• Blomster84

Nordic IVF Center Malmö

Haha nej. Ska försöka hålla mig till rd 12. Men det lär aldrig funka. Är dock iväg på semester from söndag så antingen lär jag få mens mitt ute i ingenstans på Island eller så får jag kissa på en sticka mitt i naturen. Vi får se. Är väldigt mycket lugnare denna gången konstigt nog. Är nog för att jag inte tagit några hormoner. :)

Hur går det för dig? Kram

mom2012 skrev 2015-06-15 19:10:25 följande:

Spännande! Det finns ju dem som fått blasto som varit på väg att kläckas som känt när den fäste. Kommer du lyckas hålla dig till testdagen? ? :)

• Blomster84

Är på rd 5 med en blastis men har börjat få rosa flytningar. För tidigt för mens tycker jag. Är bara CD 23. Har gjort ostim fet. Någon som vet nåt?

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-19 09:33:37 följande:

Det kan va inplanteringen :) Jag fick blödning (lite) ca 11-12 dgr efter äggplock. Du är ungefär i samma tid nu. Hoppas det går vägen!

Jag hoppas det är så. Mycket möjligt. Får bara vänta och se helt enkelt. Tod ett test imorse som var negativt men jag vet att det är väldigt ovanligt att plussa redan på rd 6. Har inga höga förhoppningar och ställt in mig på nytt försök i höst och råkar jag ha fel så blir det en underbar överraskning. :) annars ska jag njuta av sommaren. Känns faktiskt som att varje nederlag blir lättare att hantera även om jag trodde det skulle vara tvärtom. Nya tag, nya chanser har blivit mitt mantra haha. Måste kunna skratta mitt i eländet. Kram och tack för din uppmuntran :)
  • Blomster84

Börjat blöda rejält nu. Skit också! Nåja, glad midsommar till er alla och hoppas det går vägen för er. :) håller tummarna för er. Kram på er

• Blomster84

Börjat blöda rejält nu. Skit också! Nåja, glad midsommar till er alla och hoppas det går vägen för er. :) håller tummarna för er. Kram på er

• Blomster84

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-19 23:44:06 följande:

Blomster 84. ....tråkigt :( Det låter tidigt att få mensen ruvardag 6 ärligt talat. Brukar du ha 11 dgr kort lutealfas? Tala med kliniken när du träffar dem. Kanske behöver du hcg support?

Nej jag brukar ha en 31 dagar lång cykel ca. Ska prata med dom när jag haft testdag. Åker på semester imorgonbitti och är borta i två veckor. Vad är hCG support och hur hjälper det kroppen? Kram
  • Blomster84

Hej tjejer!! Jag har varit aktiv i denna tråd tidigare i somras. Nu är det dags igen. Fick tillbaka en blastocyst igår. Vårt 2.a FET och vårt 4.e försök med ivf totalt sett. Hur går det för er?

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-11 16:38:50 följande:

Åh spännande :)

Vi ska göra FET denna månaden :)

Vad kul! Ni fick också vänta över sommaren pga semesterstängt på kliniken gissar jag? Blir det Stim eller ostim FET?
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-11 23:19:11 följande:

Jag håller tummar och tår!!!

Hej Libra1.

Hur går det för dig? Har du fått bukt med smärtorna över sommaren? Kram
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-12 11:36:08 följande:

Hej! Tack för omtanken! :)

Tyvärr inte. Väntar på operation som kommer att bli av i okt/nov. Dryg väntan! :-/

Hur är det med dig?

Vårt 3.e försök (FET) gick inte vägen men vi har precis gjort ett nytt försök. Är på rd2 idag. Dock kläckte sambon ur sig under ett bråk igår att han inte alls är intresserad av att skaffa barn och att han hoppas att detta inte heller går vägen. Så jag vet inte vad jag ska göra just nu. Hoppas eller inte...

Tråkigt att höra att det inte blivit bättre för dig. Hoppas innerligt att tiden går fort och att du kommer in på op fortast möjligt. Förstår att väntan måste tära nåt fruktansvärt

Kram
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-12 12:11:37 följande:

Men nej vad tråkigt. Vad elakt av honom att säga så. Det där känns ju inte ok. Hoppas ni kan rätta till det. :-/

Kramar

Vi får se. Ska åka och hälsa på min syster över helgen så jag slipper honom ett par dagar iaf. Vill slicka mina sår i fred....

Hur snabbt efter op kan ni påbörja ivf behandlingarna?

Kram
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-13 09:06:05 följande:

Blomster:Ja vi fick vänta över sommaren och i aug så krockade  det med vår kreta resa. Men nu är jag iaf motiverad att börja om igen.

Blir ostimulerad fet, lite läskigt att det är just ostimulerat men ja hoppas det tar sig!

Då kör vi på samma. Ostim FET rd 3 här :)

Skönt att du känner dig redo nu. Tror det kan vara bra att slippa alla hormonerna ett tag
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-09-12 21:29:01 följande:

Men blomster. .... så där får man inte ens säga även om man är arg på varandra. Har ni kunnat prata om det nu när bråket lagt sig? Menade han det verkligen? Kram

Nej vi har inte pratat sedan i förrgår. Jag åkte och hälsade på min syster över helgen och bara fått arga sms från honom. Men men. Jag hade iaf en mysig helg med min syster :)

Kram
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-09-12 21:38:57 följande:

Hej igen! Tråkigt att ni har haft ett uppslitande gräl. Men infertilitet och IVF-behandlingar är svåra prövningar och kan locka fram dåliga sidor. Jag och min man har också grälat mer (och värre) under IVF.

Det är inte säkert att din kille menade vad han sa. Man kan ju säga så otroligt dumma grejer när man är arg. Det ursäktar förstås inte att han sa något väldigt dumt och att han också gav uttryck för att inte stötta dig i det du går igenom just nu (ruvningen är en hemsk tid!). Jag hoppas att han inser att han betedde sig illa, att han innerst inne inte menade vad han sa och att han ber dig om ursäkt.

Klart att du ska hoppas på att få en liten! Stor kram till dig. Hoppas att du trots allt får en fin helg! Gråt en skvätt om det får dig att må bättre.

Tack för omtanken. Nog är ivf påfrestande alltid. Känns som att man varit ett enda nervvrak det senaste året. Men det blir nog bra till slut. Tror att mycket av det grundar sig i att jag velat ha ett syskon till min nu 10åriga dotter (från tidigare förhållande) i 8 år. Efter 5-6 (minns faktiskt inte då dom är för många) missfall, två utomkveds, 2 färska ivf och två FET har jag liksom nått min bristningsgräns. Medan han inte verkar bry sig nämnvärt. Funkar det inte denna gången tror jag att jag lägger allt på hyllan ett bra tag. Orkar inte mer helt enkelt. Men det är skönt att höra att det inte bara är mitt förhållande som blir tuffare när det gäller ivf o infertilitet. Antar att det sliter hårt på alla relationer. Nu kan det bara bli bättre :)

Kram
  • Blomster84

Jag vet hur det känns. Har både vänner och kusiner som är gravida och gnäller över hur jobbigt det är. Visst får dom göra det men det hade varit betydligt lättare om dom inte gjorde det medan man själv hör. Vad vi inte hade gjort för en rejäl dos morgonillamående och lite foglossning. Men samtidigt tror jag inte att dom kan förstå hur vi känner och mår. Tror det är svårt att förstå utan att ha varit i vår sits.

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-17 20:36:09 följande:

Sist på var på läkarbesök skulle hon kolla hur många vi skulle få återföra och frågade hur det var med återföring av två ägg och vi skulle behöva göra försök till innan det är aktuellt.

Ok. Tack. Har gjort två färska ivf och två fet

Ivf 1: ett 3dagars

Ivf 2: en blastocyst

FET 1: en blastocyst

FET 2: en blastocyst.

Lyckas inte vårt andra fet så har vi inte lyckats få ett enda embryo att fästa... Undrar om dom kommer tillåta oss att sätta tillbaka två åt gången snart?
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-17 20:54:07 följande:

Vi har bara gjort ett ET och snart 1 FET. Vet inte om det är vår ålder jag är 30 och sambon 40 som gör att vi kan få det sen. (hon sa iof inte hur många försök till vi behöver genomgå)

Jag är 31 och sambon 36. Tänkte bara om det finns någon gräns för hur många försök man måste göra innan dom vill erbjuda 2 åt gånger eller vad man ska säga...

Har i mitt huvud redan dömt ut detta försök och planerar redan för hur vi ska gå vidare nu när vi förbrukat vårt 3pack... Pengar är ju också något man måste ta hänsyn till (sparar till ett hus också). Idag är en sån där dum dag då allt känns svart och jag börjar gråta för ingenting. :(

Men det blir nog bättre imorgon. :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-09-18 07:11:18 följande:

Jag har fått 2 återförda varje gång på Nordic. Men sannolikhet för tvillingar var låg så även en graviditet verkar det som. Så det är som Gina43 skriver, de går på historik och andra faktorer. Ta upp det med dem.

Då kanske dom snart tillåter två blastisar åt gången. Har tre i frysen än. Har ju inte blivit gravid en enda gång genom ivf el FET
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö