• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-04-30 00:26:18 följande:
    Många blöder i början av graviditeten. Jag har själv gjort det. Det är ganska vanligt. Men vet hur orolig man blir. Hoppas det slutar snart.

Styrkekram!
    Tack och lov har det redan slutat! Jo jag vet det är vanligt men kunde inte tänka klart mitt i paniken.

Tack för omtanken, hur går det med er? 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 13:43:45 följande:

Suck, behandlingstristessen har hunnit ifatt mig här. Hade molvärk igår, ändå är det lite "segt" med äggstockarna. Många blåsor, men de är små och måste växa till om de ska vara redo vid äggplocket. Höjd dos.

Hoppas blåsorna växer till sig :) Jag har fått höja dosen båda gångerna efter första VUL och denna gången var dosen betydligt högre. 
    Har ni fått tid för ev plock? 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 18:08:12 följande:

MålaMittHjärta: Hur går det för din del? Har det slutat blöda?

Tack och lov slutade det blöda inatt :) 
    Fick bara panik när jag såg blodet, hade inte något sånt med sonen men får väl ställa in mig på att varje graviditet är olik. 

Oki hoppas de växer till sig då med högre dos. Men håller tummarna.
    Ha en trevlig valborg :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 18:49:33 följande:
    Vad skönt att höra! Det bådar ju gott!

Tja, tydligen är det inte bara varje graviditet som är olik, utan även varje IVF-försök (doh!). Enligt läkaren kan det variera rätt mycket. Det hade jag kanske inte räknat med - jag som var så lättstimulerad på den medicinen för inte så länge sedan alls!
    Jo det är kanske så, fick ha en mycket högre dos denna gång och reagerade mer under äggplocket än vad jag kom ihåg. Och att jag kände av äggplocket några dagar mer än förra försöket.
    Kan iof bero på att man inte kan villa upp sig när man har en 3 åring hemma.. 
  • MålaMittHjärta

Idag berättade sambon för sin mamma att det kanske skulle bli ett barnbarn till i slutet av året. Jag var direkt inte beredd på det hela men ja nu vet hon iaf.

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-03 16:09:54 följande:
    Men det är ju kul att berätta glada nyheter

Har ni varit öppna med att ni gör IVF eller är det en hemlis? Har man berättat för de närmaste i familjen att man gör en behandling så går det ju inte att slingra sig när frågan "hur har det gått?" kommer (för det gör den ju). Svaret "Öh jag vet inte" kommer man ju inte undan med alltför länge

Här är det bättre efter doshöjningen. Slemhinnan såg fin ut också, 10 mm. Tar snart Ovitrelle.

Men..jag vågar inte hoppas på att jag får samma fina resultat som du! Jag är ju ett par år äldre. Men att du fick ett så fint resultat tänder lite hopp hos mig. Och jag är så glad för er skull!
    Vi var öppna föra gången och berättade att vi skulle göra ivf, men denna gången har det varit en hemlis. Eller ja mina föräldrar har ju misstänkt lite de var barnvakt en vardag när vi skulle till malmö :P 
    Har faktiskt varit skönt att ingen vet och att man inte får massa frågor vart i processen man är men samtidigt behöver man ju ventilera sig lite :P 

Vad skönt det går framåt :) 
    Åh tack :) Min sambo är ju 10 år äldre än mig så vi jämnar ut varandra :P Nej kunde aldrig tro att vi skulle få så bra resultat, fick ju bara två ägg i slutändan vid min första IVF men tror tekniken går framåt på fyra år, sen känns nordic 1000 gånger mer kompetenta än RMC.

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-04 16:41:56 följande:

Hur mår ni idag?

