84

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-05-20 08:26:42 följande:

Fick samtal från kliniken nu och 1 blastosyst är där och redo för återföring. Vet inget om kvaliteten för det sa hon ej men oerhört spännande då vi aldrig aldrig fått blasto! Inget till frys som det ser ut nu. Vi är ändå nöjda, avslutning med flaggan i topp (vårt sista försök).

Håller tummarna för att den stannar! :) lycka till!!
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-21 11:43:37 följande:

Happ happ. Mens idag. Minus på stickan, RD11.

..och oplanerad tvättdag efter ett gäng illaluktande spyor (inte mina) lite varstans i lägenheten. Tänker att det är världsliga ting.

Hoppas på att komma ut och börja med lite nya projekt, lite pyssel, något kreativt. Aktiverar mina "stötdämpare"

Det blir troligen nytt försök i aug/sep. Vi får se om vi väljer ny klinik eller om vi stannar kvar. Det beror nog lite på om/när vi får starta. Tyvärr hinner jag börja jobba till nästa äggplock. Känner mig bedrövad över det

Tänker på dig. Hoppas du kan njuta av sommaren och lite rosé osv med gott samvete. Tråkigt att du ska behöva känna stress över att jobba och göra ivf samtidigt. Vet hur det känns. Samla massor med nya krafter i sommar! Kram
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-22 20:24:22 följande:

Någon som vet hur länge ovitrelle sitter i efter ägglossning? Jag brukar tests ok dag 7 efter sprutan. Då brukar den va ur kroppen. Nu tar jag låg dos ovitrelle varannan dag/var 3e dag och undrar om någon annan fått samma och vet om den lilla lilla dosen extra hcg syns på gravtest ??? Dosen ovitrelle är 1/4 av 250. Dvs ca 60.

Får jag fråga varför du måste ta Ovitrelle efter insättning?
  • Blomster84

Har fått spotting. Samma dag som förra ivfen. Känns som allt kommer gå åt h*lvete denna gången också. Tjuvtestade imorse. Negativt.

• Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-23 21:32:00 följande:

Håller tummarna för att det går bra ändå och att du bara testat för tidigt! Kram!

Tack... Känns skönt med det stöd och uppmuntran man får här inne. Svårt för vänner och familj att förstå vad vi ivf:are går igenom. Går liksom inte att förklara den sorg, oro, väntan, förhoppning mm som man går igenom
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-23 22:54:39 följande:

Nej, det är en jobbig process. Man går ju igenom den i små etapper hela tiden; väntan på behandling, stimulering, äggplock, befruktning och odling, återföring, ruvning, tester osv. Varje etapp har sin anspänning och sina frågetecken. Startsträckan blir ju lite längre med IVF. Det fina är att det finns gott om solskenshistorier

Hang in there!

Tack snälla. Du är en pärla. Kram!!
  • Blomster84

Är det någon som vet hur Nordic ställer sig till ett ostimulerat FET direkt efter en färsk ivf-behandling?

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-25 19:33:44 följande:

Brösten slutat ömma. Pms humör. 4 dgr kvar till beräknad mens. Känner mig låg :(

Tänker på dig/er. Vi verkade inte lyckas denna omgången heller. Spotting o testet var negativt imorse igen. Inga ömmande bröst längre heller. Räknar med mens imorgon. Suck
  • Blomster84

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

• Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-26 13:31:58 följande:

Vad trist att det inte ser ut att ha gått vägen. Vilken tur att du har i frysen så att ni hinner med ett försök till. Får erkänna att jag är lite avis på dig! Jag är fortfarande besviken över att jag inte fick något till frysen och förstår det fortfarande inte (det går liksom inte ihop med att jag ska ha så många ägganlag och vara så lättstimulerad - känner liksom att det inte blev optimal behandling denna gång). Tror dock att vi provar en annan klinik nästa gång, lite beroende på starten och om man kan ta emot oss i aug/sep.

Tack. Var ett vrak för 2-3 dagar sedan. Känns bättre nu när mensen äntligen kommit igång. Så att vi äntligen kan gå vidare. Vill inte sörja att det inte blev något denna gången utan blicka framåt. Sambon säger hela tiden till mig " we didnt loose anything, we just didnt gain anything" vilket ju stämmer. Hade varit värre att bli gravid och få missfall. Det önskar jag ingen.

Dock är jag självklart besviken. Det kändes så bra denna gången. Plus att min kusin, min svägerska och 2 väldigt nära vänner alla väntar barn. Gravida människor överallt! Varför ska det gå så lätt för vissa? Önskar att jag kunde vara gladare för deras skull. Tyvärr har jag inte energi över för andra medan jag själv ger allt för att hålla mig själv flytande i detta hav av sorg, hopp, frustration och smärta. Men blickar mot horisonten och försöker se det som att det kan iaf inte bli värre än ett misslyckande.

Har ni funderat på någon speciell klinik? Kommer tyvärr inte ihåg hur många ägg osv du fick? Hur många omgångar har ni varit igenom? Kram
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö