Nordic IVF Center Malmö
Styrkekram!
Tack för omtanken, hur går det med er?
Suck, behandlingstristessen har hunnit ifatt mig här. Hade molvärk igår, ändå är det lite "segt" med äggstockarna. Många blåsor, men de är små och måste växa till om de ska vara redo vid äggplocket. Höjd dos.
MålaMittHjärta: Hur går det för din del? Har det slutat blöda?
Idag berättade sambon för sin mamma att det kanske skulle bli ett barnbarn till i slutet av året. Jag var direkt inte beredd på det hela men ja nu vet hon iaf.
Hur mår ni idag?
Jag mår inte så bra känner jag. Har tagit Synarela i 45 dagar och började med östrogenplåster förra måndagen. Då slog depressionen till enormt. Känner mig extremt ledsen. Vet inte riktigt vad jag ska göra.
Jag borde ringa Nordic och prata med dem. Men drar mig för att göra det då Eva var så otrevlig sist. Det orkar jag inte med. :(
Har ni några tips? Pia som är mest insatt i min behandling är såklart inte där denna veckan. Men kanske Sorana kan hjälpa mig ändå.
Fy vad jag hatar att må så här!!! :(
Inte ett ljud från Nordic även om jag skrev att jag ville bli kontaktad snarast. Men vid 20:15 ringde Pia mig hemifrån. Det var uppskattat. Ska testa att ta ett halvt plåster istället.
Var på VC idag och gjorde en rektoskopi. Inget konstigt. Ska få göra en koloskopi också för att utesluta att det inte är något fel på tarmen. Fick så fruktansvärt ont idag efter laxerande. Min man fick leda mig dit.
Mitt TSH ligger på 2,7 BTW. Något högt. Vet ni vad Nordic har för gräns? RMC har 2,5. Måste nog börja med Levaxin. Många kliniker tycker att man bör ligga runt 1 vid IVF. Det kan vara därför det blir tidiga missfall kanske. + endometrios som stör. Om det bara kunde sluta göra ont.
Någon som har sammanväxningar i buken?
mom2012: Nu har vi haft äggplock. 8 blev det totalt varav 6 befruktade (1 var omoget). Bra befruktningsgrad, men - även om jag inte borde vara det - så känner jag mig lite besviken ändå eftersom det är färre ägg än förra gången (och jag har ju högt AMH och många ägganlag). Det var väl i och för sig väntat. Fast nu kommer vi vidare med nästa etapp i processen, vilket ju är bra! Hoppas på återkoppling från labbet om hur det går för mina små embryon. Vi får väl se om något överlever till återföring som blastocyst. Nervigt värre var det här!
Jag trodde faktiskt att jag skulle ägna mindre tid åt att spekulera och analysera nu när det är så mycket på gång i livet, men nej, IVF slukar verkligen mycket tankeverksamhet ändå.
Hur går det för dig/er?
Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.