Jag mår inte så bra känner jag. Har tagit Synarela i 45 dagar och började med östrogenplåster förra måndagen. Då slog depressionen till enormt. Känner mig extremt ledsen. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag borde ringa Nordic och prata med dem. Men drar mig för att göra det då Eva var så otrevlig sist. Det orkar jag inte med. :(

Har ni några tips? Pia som är mest insatt i min behandling är såklart inte där denna veckan. Men kanske Sorana kan hjälpa mig ändå.

Fy vad jag hatar att må så här!!! :(

Hej, jo jag mår faktiskt ganska bra, är bara extremt trött men förhoppningsvis blir det bättre.

Vad tråkigt att du mår dåligt, om jag var du skulle jag ringt sen bara lagt på om Eva svarade eller söka Sorana. Du borde ju prata med någon som kan hjälpa dig.

Det är så jobbigt med depressioner, har du provat vitamin D ? 

Hoppas verkligen det löser sig för dig!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-06 18:42:42 följande:

Inte ett ljud från Nordic även om jag skrev att jag ville bli kontaktad snarast. Men vid 20:15 ringde Pia mig hemifrån. Det var uppskattat. Ska testa att ta ett halvt plåster istället.

Var på VC idag och gjorde en rektoskopi. Inget konstigt. Ska få göra en koloskopi också för att utesluta att det inte är något fel på tarmen. Fick så fruktansvärt ont idag efter laxerande. Min man fick leda mig dit.

Mitt TSH ligger på 2,7 BTW. Något högt. Vet ni vad Nordic har för gräns? RMC har 2,5. Måste nog börja med Levaxin. Många kliniker tycker att man bör ligga runt 1 vid IVF. Det kan vara därför det blir tidiga missfall kanske. + endometrios som stör. Om det bara kunde sluta göra ont.

Någon som har sammanväxningar i buken?

Men vad bra att du blev kontaktad och hoppas att du mår bättre på ett halvt plåster.

Min syster har haft giftstruma och hade problem med förhöjd THS innan hon var rätt inställd. De gjorde en insemination som inte lyckades, efteråt så upptäckte dem att hon hade för  högt THS och enligt kliniken var det därför det inte lyckades.

Så tror visst att det kan störa. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-07 12:04:22 följande:

mom2012: Nu har vi haft äggplock. 8 blev det totalt varav 6 befruktade (1 var omoget). Bra befruktningsgrad, men - även om jag inte borde vara det - så känner jag mig lite besviken ändå eftersom det är färre ägg än förra gången (och jag har ju högt AMH och många ägganlag). Det var väl i och för sig väntat. Fast nu kommer vi vidare med nästa etapp i processen, vilket ju är bra! Hoppas på återkoppling från labbet om hur det går för mina små embryon. Vi får väl se om något överlever till återföring som blastocyst. Nervigt värre var det här!

Jag trodde faktiskt att jag skulle ägna mindre tid åt att spekulera och analysera nu när det är så mycket på gång i livet, men nej, IVF slukar verkligen mycket tankeverksamhet ändå.

Hur går det för dig/er?

Åh grattis, 6 befruktade är ju ganska bra :) Hoppas de delar sig fint med :)

Trots att jag hade mycket i skolan, sökte sommarjobb och greja med den kommande flytten så tänkte jag konstant på om det hade lyckats, vad händer sen, kollade på barnvagnar m.m Man blir ju helt crazy av ivf :P

Dock har det lugnat sig nu, är så fruktansvärt trött nu. Har haft en utflykt med min praktikplats på förskola och besökt en lekland idag. Väldigt kul att åka rutchikana och annat :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

Det där känner jag igen, när vi gjorde utredning fick båda mina systrar sina andra barn och när vi fick reda på att ivf var enda vägen så fick vi reda på att sambons syster var gravid. Jag var helt knäckt då! Man ville ju så gärna bli gravid och alla andra lyckades direkt. 

Jag tycker med jag ser gravida och bebisar överallt, är det inte nu de som kan planera vill ha sina barn? På våren alltså, Mars- Augusti föds väl flest barn rent statistiskt ? 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö