• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Blomster84 skrev 2015-05-26 10:30:03 följande:

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

Åh vad tråkigt att mensen kom !!! Men vad skönt du/ni hinner med et försök innan sommaren, och håller såklart tummarna för det
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-26 16:06:29 följande:
    Tyvärr ringde doktorn och lät mer negativ än vad sjuksköterskan gjorde imorse. Suck. Men det blir iaf UL imorgon så får vi se om äggstockarna krymp till vanlig storlek. Isf är det ok, även om det lät som att chanserna är små. Hur som helst så vet vi att vi iaf försökte vårt bästa och slipper undra. Annars blir det i aug/sep.

Hur är det med dig idag? Kram
    Hoppas äggstockarna ser bra ut på UL imorgon då. Lite tråkigt att de ger olika besked!

Jo med mig är det ganska okej, har accepterat vad som hänt och på torsdag är det mitt andra VUL och får se vad som händer efter det. Det enda jobbiga nu är att jag har en tenta på fredag och lördag som jag vill ha avklarad. Mest det jag oroar mig för att tabletter/skrapning krockar med detta.

Men skönt skolan har börjat och man har annat att fokusera på!
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-27 07:49:46 följande:

Blir då sur och arg på min kropp. Mensvärk mega idag. Samma dag som alla andra försök. Mensen brukar komma cd13 efter ÄL. Suck! Varför kan det liksom inte bara funka.......

Men fy vad tråkigt! 
    Men håller tummarna att den inte dyker upp!
  • MålaMittHjärta

Libra lägg gärna till mig, Väntar på ny behandling start i augusti (ivf3)

1 färskförsök + 1 misslyckat FET för syskon ( 1 MA )

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-27 14:10:03 följande:

Varit på UL idag. Mina äggstockar hade gått tillbaka till "naturlig" storlek. Tydligen väldigt ovanligt att kroppen går tillbaka så snabbt efter alla hormoner. Men allt var tiptoe så vi får lov att köra ett FET innan sommaren. Ostimulerat med 5dagars. Så nu väntar vi bara in ägglossningen om ca 2 veckor. Någon som har erfarenhet av ostimulerat FET?

Vad skönt att äggstockarna var bra och ni hinner med ett försök innan sommaren :)
    Vi kom inte så långt med vårt FET men vad jag har läst ska ostimulerat vara bättre än stimulerat. 
  • MålaMittHjärta

Imorgon är det dags för andra ultraljudet och troligtvis då jag ska få det bekräftat att det är ett MA. Lite jobbigt att jag skulle gå in i vecka 10 imorgon om allt hade varit bra.

Försöker plugga och motivationen är noll.. Bara två veckor kvar av terminen men jag känner bara för att ge upp!

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-27 16:21:21 följande:
    Fy vad trist.... Jag kan bara föreställa mig hur tufft det måste vara att försöka fokusera på studier mitt i allt elände. Vet hur svårt jag hade att koncentrera mig på jobbet när jag fick mina MF.

Jag hoppas innerligt att du kan njuta lite grann av sommaren och försöka blicka framåt. Skäm bort dig med ett gott glas vin och lata dagar på stranden. Kram till dig
    Just nu är jag alldeles slut, sen blir man såklart stressad när man känner att man inte orkar. Ska försöka bita ihop får se om jag gör omtentan på lördag eller sparar den till nästa termin, avvaktar tills imorgon och jag vet vad som kommer hända och när.

Vi är ju mitt uppe i en flytt med och kommer inte jobba så mkt extra i sommar vilket är skönt så man kan försöka ta det lite lugnt. Kommer nog bli några glas vin i sommar och mögelost, får se lyxen i att kunna äta det i sommar.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-27 17:31:32 följande:
    Styrka till dig! Försök att inte oroa dig över studierna. Om möjligt tar du in det i sommar, innan terminsstart. Det är bara lite planering och motivation som krävs. Det hostar du upp senare Just nu är det okej att du har haft annat kring dig, eller hur?

Kram! Det blir säkert barn på det ni har i frysen! Ni köpte ett 3-pack, så det är bara att tuffa på när ni är redo
    Ska försöka göra så mycket jag orkar, siktar i stort sett på att bli godkänd. Kommer ju inte jobba så mycket i sommar heller så man hinner läka ut.

Sambon är mer peppad på att köra igång direkt i augusti, får se om jag känner mig lika redo då. Jo vi köpte 3 pack, så det känns bra att man slipper oroa sig för den ekonomiska biten och tacksam över bra resultat till frysen denna gången. 

Ska iaf bli otroligt skönt med ett avslut, nojjar mig mer över smärtan över framkalla missfallet,  usch man läser alldeles för mycket på trådar på familjeliv. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-27 22:22:43 följande:
    Hoppas att allt går så bra som det kan! Läs inte fler sådana trådar på FL! (lätt att säga).

Här är också flytt på gång. Låt oss se det som början på något nytt och roligt? Och vi får kanske äta och dricka vad vi vill i sommar? Vad har ni för planer?

Här är det gnälligt. Är det inte jag som är gnällig så är det maken eller sonen. Jag blöder fortfarande Det känns deppigt ibland också, men det ger sig nog. Snart blir det som sagt något nytt! Då måste jag ha skakat mig ur denna svacka.
    Tror verkligen att huset ger oss en nystart! Vi bor rätt så trångt här och ska bli skönt att sonen får mer utrymme, och vi med såklart att man slipper gå på varandra. 

I sommar ska vi ta det lugnt, komma iordning med huset och bara göra korta utflykter. Sambon fyller 40 i augusti så den 20:e aug åker vi till Kreta, med hans mamma, styvpappa samt hans syster med man och 4 åriga dotter. Blir ett lollo och bernie hotell, tror E kommer att älska detta + att jag och sambon kan få lite egentid någon kväll när farmor passar E

Jobbigt att du fortfarande blöder :( hoppas det slutar snart. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Idag var vi på kvinnokliniken för ett andra VUL, fick bekräftat att det var ett MA. Så på måndag blir jag inlagd för att ta bort det.  Känns skönt att få det bekräftat och skönt jag kan beta av två tentor innan så det förhoppningsvis inte blir så mkt rester inför nya terminen.

Var dock inställd på en hemma behandling men känns skönt att det sker på sjukhuset, nu ska bara sambon försöka ta ledig eller byta skift så han kan följa med som stöd. Kändes mycket bättre att veta vad som händer sen. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö